ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μείωση 20%-30% της ζήτησης για καύσιμα αναμένεται το 2020

Μείωση 20%-30% της ζήτησης για καύσιμα αναμένεται το 2020

Τη δυσμενή κατάσταση που διαμόρφωσε και για τα ΕΛΠΕ η κρίση του κορωνοϊού και της διεθνούς πετρελαϊκής αγοράς περιέγραψε στους μετόχους κατά τη χθεσινή ετήσια τακτική γενική συνέλευση, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Ανδρέας Σιάμισιης, ο οποίος εκτίμησε ότι η εθνική οικονομία αναμένεται να ανακάμψει δυναμικά το 2021.

Η εταιρεία, όπως είπε, κατάφερε να σταθεί στα πόδια της και να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις, παρουσιάζοντας θετικά αποτελέσματα το πρώτο τρίμηνο. Σημείωσε, ωστόσο, ότι τα δεδομένα στην αγορά έχουν αλλάξει και «άρα δεν μπορούμε να περιμένουμε την ίδια απόδοση για το υπόλοιπο του 2020 ή ακόμη και το 2021».

Η σταδιακή άρση των περιορισμών στην κίνηση έχει οδηγήσει από τον Μάιο σε ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων, ανέφερε, και όσον αφορά την εξέλιξη της ζήτησης στο σύνολο του έτους εκτίμησε ότι «ένα ποσοστό πτώσης της τάξεως του 20%-30% θα ήταν θετικό σενάριο, λαμβάνοντας υπόψη την υψηλή εξάρτηση της χώρας από τον τουρισμό».

Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ επισήμανε πως με τη διαχείριση των αποθεμάτων που έγινε από τα τέλη του 2019 και την αξιοποίηση των χαμηλών διεθνών τιμών ο όμιλος αποκόμισε όφελος της τάξεως των 90 εκατ. ευρώ. Πρόσθεσε, δε, ότι η ανάκαμψη των διεθνών τιμών αποσβένει σταδιακά τη λογιστική ζημία που «γράφουν» τα διυλιστήρια λόγω της χαμηλότερης αποτίμησης των αποθεμάτων καυσίμων που διαθέτουν. Ο πρόεδρος των ΕΛΠΕ Γιάννης Παπαθανασίου σημείωσε πως «η στρατηγική που έχει χαράξει ο όμιλος διασφαλίζει σταθερή πορεία ακόμη και σε αχαρτογράφητα νερά και αναγνωρίζεται από τους επενδυτές».

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε διαδικτυακά στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης, ο κ. Σιάμισιης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι κατά τη διάρκεια της καραντίνας υπήρξαν ημέρες κατά τις οποίες δεν έγινε καμία πτήση στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ενώ η ζήτηση για βενζίνη υποχώρησε σε ποσοστό έως και 50% και, βέβαια, μεγάλη πτώση είχαν τα καύσιμα ναυτιλίας, καθώς τα δρομολόγια των πλοίων ήταν πτωτικά.

Μιλώντας για τη στρατηγική της εταιρείας, ο κ. Σιάμισιης τόνισε ότι «η στρατηγική στόχευση, που έχει σαν γενικό τίτλο το να φέρουμε τον όμιλο στη νέα ενεργειακή εποχή και να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα κατά 50%, δεν θα αλλάξει». Αλλάζει όμως, είπε, ο χρονισμός, ο τρόπος υλοποίησης και οι προτεραιότητες.

Οσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), επανέλαβε ότι θα αποτελέσουν ουσιαστικά πυλώνα επιχειρηματικής δραστηριότητας και αναφέρθηκε στο φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 200 MW στην Κοζάνη, το οποίο, όπως είπε, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται μόλις ολοκληρωθεί η αδειοδοτική διαδικασία. Σημείωσε επίσης ότι θα ακολουθήσουν και άλλες αγορές, που θα φθάσουν την ισχύ από ΑΠΕ του ομίλου στα 300 MW έως το 2021.

Ενδιαφέρον είχε και η τοποθέτηση του διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛΠΕ για την ηλεκτροκίνηση. «Το βλέπουμε αρχικά σαν παροχή ενός καυσίμου κίνησης δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες μας να φορτίζουν τα αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητά τους μέσω των 1.700 πρατηρίων μας στην Ελλάδα. Υπάρχει όμως και η δραστηριότητα της εγκατάστασης και διαχείρισης δικτύου, είναι η διαχείριση του πελάτη σε μια πιο ολοκληρωμένη πλατφόρμα ενεργειακών αναγκών, που και αυτά έχουν το οικονομικό ενδιαφέρον τους», τόνισε χαρακτηριστικά.

Συμπλήρωσε, ωστόσο, ότι «μεγάλο μέρος του στοιχήματος για την προστασία και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων είναι και θα εξακολουθήσει να είναι για πολλά χρόνια η καλύτερη λειτουργία των παραδοσιακών κινητήρων εσωτερικής καύσης». Για το φυσικό αέριο ως καύσιμο εκτίμησε ότι θα παραμείνει για πολλά χρόνια ακόμη και όσον αφορά τον διαγωνισμό για τη ΔΕΠΑ Υποδομών εκτίμησε ότι δεν μπορεί να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ερωτηθείς, τέλος, για τη δραστηριότητα των υδρογονανθράκων, τόνισε ότι τα δεδομένα κάποιων τριμήνων δεν είναι σημαντικά για αποφάσεις που αφορούν τα επόμενα 20 χρόνια, ωστόσο λαμβάνονται υπόψη και οι τρέχουσες εξελίξεις που διαμορφώνουν οι τιμές του αργού.