ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση κερδών 40% από την Quest στο εννεάμηνο

20s2que

Οι πωλήσεις προϊόντων και υπηρεσιών πληροφορικής απογειώνουν τα μεγέθη του ομίλου Quest. Ειδικότερα, στο 9μηνο του 2019 τα ενοποιημένα έσοδα του ομίλου Quest έτρεξαν με διψήφιο ρυθμό 16%, φτάνοντας τα 400 εκατ. ευρώ. Tην ίδια περίοδο τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) σημείωσαν αύξηση κατά 30%, φτάνοντας τα 39,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας αυξήθηκαν κατά 40% σε σχέση με το αντίστοιχο 9μηνο του 2018, φτάνοντας τα 15 εκατ. ευρώ.

Ολες οι θυγατρικές του ομίλου, με εξαίρεση την Cardlink, εμφανίζουν ιδιαίτερα θετική πορεία. Ειδικά η Info-Quest, έχοντας δραστηριότητες στη διανομή προϊόντων πληροφορικής, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 18,6% φτάνοντας τα 230 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία, επίσης, παρουσίασε τριπλασιασμό των λειτουργικών κερδών και τετραπλασιασμό των καθαρών κερδών.

Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η πορεία της Unisystems, με δραστηριότητες στον τομέα παροχής υπηρεσιών πληροφορικής. Η εταιρεία κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά 30%, φτάνοντας τα 86 εκατ. ευρώ. Επίσης, η εταιρεία αύξησε ουσιαστικά τα λειτουργικά κέρδη και τα καθαρά κέρδη της.

Λιγότερο εντυπωσιακή, αλλά οπωσδήποτε θετική πορεία είχε και η ACS που δραστηριοποιείται στις ταχυδρομικές υπηρεσίες. Η εταιρεία σημείωσε στο 9μηνο αύξηση εσόδων κατά 7% στα 80 εκατ. ευρώ και αύξηση κερδών που ξεπέρασε το 20%. Η εταιρεία είναι η πιο κερδοφόρος του ομίλου Quest, καθώς συμβάλει σε κάτι λιγότερο από το 50% των κερδών του ομίλου.

Η μόνη δραστηριότητα που σημείωσε υποχώρηση εσόδων είναι εκείνη της Cardlink. Τα έσοδα υποχώρησαν πάνω από 20% και ανήλθαν σε 25 εκατ. ευρώ, ενώ σημαντική μείωση κατά 27% σημείωσαν τα λειτουργικά κέρδη που υποχώρησαν στα 11 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους σημείωσαν υποχώρηση κατά 36%, φτάνοντας τα 4,4 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η υποχώρηση αυτή των μεγεθών είναι αποτέλεσμα συμφωνίας της Cardlink με τις τράπεζες-πελάτεςπου προβλέπει την επέκταση του συμβολαίου συνεργασίας της εταιρείας για τέσσερα χρόνια, με την υποχρέωση να προσφέρει εκπτώσεις στις επιβαλλόμενες χρεώσεις.

«Οι πωλήσεις της εταιρείας (Cardlink) κατά το εννεάμηνο υποχώρησαν επηρεαζόμενες από εκπτώσεις τζίρου κατά 4,5 εκατ. ευρώ, (στο 2018 οι εκπτώσεις τζίρου πραγματοποιήθηκαν στο Q4) τον περιορισμό των πωλήσεων εξοπλισμού και την ωρίμανση της αγοράς, με σταθεροποίηση της βάσης των ενεργών POS της εταιρείας», ανέφερε η σχετική ανακοίνωση του ομίλου Quest. Tέλος, τα κέρδη προ φόρων της εταιρείας μειώθηκαν κατά 2,5 εκατ. ευρώ (όσο περίπου και στο 6Μ 2019), επηρεαζόμενα κυρίως από αυξημένα λειτουργικά έξοδα (opex) για την ανάπτυξη νέων προϊόντων και τα αυξημένα έξοδα συντήρησης των στόλου των POS.