ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Χοντρός και Λιγνός, η ιστορία

Χοντρός και Λιγνός, η ιστορία

«Χοντρός και Λιγνός» ***
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ (2018)
Σκηνοθεσία: Τζον Σ. Μπέιρντ
Ερμηνείες: Στιβ Κούγκαν, Τζον Σ. Ράιλι, Σίρλεϊ Χέντερσον, Νίνα Αριάντα

chontros-kai-lignos-i-istoria0

Η κινηματογραφική νοσταλγία και η συγκίνηση πλημμυρίζουν αυτή την εβδομάδα την οθόνη, καθώς το πιο διάσημο κωμικό δίδυμο στην ιστορία του σινεμά έρχεται για να μας ταξιδέψει πίσω στη χρυσή εποχή και λίγο… παραπέρα. Το σενάριο του Τζεφ Πόουπ («Philomena») δεν ασχολείται τόσο με τη βιογραφία του Χοντρού και του Λιγνού κατά τη διάρκεια της μεγάλης δόξας τους· αντιθέτως, επικεντρώνει τη δράση του στα τέλη της δεκαετίας του ’40, όταν οι δυο τους ξεκινούν περιοδεία στα θέατρα της Βρετανίας, σε μια προσπάθεια να δώσουν νέα πνοή στη μάλλον παρηκμασμένη καριέρα τους.

Ο Στιβ Κούγκαν και ο Τζον Σ. Ράιλι υποδύονται τον Σταν και τον Ολι, αντίστοιχα, σε μια γλυκιά, αν και συμβατική αφήγηση που σκοπό έχει να αναδείξει την εν πολλοίς άγνωστη προσωπική σχέση μεταξύ των δύο ανδρών. Υστερα από ένα απολαυστικό άνοιγμα, όπου οι δυο τους συζητούν για τα προβλήματα που ανακύπτουν από τους συνεχείς γάμους-διαζύγια («πρέπει να σταματήσεις να παντρεύεσαι, φίλε!»), μεταφερόμαστε μία δεκαετία μετά και στην περιοδεία της Βρετανίας. Εχοντας χάσει πια την επαφή του με τις νεότερες γενιές, το δίδυμο ξεκινά εμφανίσεις σε μισοάδεια θέατρα και το μέλλον μοιάζει δυσοίωνο, ωστόσο γρήγορα το πηγαίο ταλέντο και η χημεία τους επί σκηνής ξεχωρίζουν ξανά. Παράλληλα, όμως, προηγούμενες διαφορές μεταξύ τους έρχονται στο προσκήνιο, απειλώντας να καταστρέψουν τα πάντα.

Η κόπωση

Η αληθινή ιστορία των δύο θρύλων της κωμωδίας εξυπηρετεί την, σε δεύτερο πλάνο, προσέγγιση του καλλιτεχνικού λυκόφωτος. Ο Σταν και ο Ολι βιώνουν ταυτόχρονα το φυσικό γήρας, που δεν τους επιτρέπει π.χ. να κάνουν κάποια νούμερα του παρελθόντος, μαζί με το γεγονός πως πρέπει οι ίδιοι πλέον να κυνηγούν δουλειές που άλλοτε θα τους προσφέρονταν απλόχερα. Παρόλο που τα νούμερά τους δεν είναι ξεπερασμένα, ειδικά η αμείλικτη βιομηχανία του κινηματογράφου τούς έχει αφήσει πίσω. Από την άλλη, είναι μοναδικός ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να μετατρέψουν κάθε καθημερινή κατάσταση σε κωμική, αυτοσχεδιάζοντας επιτόπου.

Φυσικά, το μεγάλο ατού για την όποια επιτυχία της βιογραφίας είναι οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών. Ο Στιβ Κούγκαν είναι ως συνήθως απολαυστικός ενώ και ο Ράιλι τα καταφέρνει καλά, κλεισμένος στο πλήθος των προσθετικών του «Χοντρού». Το πιο σημαντικό, ως δίδυμο αναπτύσσουν πολύ καλή χημεία, καταφέρνοντας να μεταφέρουν σε μεγάλο βαθμό τη μαγεία του Σταν και του Ολι. «Οπως συμβαίνει με πολλούς κωμικούς, δεν υπάρχει σαφής διάκριση ανάμεσα στον κωμικό χαρακτήρα που υποδύονται και στο ποιοι είναι στα αλήθεια, ειδικά αν είναι πολύ αναμεμειγμένοι στη δημιουργική διαδικασία. Υπάρχει μια αλληλεπικάλυψη και προσπαθούμε να επιτρέψουμε στο κοινό να το δει αυτό. Είμαστε πιστοί σε αυτό που είναι οι δύο χαρακτήρες», παρατηρεί σχετικά ο Κούγκαν.

Το βαρόμετρο της εβδομάδας

Στο «Νησί της αποπλάνησης», ο Στίβεν Νάιτ («Σε λάθος χρόνο») συναντιέται με τον Μάθιου Μακόναχι για ένα μυστηριώδες θρίλερ που εκτυλίσσεται κάτω από τον ήλιο της Καραϊβικής. Εκεί βρίσκεται ο Μπέικερ Ντιλ, καπετάνιος αλιευτικού, ο οποίος έχει πάθει ψύχωση με το κυνήγι ενός πελώριου τόνου. Το ψυχολογικό του φορτίο, ωστόσο, θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο όταν στο νησί φτάνει η πρώην σύζυγός του (Αν Χάθαγουεϊ) μαζί με τον κτηνώδη πατριό του γιου του. Ο Νάιτ δημιουργεί δεξιοτεχνικά την κατάλληλη ατμόσφαιρα για να μας οδηγήσει στις αποκαλύψεις του δεύτερου μέρους, ακόμη κι αν αυτές μοιάζουν λίγο τραβηγμένες.

Στο «Πιστό αντίγραφο», ο Κιάνου Ριβς ερμηνεύει έναν νευροεπιστήμονα ο οποίος είναι αποφασισμένος να κάνει τα πάντα προκειμένου να φέρει πίσω την οικογένειά του, που έχασε σε αυτοκινητικό δυστύχημα. Κάπως έτσι θα φτάσει να παραβιάσει ένα κυβερνητικό εργαστήριο, αλλά και να πειραματιστεί επικίνδυνα με τους νόμους της φύσης.

Στο «Η Ντιλιλί στο Παρίσι» παρακολουθούμε ένα γαλλικό animation με μπόλικη νοσταλγική διάθεση αλλά και σύγχρονα φεμινιστικά μηνύματα, διά χειρός του Μισέλ Οσελό («Ο Κιρικού και η μάγισσα»). Το Παρίσι της μπελ επόκ συγκλονίζεται από τις εξαφανίσεις νεαρών κοριτσιών και η μικρή Ντιλιλί, μαζί με έναν καλό της φίλο, αποφασίζει να εξιχνιάσει την υπόθεση. Η έρευνα θα φέρει στον δρόμο τους εμβληματικές φιγούρες των τεχνών και των επιστημών, όπως ο Πικάσο, ο Μονέ, ο Προυστ, ο Παστέρ, η Μαρί Κιουρί και πολλοί άλλοι, ενώ τελικά θα τους οδηγήσει και στα ίχνη μιας μυστικής αδελφότητας με νοσηρούς σκοπούς.