ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ

Κομβική χρονιά για την F1

Κομβική χρονιά για την F1

Ανεβάζει ταχύτητα για μια πιο ελκυστική φυσιογνωμία η Φόρμουλα 1, εισερχόμενη  σήμερα το πρωί στη νέα σεζόν με το γκραν πρι της Μελβούρνης, καθ’ οδόν προς μια σημαντικά διαφορετική μορφή το 2021. Με τα γνωστά φαβορί, δηλαδή τον πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον και τον «δελφίνο» Σεμπάστιαν Φέτελ, να διεκδικούν τον τίτλο, τα αουτσάιντερ φέτος φαίνονται περισσότερα, παρά την ελπίδα των διοργανωτών να αυξηθεί επιτέλους το ενδιαφέρον του κόσμου για τη βιτρίνα των μηχανοκίνητων σπορ.

Τα νέα μονοθέσια που σήμερα κάνουν πρεμιέρα στο Αλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης είναι πολύ περισσότερο αεροδυναμικά, με αλλαγές στις αεροτομές και στα φτερά, ενώ τροποποιήσεις έχουν επέλθει στα ελαστικά (με τρία είδη γόμας έναντι εννέα έως πέρυσι) και στα κράνη των πιλότων.

Ο στρατηγικός στόχος της διεθνούς ομοσπονδίας (FIA) είναι η ανανέωση του ενδιαφέροντος των θεατών διά της αύξησης των προσπεράσεων στη διάρκεια των γκραν πρι. Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται νέος σχεδιασμός των μονοθεσίων με τρόπο επαναστατικό, ώστε να μην εμποδίζει το προπορευόμενο αυτοκίνητο την αεροδυναμική του επόμενου, κάνοντας πολύ δυσκολότερη την προσέγγιση με σκοπό την προσπέραση.

Τα σχέδια αυτά αναμένεται να τεθούν σε πλήρη εφαρμογή το μεταπροσεχές πρωτάθλημα, όμως κάποιες βελτιώσεις προς την κατεύθυνση αυτή θα εφαρμοστούν από φέτος, ούτως ώστε να γίνει άμεσα συναρπαστικότερη η Φόρμουλα 1 για το ευρύ κοινό. Ετσι, ήδη οι εμπρόσθιες και οι οπίσθιες αεροτομές είναι υψηλότερες και φαρδύτερες, επιτρέποντας σε δύο μονοθέσια να βρίσκονται πιο κοντά το ένα στο άλλο, ουσιαστικά δηλαδή να ευνοείται περισσότερο η προσπέραση.

«Αναμένουμε βελτίωση κατά 20% φέτος», τόνισε ο επικεφαλής της Φόρμουλα 1 Ρος Μπρον, αναφερόμενος στη δυνατότητα προσπέρασης σε σύγκριση με πέρυσι, χάρη στον νέο σχεδιασμό, δείχνοντας πάντως προς το «επόμενο μεγάλο άλμα που αναμένεται το 2021».

Εως τότε βεβαίως έχουμε καιρό, και μπροστά μας υπάρχει ένα νέο πρωτάθλημα με 21 σιρκουί, που είναι μάλλον πιο ανοικτό σε προβλέψεις από προηγούμενες χρονιές, με τις διάφορες ανακατατάξεις στις ομάδες και τις αλλαγές σε σχεδιασμό και κινητήρες.

Με τη Φεράρι να επιδεικνύει σοβαρή βελτίωση κατά τη διάρκεια των χειμερινών (για το βόρειο ημισφαίριο) δοκιμών, η Μερσέντες ίσως έχει φέτος μεγαλύτερη δυσκολία στην προσπάθειά της να διατηρήσει τα σκήπτρα στους κατασκευαστές, όπως παραδέχεται σε δηλώσεις του και ο Χάμιλτον, νικητής των τεσσάρων από τα πέντε τελευταία πρωταθλήματα στους οδηγούς.

Ο Βρετανός πιλότος της Μερσέντες υποστηρίζει μάλιστα ότι «καλές είναι οι δοκιμές αλλά μόνο στους αγώνες θα φανούν η ποιότητα και η αξιοπιστία κάθε μονοθεσίου, και ίσως μάλιστα όχι από τους πρώτους αγώνες της σεζόν». Υπενθυμίζεται πως ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής την πρώτη του νίκη πέρυσι κατήγαγε στην τέταρτη κούρσα της σεζόν.

Η Μερσέντες είναι η μία από τις μόλις δύο ομάδες που διατήρησαν το ίδιο ζευγάρι οδηγών από πέρυσι, με τον Βαλτέρι Μπότας να πλαισιώνει τον Χάμιλτον.

Το νέο αστέρι της Φεράρι, πλάι στον «μπαρουτοκαπνισμένο» Φέτελ, θα είναι ο 21χρονος Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρκ ο οποίος αντάλλαξε θέσεις με τον Κίμι Ραϊκόνεν. Ο Φινλανδός θα είναι έτσι πίσω από το τιμόνι της Ζάουμπερ φέτος. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο πήρε μεταγραφή για τη Ρενό και τη θέση του στη Ρεντ Μπουλ κατέλαβε ο Πιερ Γκασλί.

Αλλαγές έχουμε και σε πολλές άλλες ομάδες στο γκριντ, με την επιστροφή στη Φόρμουλα 1 των Ρόμπερτ Κούμπιτσα (στη Γουίλιαμς) και Δανιήλ Κβίατ (στην Τόρο Ρόσο), τη μετακίνηση του Κάρλος Σάινθ από τη Ρενό στη Μακλάρεν και τη μεταγραφή του Λανς Στρολ από τη Γουίλιαμς στη Ρέισιν Πόιντ. Στο οδηγικό μείγμα μπαίνουν και τέσσερις νέοι οδηγοί.

Στην Αυστραλία ο Φέτελ έχει καλή παράδοση, με νίκες τις δύο τελευταίες χρονιές, και με την ελπίδα φέτος να γυρίσει σελίδα μετά το περυσινό πρωτάθλημα, όπως δήλωσε.

Σκιά στην έναρξη του παγκόσμιου πρωταθλήματος ρίχνει ο θάνατος του Τσάρλι Γουάιτινγκ, του υπευθύνου αγώνων Φόρμουλα 1 της FIA, που άφησε την Πέμπτη την τελευταία του πνοή στη Μελβούρνη σε ηλικία 66 ετών.