ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην τελική ευθεία η συμφωνία Olympia Group – Media Markt

Στην τελική ευθεία η συμφωνία Olympia Group – Media Markt

Σε σύσταση κοινής εταιρείας, στην οποία θα έχει πλειοψηφικό πακέτο μετοχών ο όμιλος Olympia (συμφερόντων Πάνου Γερμανού), θα προχωρήσουν ο εν λόγω όμιλος και η Media Markt. Στην εταιρεία αυτή θα περάσουν οι δραστηριότητες στην Ελλάδα του γερμανικού ομίλου, ο οποίος βεβαίως, αν και αποεπενδύει σημαντικά από την ελληνική αγορά, δεν θα αποχωρήσει εντελώς από αυτή. Οι σχετικές ανακοινώσεις για την ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένονται εντός του Απριλίου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η διαδικασία του due diligence (οικονομικός και νομικός έλεγχος) που πραγματοποιεί ο όμιλος Olympia στη θυγατρική της Media Μarkt στην Ελλάδα βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ ακόμη δεν έχουν μπει οι υπογραφές στην πολυαναμενόμενη συμφωνία. Αυτό που υπέγραψαν οι δύο πλευρές τον περασμένο Ιανουάριο είναι συμφωνία αποκλειστικών διαπραγματεύσεων που διασφάλιζε ότι αποκλειστικός συνομιλητής της Media Markt στην προσπάθεια αναζήτησης αγοραστή για τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα ήταν ο όμιλος Olympia.

Η συμφωνία, πάντως, η οποία φαίνεται να είναι θέμα μερικών εβδομάδων, αναμένεται στα δύο κρίσιμα ζητήματα – ιδιοκτησιακό καθεστώς και σήμα– να προβλέπει τα εξής:

• Θα συσταθεί καινούργια εταιρεία, στην οποία θα μεταφερθούν οι δραστηριότητες της Media Markt στην Ελλάδα. Την πλειοψηφία των μετοχών θα έχει ο όμιλος Olympia, όμως θα κρατήσει και ένα μικρό ποσοστό ο γερμανικός όμιλος Media Markt Saturn Retail Group. Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη στιγμή ήταν ανοιχτό το ενδεχόμενο να εφαρμοσθεί και στην Ελλάδα το λεγόμενο «ρωσικό μοντέλο», ενδεχομένως με κάποιες μικρές παραλλαγές. Τον Ιούνιο του 2018, όλες οι δραστηριότητες του γερμανικού ομίλου στη Ρωσία μεταβιβάστηκαν στον ρωσικό όμιλο SAFMAR. Ταυτόχρονα, η Media Markt Saturn εξαγόρασε το 15% της εταιρείας λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων «M. video», θυγατρική του ομίλου SAFMAR και κορυφαία εταιρεία του κλάδου στη Ρωσία.

• Θα διατηρηθεί το σήμα Media Markt στα 12 καταστήματα που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα. Αρμόδιες πηγές με γνώση των διαπραγματεύσεων επισημαίνουν ότι το σήμα, παρά το γεγονός ότι δεν είχε την επιθυμητή ανάπτυξη, έχει τα δικά του ειδικά χαρακτηριστικά, που ταιριάζουν στο προφίλ συγκεκριμένων καταναλωτών και για αυτό θα πρέπει να διατηρηθεί. Τονίζουν, επίσης, ότι υπό το σήμα αυτό και με μόλις 12 καταστήματα η Media Markt πραγματοποιεί αξιόλογο τζίρο, περί τα 188 εκατ. ευρώ (187,33 εκατ. ευρώ ήταν ο κύκλος εργασιών της στη χρήση από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2017), όταν ο βασικός ανταγωνιστής (η αλυσίδα «Κωτσόβολος»), με 94 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό, πραγματοποιεί τζίρο κοντά στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Ετσι, λοιπόν, ο όμιλος Olympia θα δραστηριοποιείται στην ευρύτερη κατηγορία των ηλεκτρονικών καταναλωτικών ειδών με δύο σήματα, Public και Media Markt. Τα πρώτα, βεβαίως, θα εξακολουθούν να έχουν ως πυρήνα των δραστηριοτήτων τους τα προϊόντα τεχνολογίας (κινητά, tablets, υπολογιστές κ.λπ.) και τα δεύτερα τις λεγόμενες λευκές συσκευές (κουζίνες, ψυγεία, πλυντήρια κ.ά.).