ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στόχος των ΕΛΤΑ οι ψηφιακές ταχυδρομικές θυρίδες

Στόχος των ΕΛΤΑ οι ψηφιακές ταχυδρομικές θυρίδες

Στη δημιουργία ψηφιακών ταχυδρομικών θυρίδων θα αποβλέψουν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) για την ανάκαμψή τους. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της επιχείρησης, Ηλία Αθανασίου, η παραδοσιακή δραστηριότητα των ταχυδρομικών επιχειρήσεων έχει κλονιστεί συθέμελα από την εισβολή των ψηφιακών δικτύων και υπηρεσιών, και μέχρι σήμερα έχει οδηγήσει σε μείωση πάνω από 50% των παραδοσιακών ταχυδρομικών υπηρεσιών.

Η συρρίκνωση αυτή, όπως είπε ο κ. Αθανασίου μιλώντας στο Delphi Economic Forum το περασμένο Σάββατο, είναι πραγματικότητα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά για όλη την Ευρώπη. Παραδέχθηκε ότι οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν ξοδέψει δισ. ευρώ στην αναδιάρθρωση των παραδοσιακών ταχυδρομικών μονοπωλίων, κάτι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα (π.χ. Δανία).

«Τα ΕΛΤΑ δεν πρόκειται να εφεύρουν τον τροχό», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, σημειώνοντας ότι επιδίωξη είναι να αξιοποιηθεί το σουηδικό μοντέλο, το οποίο χαρακτήρισε πρωτοποριακό. «Ολοι οι λογαριασμοί θα παραλαμβάνονται σε μία εφαρμογή, συγκεντρωμένοι σε ένα σημείο αναφοράς για τον χρήστη. Ο χρήστης θα ειδοποιείται για την ημερομηνία λήξης των λογαριασμών και θα μπορεί να τους εξοφλεί ηλεκτρονικά. Αυτό βλέπουμε εμείς ως ευκαιρία», είπε ο κ. Αθανασίου

Το υψηλόβαθμο στέλεχος των ΕΛΤΑ υπογράμμισε επίσης την υψηλή χρήση του επίγειου και ψηφιακού δικτύου της επιχείρησης. Κάθε μήνα, περίπου 4 εκατ. πελάτες επισκέπτονται τα καταστήματα ΕΛΤΑ και την ιστοσελίδα (35%του πληθυσμού της χώρας). Ο κ. Αθανασίου σημείωσε ότι πέρα από τις ψηφιακές ταχυδρομικές θυρίδες, πρόκειται να αξιοποιήσει νέες εξελιγμένες υπηρεσίες μέσω κινητού τηλεφώνου, που θα επιτρέπουν σε 24ωρη βάση την παράδοση και παραλαβή φυσικών αντικειμένων.

Για παράδειγμα, ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα να επιλέγει μέσω κινητού τηλεφώνου το σημείο παραλαβής ενός δέματος, που θα μπορούσε να είναι ένα πρατήριο καυσίμων, ένα ξενοδοχείο με 24ωρη εξυπηρέτηση ή ένα smart box στο μετρό.