ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα αύξηση του τζίρου τους εμφανίζουν τα σούπερ μάρκετ

Νέα αύξηση του τζίρου τους εμφανίζουν τα σούπερ μάρκετ

Αύξηση 5% στον τζίρο τους εμφανίζουν τα σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παράγοντες της αγοράς αξιολογούν θετικά τη συγκεκριμένη επίδοση, αφού εξαιτίας της καθίζησης του τουρισμού τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούλιος – Αύγουστος), πολλά σούπερ μάρκετ κατέγραψαν ακόμη και διψήφια πτώση στους τζίρους τους στις τουριστικές περιοχές. Ετσι, οι προσδοκίες πολλών εκπροσώπων του κλάδου σχετικά με την πορεία των πωλήσεων το πρώτο διάστημα του Σεπτεμβρίου δεν ήταν υψηλές.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI Hellas, ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σε 340 κατηγορίες ταχυκίνητων προϊόντων (Fast Moving Consumer Goods – FMCGs, τα προϊόντα δηλαδή που καταναλώνονται και αγοράζονται συχνότερα) την εβδομάδα 31/8-6/9 διαμορφώθηκε στα 120,5 εκατ. ευρώ από 114,81 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 5%. Επίσης, από τις αρχές του έτους, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε ανοδική πορεία με τον ρυθμό αύξησης να ανέρχεται μέχρι σήμερα στο 9,7%. Από το καλάθι των 340 ταχυκίνητων προϊόντων, ανοδικά κινήθηκαν όλες οι κατηγορίες, με την πλειονότητα των καταναλωτών να δείχνει μία προτίμηση στα είδη προσωπικής υγιεινής αλλά και στα προϊόντα που αφορούν το σπίτι. Ετσι, οι πωλήσεις της κατηγορίας των τροφίμων αυξήθηκε κατά 3,4%, εκείνη των ειδών που αφορούν το σπίτι κατά 7,7%, ενώ ανοδικά συνέχισαν να κινούνται τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας (7%). Παράλληλα, αύξηση 10,1% σημείωσαν όλα τα υπόλοιπα προϊόντα του καλαθιού. Παράγοντες των σούπερ μάρκετ σχολιάζουν ότι οι πωλήσεις στα αστικά κέντρα το πρώτο διάστημα του Σεπτεμβρίου ήταν ικανοποιητικές, σε αντίθεση με τα νησιά ή τους προορισμούς τουριστικού ενδιαφέροντος όπου κινήθηκαν αρκετά πτωτικά. Την τάση αυτή επιβεβαιώνουν και τα στοιχεία της IRI, με την Περιφέρεια της Κρήτης που αντιπροσωπεύει το 7% της αγοράς να καταγράφει απώλειες πωλήσεων της τάξεως του 1,2%.

Αντίθετα, η Αττική από την οποία προέρχεται το 51,9% του συνολικού τζίρου της αγοράς, σημειώνει αύξηση 5,3%, ενώ στη Θεσσαλονίκη, που αντιπροσωπεύει το 10% της αγοράς, οι πωλήσεις ενισχύονται κατά 4,1%. Πολύ καλή είναι η επίδοση των σούπερ μάρκετ και στην περιοχή της Πελοποννήσου –η οποία αναμένεται να ενισχυθεί προσεχώς με το άνοιγμα καταστημάτων της εταιρείας «Μασούτης» στην Πάτρα– με τις πωλήσεις να σημειώνουν αύξηση 12,4%. Τέλος, σημαντική ενίσχυση της τάξεως του 6,9% σημείωσαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ στην Κεντρική Ελλάδα, ενώ οριακή αύξηση 0,4% κατέγραψαν στη Βόρεια Ελλάδα. Η πλειονότητα των καταναλωτών φαίνεται να προτιμά για λόγους άνεσης και ασφάλειας τα μεγαλύτερα καταστήματα ή υπερμάρκετ.