ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδυτικό πρόγραμμα 45 εκατ. το 2020 από τη METRO

555

Εμφαση στα φρέσκα προϊόντα, μεγέθυνση των αποθηκών, αλλά και επέκταση σε περισσότερα σημεία της Ελλάδας μέσω του μοντέλου της δικαιόχρησης (franchising) είναι οι βασικοί πυλώνες στρατηγικής ανάπτυξης της ΜΕTRO ΑΕΒΕ το νέο έτος. Βασικό εργαλείο για την υλοποίηση των παραπάνω είναι το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 45 εκατ. που έχει σχεδιάσει για το 2020 η εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται τόσο στη λιανική με τα σούπερ μάρκετ My Market όσο και στη χονδρική με τα καταστήματα METRO Cash & Carry.

Καθοριστικό ρόλο, πάντως, για την υλοποίηση των επενδύσεων διαδραμάτισε το γεγονός ότι το 2019 ο όμιλος αναμένεται να κλείσει με αύξηση του τζίρου κατά 6%, στο 1,26 δισ. ευρώ από 1,18 δισ. ευρώ το 2018, και με κέρδη αρκετά πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ του 2018. Οι θετικές επιδόσεις του ομίλου και το γεγονός ότι κατάφερε να είναι κερδοφόρος, ακόμη και μετά την εξαγορά της «Βερόπουλος», είχε ως συνέπεια, όπως ανέφερε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο επικεφαλής της METRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης, αναθεώρηση επί τα βελτίω των όρων δανεισμού του ομίλου.

Κέντρα διανομής

Σημαντικό μέρος των επενδύσεων της METRO θα κατευθυνθεί στην επέκταση των αποθηκευτικών κέντρων διανομής της προκειμένου στο τέλος του 2021 η επιφάνειά τους να έχει αυξηθεί συνολικά κατά 45.000 τ.μ. Ειδικότερα, άμεσα, εντός του Ιανουαρίου του 2020 αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί ένα νέο κέντρο διανομής 5.000 τ.μ. αποκλειστικά για προϊόντα ψυγείου, στη Μαγούλα. Πρόκειται για αποθήκη την οποία θα νοικιάζει ο όμιλος. Εντός του 2020 θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες επέκτασης κατά 20.000 τ.μ. του ιδιόκτητου κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης και εντός του 2021 οι εργασίες επέκτασης, επίσης κατά 20.000 τ.μ., του κέντρου διανομής στα Οινόφυτα.

Η ανάγκη για επέκταση των κέντρων διανομής πηγάζει και από την επιλογή της ΜETRO να ενισχύσει πολύ τους κωδικούς των φρέσκων προϊόντων, αλλά και τις κατηγορίες των βιολογικών, των τροφίμων για χορτοφάγους, των ειδικών προϊόντων (χωρίς γλουτένη, χωρίς ζάχαρη κ.ά.).
6-8 νέα καταστήματα

Εντός του 2020 ο όμιλος σχεδιάζει επίσης την ίδρυση 6-8 νέων καταστημάτων, ενώ ξεκινά πιλοτικά και την ανάπτυξή του μέσω franchising. Ειδικότερα, θα λειτουργήσει εντός του επόμενου έτους ένα κατάστημα με το μοντέλο αυτό και αναλόγως των επιδόσεων ο όμιλος θα το αναπτύξει περαιτέρω τα επόμενα χρόνια. Ο σχεδιασμός πάντως για την ώρα προβλέπει, σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, αξιοποίηση του franchising για μικρά καταστήματα (έως 200-300 τ.μ.) σε περιοχές όπου δεν θα ήταν αποδοτικό για την εταιρεία να ανοίξει ένα μεγαλύτερο κατάστημα My Market. Καινούργια καταστήματα, κυρίως σε τουριστικές περιοχές, σχεδιάζει η METRO και στην κατηγορία του cash & carry, κατηγορία η οποία το 2019 κατέγραψε ανάπτυξη επίσης 6%, έπειτα από διαδοχικές χρονιές ύφεσης. Ο όμιλος, μάλιστα, πρόκειται να προχωρήσει και στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος για τους πελάτες χονδρικής, το οποίο αναμένεται να είναι έτοιμο το 2021.

Στην Κύπρο

Πολύ πιο άμεσα, πάντως, στις 28 Ιανουαρίου 2020, θα εγκαινιασθεί το πρώτο κατάστημα της METRO στη Λεμεσό, στην Κύπρο. Πρόκειται για κατάστημα cash & carry με την επωνυμία «Best Value για επαγγελματίες». Ο επικεφαλής της ΜΕTRO δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο επέκτασης του δικτύου στην Κύπρο, λέγοντας ότι η κυπριακή αγορά μπορεί να «σηκώσει» ακόμη 2-3 καταστήματα cash & carry.