ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Συνέντευξη εφ’ όλης της θολής ύλης από τον Αρ. Μπαλτά

Συνέντευξη εφ’ όλης της θολής ύλης από τον Αρ. Μπαλτά

Την ώρα που η Ειδομένη έχει μετατραπεί σε κόλαση για κάθε πρόσφυγα και μετανάστη, ένας απέραντος βάλτος για κάθε ελπίδα, ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού ερμηνεύει την πραγματικότητα με διαφορετικό βλέμμα: «Η εικόνα που δίνει η Ειδομένη γα την Ελλάδα είναι τιμητική», είπε χθες, εξηγώντας πως «η ντροπή της Ειδομένης είναι η ντροπή της ανθρωπότητας, είναι οι χώρες που κλείνουν τα σύνορά τους». Ενώ εμείς «δεν προσπαθούμε να τους εκδιώξουμε, ούτε να τους μαζέψουμε και να τους μαντρώσουμε, προσπαθούμε να τους πείσουμε να πάνε στους καταυλισμούς». Επειτα μας συμβούλεψε να διαβάσουμε όσα έγιναν στην Κόνιτσα και τη Νέα Καβάλα: «Αυτοί σώζουν την τιμή της Ελλάδας».

H πρώτη ενημερωτική συνέντευξη Τύπου εφ’ όλης της ύλης του κ. Αριστείδη Μπαλτά ήταν γεμάτη θεωρητικά φληναφήματα με αριστερό πρόσημο. Ο υπουργός Πολιτισμού διαβεβαίωσε ότι το ΕΜΣΤ θα ανοίξει το 2017 (παλιότερα υποστήριζε πως θα γίνει το φετινό καλοκαίρι), μας μπέρδεψε με τη χρήση του «Ακροπόλ Παλάς», το οποίο βλέπει «θερμοκοιτίδα πολιτισμού», ανακοίνωσε τη δημιουργία Συμβουλίου Τεχνών, συνέργειες και συνένωση φορέων για εξοικονόμηση πόρων. Μίλησε με θαυμασμό για τη θεατρική παραγωγή της Ελλάδας, τις ομάδες που παράγουν χωρίς κρατική βοήθεια (οι περισσότεροι βέβαια με ποσοστά της πείνας), ενώ απέφυγε να πάρει θέση για την ανανέωση της θητείας του Στάθη Λιβαθινού στην πρώτη μας κρατική σκηνή, το Εθνικό Θέατρο. «Δεν έχει λήξει», απάντησε. Εως τις 15 Μαΐου έχουμε καιρό…

ΤΑΠ. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν θα εφαρμοστεί από την 1η Απριλίου, επίσημη ημέρα έναρξης του θερινού ωραρίου στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους. Κατά τον υπουργό, δεν είναι η άνοιξη η πραγματική αρχή της τουριστικής σεζόν, αλλά οι αρχές Μαΐου. Οι αυξημένες τιμές στα εισιτήρια των μουσείων και χώρων, πάντως, θα ξεκινήσουν από την 1η Απριλίου.

ΕΣΠΑ. Παραδόθηκαν περισσότερα από 500 έργα, με την απορροφητικότητα να αγγίζει το 93%. Οσο για τα έργα που θα ενταχθούν στο νέο κοινοτικό πρόγραμμα, το τοπίο μοιάζει αρκετά θολό. «Κάθε περιφέρεια κάνει τον δικό της σχεδιασμό σε συνεννόηση μαζί μας». Ελπίζει, πάντως, ο υπουργός ότι το νέο ΕΣΠΑ «θα είναι καλό και πλήρες».

Ακροπόλ. Θα λειτουργήσουν οι δύο όροφοί του, αλλά είναι ασαφές πότε ακριβώς, όπως και το εστιατόριο στην κορυφή του κτιρίου. Ο κ. Μπαλτάς θέλει να δημιουργήσει εκεί μια «θερμοκοιτίδα πολιτισμού», όπου οι νέοι καλλιτέχνες των παραστατικών τεχνών θα μπορούν να παράγουν τη δουλειά τους και σε μεγαλύτερο χώρο να τη δοκιμάζουν προτού βγει στην αγορά. Το μεγάλο πωλητήριο του ΤΑΠ άραγε που επρόκειτο να λειτουργήσει εκεί ξεχάστηκε ή μεταφέρεται αλλού;

Ακίνητα. Το Αρχαιολογικό Κτηματολόγιο έδειξε στο ΥΠΠΟΑ τι χάνει από την περιουσία του τόσα χρόνια, αλλά οι ιθύνοντες δεν έχουν βρει ακόμη τον τρόπο νοικοκυρέματος. Μάλιστα, οι τραγελαφικές ιστορίες με τους καταπατητές που δεν απαντούν όταν τους χτυπούν το κουδούνι, ούτε στην αστυνομία, εκπλήσσουν κι αυτή την πολιτική ηγεσία! «Αναζητάμε τρόπους να ξετυλίξουμε το κουβάρι», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μπαλτάς, ο οποίος θα αναθέσει σε ομάδα νομικών τον εντοπισμό των ενοίκων και την είσπραξη χαμένων εισοδημάτων. Επειτα θα σκεφθούν την αξιοποίηση… Στο μεταξύ, τα 28 ακίνητα που παραχωρήθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ και δεν πουλήθηκαν, μάλλον επιστρέφουν στο υπουργείο.

Φεστιβάλ. Με μεγαλύτερη σβελτάδα ετοιμάζεται το «Φεστιβάλ Γυμνού Λόγου» σε αρχαία θέατρα της χώρας, στα οποία προγραμματίζονται παραστάσεις χωρίς ηχητικές εγκαταστάσεις και σκηνικά, αλλά και ο σχηματισμός του Συμβουλίου Τεχνών. Αυτό θα έχει τον πρώτο λόγο για τους διεθνείς ή πανελλήνιους διαγωνισμούς, τους καλλιτεχνικούς διευθυντές και τα μέλη των Δ.Σ. στους εποπτευόμενους φορείς, προτείνοντας στην ηγεσία τα κατάλληλα πρόσωπα.

Οικονομικοί διευθυντές. Η πιο ευχάριστη είδηση είναι ότι προχωράει η νομοθετική ρύθμιση για τις θέσεις οικονομικών διευθυντών στους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου, κάτι που θα λύσει πολλά προβλήματα στους καλλιτεχνικούς διευθυντές.