ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο Δημήτρης Κούτρας εξαγόρασε το 20% της Intrakat αντί 8 εκατ.

Ο Δημήτρης Κούτρας  εξαγόρασε το 20%  της Intrakat αντί 8 εκατ.

Στην εποχή του Δημήτρη Κούτρα εισήλθε και τυπικά από χθες η Intrakat, καθώς το πάλαι ποτέ ιδρυτικό στέλεχος της Ακτωρ ολοκλήρωσε χθες την εξαγορά του 20% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, συμφερόντων Κόκκαλη. Πρόκειται για την εφαρμογή των όρων σχετικού προσυμφώνου που είχαν υπογράψει οι δύο πλευρές στο τέλος του περασμένου Αυγούστου, βάσει των οποίων ο κ. Κούτρας θα αποκτούσε το 20% της Intrakat αντί ποσού της τάξεως των 8 εκατ. ευρώ, αναλαμβάνοντας ενεργό ρόλο και στη διοίκηση της εταιρείας, της οποίας μάλιστα είναι πλέον και πρόεδρος από τον Οκτώβριο.

Χθες, ο κ. Κούτρας απέκτησε δύο πακέτα μετοχών της Intrakat, αντί 1,3125 ευρώ/μετοχή, με το συνολικό ύψος της συναλλαγής να ανέρχεται σε 8,095 εκατ. ευρώ. Πριν από λίγες ημέρες, ο ίδιος είχε πωλήσει δύο πακέτα μετοχών της Ελλάκτωρ, που αντιστοιχούσαν σε περίπου 5% της εισηγμένης. Συγκεκριμένα, είχε πουλήσει συνολικά 8,05 εκατ. μετοχές αντί περίπου 1,27 ευρώ εκάστη, με το συνολικό ύψος της συναλλαγής να ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ.

Ενα από τα πρώτα έργα της νέας εποχής στην Intrakat πιθανώς να είναι οι εργολαβίες 2 και 3 του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος. Τη Δευτέρα, με υπουργική απόφαση του κ. Σπίρτζη, ανατέθηκε στην εισηγμένη και η εργολαβία 3, καθώς αποκλείστηκε, όπως αναμενόταν, η ιταλική GD Infrastrutture, κάτι που συνέβη και στην εργολαβία 2. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις την υψηλότερη έκπτωση είχε δώσει η κοινοπραξία εταιρειών του ομίλου Καλογρίτσα, «Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών», που είχε ήδη αποκλειστεί από τη συνέχεια του διαγωνισμού από τον Αύγουστο. Στη συνέχεια, το υπουργείο κάλεσε την ιταλική εταιρεία που ήταν ο επόμενος μειοδότης, προτού τελικά αποκλείσει και αυτήν, με αποτέλεσμα αμφότερες οι εργολαβίες να οδεύουν προς την Intrakat, δυόμισι και πλέον χρόνια από την ημερομηνία τέλεσης του διαγωνισμού για τα συγκεκριμένα τμήματα του πολύπαθου έργου.

Ωστόσο, το «σίριαλ» δεν φαίνεται να ολοκληρώνεται εδώ, καθώς η ιταλική εταιρεία, που εκπροσωπείται από τη Μηχανική του κ. Πρ. Εμφιετζόγλου, αναμένεται να προσφύγει στο ΣτΕ επιχειρώντας να ανατρέψει τον αποκλεισμό της από τη δεύτερη εργολαβία, ενώ το ίδιο αναμένεται να πράξει και στην περίπτωση της τρίτης εργολαβίας. Ως εκ τούτου, είναι σαφές ότι η υπογραφή των σχετικών συμβάσεων θα καθυστερήσει κατά μερικούς μήνες ακόμη. Για τις υπόλοιπες έξι εργολαβίες αναμένεται η κύρωσή τους από τη Βουλή εντός του Ιανουαρίου, εκτός κι αν υπάρξει κάποια απρόβλεπτη πολιτική εξέλιξη που να οδηγήσει σε πρόωρες εκλογές.

Πιθανή ανάληψη των εν λόγω εργολαβιών από την Intrakat μπορεί να ανοίξει τον δρόμο και για το ενδεχόμενο να δεχθεί η εταιρεία να υποκαταστήσει τις εταιρείες Καλογρίτσα στις άλλες δύο εργολαβίες που έχει αναλάβει (1 και 4) στον ίδιο άξονα, εφόσον προκύψει πρόβλημα, κάτι που υπό τις παρούσες συνθήκες φαντάζει σχεδόν βέβαιο. Για να συμβεί αυτό, βέβαια, πρέπει να υπάρχει κίνδυνος να καταπέσει η εγγυητική καλής εκτέλεσης, την οποία ακόμη δεν έχει διασφαλίσει η «Τοξότης».