ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εκτίναξη πωλήσεων στα καταστήματα καλλυντικών

gkat_22_1605_page_1_image_0001--2

Δυναμικά επέστρεψε ο κλάδος των καλλυντικών μετά τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, καθώς οι Ελληνίδες καταναλώτριες έδειξαν, την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων, τη διάθεση να ψωνίσουν προϊόντα τα οποία είχαν αποχωριστεί ή είχαν σταματήσει να χρησιμοποιούν όσο ήταν στην καραντίνα. Σε αυτό συνέβαλαν και οι εκπτώσεις που πρόσφεραν καταστήματα καλλυντικών, στην προσπάθειά τους να επαναφέρουν μερίδα καταναλωτών στο φυσικό κατάστημα, «υπενθυμίζοντας» έτσι τη φυσική τους παρουσία. Ωστόσο, η απότομη άνοδος των πρώτων ημερών δείχνει να υποχωρεί σταδιακά, αφού η πανδημική κρίση έχει επηρεάσει αρνητικά τόσο την ψυχολογία των καταναλωτών όσο και το εισόδημά τους.

Eτσι επιχειρήσεις που διατηρούν ευρύ δίκτυο φυσικών καταστημάτων, όπως η εταιρεία περιποίησης και μακιγιάζ Dust+Cream ή η αλυσίδα καταστημάτων Galerie de Beauté, παρατήρησαν αυτές τις πρώτες ημέρες ότι οι πωλήσεις τους διπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρυσι, κάτι που χαρακτηρίζουν αναμενόμενο έπειτα από το κλείσιμο των καταστημάτων για δύο μήνες. Ωστόσο, όπως αναφέρει πηγή της Dust+Cream, η οποία άνοιξε περίπου 69 από τα 76 καταστήματα, ο διπλασιασμός του τζίρου τις πρώτες ημέρες δεν πρόκειται να συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα, εξαιτίας της «κακής ψυχολογίας των καταναλωτών αλλά και της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος». Ηδη μάλιστα παρατηρείται σταδιακή μείωση της κίνησης προς το τέλος της εβδομάδας, ενώ το μέσο καλάθι αγοράς των καταναλωτών συρρικνώθηκε αυτές τις ημέρες κατά τουλάχιστον 25% σε σχέση με πέρυσι. Η απότομη αύξηση στις πωλήσεις που σημειώθηκε κυρίως τις τρεις πρώτες ημέρες της εβδομάδας δεν είναι, σύμφωνα με την εταιρεία, ενδεικτική για το πώς θα κινηθεί η αγορά από εδώ και πέρα, αφού η αναμονή έξω από τα καταστήματα θα δημιουργήσει κόπωση στρέφοντας πάλι μερίδα του κόσμου στις ηλεκτρονικές αγορές. Εν τω μεταξύ, ο 15πλασιασμός στις πωλήσεις των προϊόντων στο e-shop της Dust+Cream κατά την περίοδο έξαρσης της πανδημίας δεν στάθηκε αρκετός για να καλύψει τα μηδενικά έσοδα των φυσικών καταστημάτων.

Διπλασιασμό στις πωλήσεις συγκεκριμένων προϊόντων, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, παρατηρείται και σε αλυσίδες καταστημάτων με καλλυντικά, όπως τα Galerie de Beauté. Σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλη άνοδο αυτές τις πρώτες ημέρες παρατηρήθηκε στις βαφές μαλλιών, στα προϊόντα περιποίησης προσώπου αλλά και στα αρώματα, τα οποία κατά τη διάρκεια της πανδημίας δεν ήταν αρκετά ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αντιθέτως, υποτονικές είναι οι πωλήσεις σε προϊόντα μακιγιάζ, δεδομένου ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα δειγματισμού των προϊόντων για λόγους ασφαλείας. Η εταιρεία διατηρεί περίπου 44 καταστήματα Galerie de Beauté ενώ έχει παρουσία, εκτός από τα malls, και σε τρία πολυκαταστήματα, στα οποία όμως η κίνηση ήταν αρκετά μειωμένη. Αυτό, γιατί ο κόσμος δυσκολεύεται ακόμη να προσεγγίσει μεγάλους χώρους για να πραγματοποιήσει τις αγορές του. Στο μεταξύ, εάν και ακόμα δεν υπάρχει σαφής εικόνα για τις επιπτώσεις της πανδημίας στα μεγέθη της εταιρείας, η διοίκηση αναμένει υποχώρηση των συνολικών πωλήσεων έως περίπου 25% φέτος, γεγονός που οφείλεται στο lockdown και στην αναστολή λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων.