ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδυτικό πρόγραμμα 20 εκατ. από την ΕΖΑ έως το 2023

Επενδυτικό πρόγραμμα 20 εκατ. από την ΕΖΑ έως το 2023

Διπλασιασμός τζίρου, εξαγωγών και μεριδίου είναι ο στόχος που θέτει η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) για την επόμενη πενταετία.

Οχημα για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας που υπολογίζεται ότι για την περίοδο 2019-2023 θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιο της μεγέθυνσης της εταιρείας εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019 σχεδιάζεται αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, μετά το πέρας της οποίας αναμένεται να έχει ενισχύσει τη συμμετοχή της η Damma Holdings (fund συμφερόντων Δημήτρη Δασκαλόπουλου) που κατέχει σήμερα το 33,9% της ΕΖΑ.

Το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων της ΕΖΑ, 10 εκατ. ευρώ, σχεδιάζεται να υλοποιηθεί εντός του τρέχοντος έτους και θα αφορά νέα γραμμή εμφιάλωσης, εκσυγχρονισμό και αυτοματοποίηση του εργοστασίου, καθώς και ανάπτυξη του δικτύου πωλήσεων.

Σημειώνεται ότι την προηγούμενη πενταετία, 2014-2018, η ΕΖΑ υλοποίησε επενδύσεις συνολικού ύψους 18,5 εκατ. ευρώ, οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά στο να τριπλασιάσει τον τζίρο της το 2018 σε σχέση με το 2013, χρονιά κατά την οποία εισήλθε στο μετοχικό της κεφάλαιο η Damma Holdings, καθώς και να διπλασιάσει το προσωπικό της.

«Από μεσαία εταιρεία, η ΕΖΑ γίνεται μεγάλη εταιρεία. Η στρατηγική μας είναι η περαιτέρω μεγέθυνση των μεγεθών, προσδοκώντας ότι το μακροοικονομικό περιβάλλον θα βελτιώνεται», σημείωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, Αθ. Συριανός, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες η διοίκηση της ζυθοποιίας.

Το 2018 ο κύκλος εργασιών της ΕΖΑ ανήλθε σε 36 εκατ. ευρώ από 30,6 εκατ. ευρώ το 2017, καταγράφοντας αύξηση 20%. Τα λειτουργικά κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 3,8 εκατ. ευρώ από 1,09 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ το καθαρό, προ φόρων, αποτέλεσμα της εταιρείας ήταν θετικό, με τα κέρδη προ φόρων να διαμορφώνονται σε 730.000 ευρώ έναντι ζημιών 811.000 ευρώ το 2017.

Το μερίδιο, σε όγκο, της ΕΖΑ διαμορφώθηκε το 2018, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της εταιρείας Τζώρτζη Κανακάρη, σε 8%, ενώ ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες έφτασε το 10%. Η διοίκηση της ΕΖΑ εμφανίστηκε ιδιαιτέρως ικανοποιημένη από την εξέλιξη αυτή, δεδομένου ότι η αγορά μπίρας στο οργανωμένο λιανεμπόριο (σούπερ μάρκετ) υποχώρησε κατά 2,5% σε όγκο το 2018, ενώ η ΕΖΑ σημείωσε ρυθμό ανάπτυξης 39%. Συνολικά, η αγορά μπίρας σε σούπερ μάρκετ και σε χώρους εστίασης, και εν γένει στην επιτόπια κατανάλωση, σημείωσε μικρή αύξηση το 2018 σε σύγκριση με το 2017, με αρκετά σημαντική τη συμβολή της αυξημένης τουριστικής κίνησης.

Σε 35 χώρες

Εκτός συνόρων τα προϊόντα της ΕΖΑ «ταξιδεύουν» σε 35 χώρες με τις πωλήσεις στο εξωτερικό να αντιστοιχούν στο 9,8% του συνολικού όγκου παραγωγής της εταιρείας. Για τον διπλασιασμό των εξαγωγών στην επόμενη πενταετία, η εταιρεία έχει ως κεντρική στρατηγική την ενίσχυση της παρουσίας της στις γειτονικές χώρες, κυρίως στη Μέση Ανατολή. Σημειώνεται, άλλωστε, ότι ήδη η ΕΖΑ παράγει αναψυκτικά και εν γένει μη αλκοολούχα ποτά με βάση τη βύνη, τα οποία προορίζονται αποκλειστικά για τις αραβικές χώρες.

Τέλος, από τον προσεχή Ιούνιο θα λειτουργήσει στις εγκαταστάσεις της ΕΖΑ πρόγραμμα διττής εκπαίδευσης για το επάγγελμα του ζυθοποιού/βυνοποιού με την υποστήριξη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου. Η φοίτηση θα είναι τριετής και οι εκπαιδευόμενοι θα αμείβονται και θα τους παρέχεται ασφάλιση.