ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εντονη κινητικότητα και νέοι παίκτες στην αγορά διανομής έτοιμου φαγητού

gkat_24_0908_page_1_image_0003

Σε γερμανικά χέρια έχει περάσει η online διανομή φαγητού στην Ελλάδα. Παρότι η αγορά αποκτά ανταγωνισμό, η Online Delivery A.E., γνωστή και ως «e-Food.gr», κυριαρχεί στην αγορά.

H εταιρεία που το 2015 εξαγοράστηκε από τη γερμανική Delivery Hero, μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διανομής έτοιμου φαγητού στον κόσμο, έχει επιτύχει πολύ σημαντικά αποτελέσματα. Πέρυσι κατέγραψε μεγάλη αύξηση εσόδων και υπέρογκα κέρδη άνω των 10 εκατ. ευρώ.

Προς το παρόν, η εταιρεία ολοκληρώνει την απορρόφηση της Deliveras A.E. Η τελευταία λειτουργεί τη δημοφιλή υπηρεσία deliveras.gr και ήταν μία από τις σημαντικές ελληνικές πλατφόρμες online διανομής έτοιμου φαγητού. Η εταιρεία ωστόσο δεν άντεξε τον ανταγωνισμό του e-food (Νο 1) και της delivery.gr (Νο 2) και στις αρχές του 2018 εξαγοράστηκε με τίμημα λίγο χαμηλότερο των 5 εκατ. ευρώ που διέθεσε η Online Delivery.

Σύμφωνα με το σχέδιο συγχώνευσης, η εταιρεία Deliveras, θυγατρική κατά 100% της Online Delivery, θα απορροφηθεί από τη δεύτερη, με ακύρωση των μετοχών της και χωρίς μεταβολή του μετοχικού κεφαλαίου της πρώτης. «Το μετοχικό κεφάλαιο της απορροφούσας εταιρείας Online Delivery δεν αυξάνεται λόγω της συγχώνευσης αφού, όπως προαναφέρθηκε, οι μετοχές της απορροφούμενης εταιρείας που κατέχονται από την απορροφούσα με την ολοκλήρωση της συγχώνευσης θα ακυρωθούν, ως μη έχουσες πλέον καμία αξία».

Η Deliveras είναι μια εταιρεία πολύ μικρότερη της Online Delivery. Η τελευταία πέρυσι, μετά και την εξαγορά της Click Delivery, είχε έσοδα 28,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 72%.

Το εντυπωσιακό είναι ότι η εταιρεία πέτυχε θεαματικά κέρδη. Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 14,4 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 95%. Τέλος η εταιρεία παρουσίασε καθαρά κέρδη μετά από φόρους ύψους 10,3 εκατ. ευρώ, έναντι 4,8 εκατ. ευρώ το 2017.

Η απορροφούμενη εταιρεία, Deliveras, πέρυσι είχε έσοδα 0,85 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά από φόρους 0,16 εκατ. ευρώ. Από 1/1/2019 τα αποτελέσματα της Deliveras προσμετρούνται στις οικονομικές καταστάσεις της Online Delivery, γεγονός που σημαίνει ότι η ανάπτυξη της Online Delivery θα συνεχιστεί. Επίσης, η εμπορική ονομασία deliveras.gr θα παραμείνει για αρκετό διάστημα, όπως συμβαίνει και με την clickdelivery.gr που (εμμέσως) εξαγόρασε το 2017 η Online Delivery.

Tα υπερκέρδη ωστόσο της Online Delivery είναι μαγνήτης για τους μεγάλους παίκτες της αγοράς. Ηδη στην αγορά αυτή έχει εισέλθει ο ΟΤΕ μέσω της υπηρεσίας «Για Ολα», ενώ σύντομα θα δραστηριοποιηθεί στην ίδια αγορά και η Skroutz A.E. Και οι δύο εταιρείες αναμφίβολα θα αξιοποιήσουν την ισχύ του ονόματός τους, προκειμένου να αποσπάσουν μερίδιο από τη δεσπόζουσα Online Delivery. H τελευταία εκτιμάται ότι κατέχει πάνω από το 60% της αγοράς.

Επίσης, στην Αθήνα ξεκίνησε να δραστηριοποιείται η πολυεθνική Wolt, η οποία φέρνει την εμπειρία από πολλές άλλες αγορές του πλανήτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προαναφερόμενες επιχειρήσεις εισέρχονται κυρίως με το πλεονέκτημα των χαμηλότερων προμηθειών που εφαρμόζουν από την κυρίαρχη e-Food.

H τελευταία, όπως καταδεικνύουν τα οικονομικά της, ζητεί την καταβολή υψηλών προμηθειών σε όσες συναλλαγές γίνονται από την πλατφόρμα της e-Food.