ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξημένες κατά 12,6% οι πωλήσεις σούπερ μάρκετ το πεντάμηνο

Αυξημένες κατά 12,6% οι πωλήσεις σούπερ μάρκετ το πεντάμηνο

Η καταναλωτική φρενίτιδα που προκάλεσε η επέλαση της πανδημίας συνέβαλε έως ένα βαθμό στην άνοδο των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2020, με το σύνολο της αγοράς να παρουσιάζει αύξηση 12,6% σε αξία σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Επίσης, ανοδικά κινήθηκαν και τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, στα οποία περιλαμβάνονται και προϊόντα προσωπικής υγιεινής, με τις πωλήσεις να σημειώνουν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, της τάξεως του 13,3%. Βέβαια, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας Nielsen για την τάση της αγοράς κατά το πρώτο πεντάμηνο του φετινού έτους, οι πωλήσεις κατά τον περασμένο Μάιο, οπότε ξεκίνησε η σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, άρχισαν σταδιακά να επιστρέφουν στην κανονικότητα.

Ετσι, ενώ κατά τον Φεβρουάριο η πορεία της αγοράς ήταν αναμενόμενη σε σχέση με πέρυσι, τον Μάρτιο και κυρίως τον Απρίλιο ο κλάδος παρουσιάζει αυξητική τάση.

Αντιθέτως, τον Μάιο οι έντονες αυτές τάσεις της αγοράς παρουσιάζουν σταδιακή αποκλιμάκωση. Οπως αναφέρει η Nielsen, από τις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, όσα ανήκουν στην κατηγορία των προϊόντων οικιακής χρήσης εξακολουθούν να παρουσιάζουν αύξηση της τάξεως του 24% κατά το πρώτο πεντάμηνο της φετινής χρονιάς. Ιδιαιτέρως δημοφιλή αναδείχθηκαν τα ελαστικά γάντια, με τις πωλήσεις τους όλο αυτό το διάστημα να σημειώνουν θεαματική αύξηση, που αγγίζει το 92,4%, ενώ οι καταναλωτές επέλεξαν να αγοράσουν και καθαριστικά σπιτιού, με τις πωλήσεις να καταγράφουν αύξηση που φθάνει το 51,4%.
Ακολουθούν τα τρόφιμα και τα ποτά, με την αύξηση των πωλήσεών τους να αγγίζει το 12,1%, ενώ προϊόντα όπως τα άλευρα αλλά και τα όσπρια παρουσιάζουν υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, της τάξεως του 60,2% και του 39,1%, αντιστοίχως.

Τέλος, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, τα οποία, ιδίως κατά το τελευταίο διάστημα, αποτέλεσαν αναπόσπαστο κομμάτι των αγορών των καταναλωτών, παρουσιάζουν πιο συγκρατημένη αύξηση, της τάξεως του 8,7%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις μετρήσεις της Nielsen περιλαμβάνονται καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, εξαιρουμένων των νησιών.