ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΝΕ: Βουτιά έως 65% στην κατανάλωση βενζίνης εν μέσω του lockdown

ΙΕΝΕ: Βουτιά έως 65% στην κατανάλωση βενζίνης εν μέσω του lockdown

Σημαντική μείωση τόσο στις τιμές των καυσίμων όσο και στην κατανάλωση διαπιστώθηκε το διάστημα της πανδημίας του κορωνοϊού, όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης (ΙΕΝΕ).

Πιο συγκεκριμένα, η μέση τιμή της βενζίνης διαμορφώθηκε τον Απρίλιο στο 1,347 ευρώ/λίτρο, σημειώνοντας πτώση κατά 27 λεπτά σε σχέση με τις αρχές του 2020. Την ίδια ώρα, το ντίζελ κίνησης υποχώρησε κατά περίπου 25 λεπτά/λίτρο, στο 1,15 ευρώ. Μάλιστα, σύμφωνα με το ΙΕΝΕ, οι τιμές των καυσίμων θα είχαν υποχωρήσει περαιτέρω εφόσον δεν υπήρχε υπερφορολόγηση στην τιμή της αντλίας.

Παράλληλα, το «lockdown» της οικονομικής δραστηριότητας οδήγησε τον Απρίλιο σε μείωση των πωλήσεων της βενζίνης κατά 60%-65% και του ντίζελ κίνησης κατά 40%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Κατά τον ίδιο διάστημα δε, παρατηρήθηκε άλμα 95% στις πωλήσεις του πετρελαίου θέρμανσης, καθώς η πτώση της μέσης τιμής στο 0,797 ευρώ/λίτρο οδήγησε πολλά νοικοκυριά να προμηθευτούν προκαταβολικά ποσότητες για τον επόμενο χειμώνα.

Οι επιπτώσεις στην αγορά καυσίμων ανά τομέα:

– Φυσικό αέριο: Παρατηρήθηκε μείωση στη ζήτηση, αλλά μικρότερη σε σχέση με το πετρέλαιο. Δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα στη λειτουργία του τερματικού σταθμού LNG της Ρεβυθούσας, όπως και στο Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου, ενώ οι τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου έπεσαν σε χαμηλά επίπεδα.

– Ηλεκτρισμός: Καταγράφηκε πτώση της ζήτησης ηλεκτρισμού της τάξης του 14%, το οποίο αποτελεί ρεκόρ επταετίας. ΔΕΗ και ιδιώτες προμηθευτές, βρέθηκαν αντιμέτωποι με μείωση των εισπράξεων σε ποσοστά από 10%-15% έως και 40%-50% αντίστοιχα.

– Ανανεώσιμες Πηγές (ΑΠΕ): Τα προβλήματα σχετίζονται με καθυστερήσεις στην αδειοδότηση και στα χρονοδιαγράμματα παράδοσης εξοπλισμού, περιορισμούς στα ταξίδια και στη διαμονή σε ξενοδοχεία που δεν διευκολύνουν τις μετακινήσεις των εγκαταστατών σε πολλές περιοχές της χώρας και καθυστερούν την κατασκευή των νέων έργων, αλλά και τη συντήρηση των παλαιών, όπως και αυστηρότερους περιορισμούς των μετακινήσεων στα νησιά.