ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις 20 εκατ. από τη Leroy Merlin

22leroy_merlin_katastima
leroy_merlin_katastima-1

Την «κορδέλα» του έβδομου κατά σειράν καταστήματος στην Ελλάδα «έκοψε» η Leroy Merlin, συνεχίζοντας, έπειτα από 15 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας, να υλοποιεί το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της σε Ελλάδα και Κύπρο. Το νέο κατάστημα της Leroy Merlin βρίσκεται στον Κηφισό (έξοδος Λένορμαν), σε κομβικό σημείο στην Αττική, και δημιουργήθηκε με ταχείες διαδικασίες σε διάστημα μόλις επτά μηνών. Εχει επιφάνεια 10.000 τ.μ. και περιλαμβάνει 35.000 προϊόντα, από οικοδομικά υλικά μέχρι είδη κήπου και διακόσμησης, με στόχο την κατασκευή αλλά και την ανακαίνιση οποιουδήποτε χώρου. Πρόκειται ουσιαστικά για το κατάστημα που δημιουργεί ο γαλλικός όμιλος Adeo Group στην Αττική, επένδυση που αγγίζει τα 5 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο ενός ευρύτερου πλάνου ανάπτυξης ύψους 20 εκατ. ευρώ, το οποίο στοχεύει να υλοποιήσει μέσα στην επόμενη τριετία στην Ελλάδα. Μάλιστα, με το νέο κατάστημα, προβλέπεται να δημιουργηθούν 150 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων το 77% αποτελεί νέες προσλήψεις, ενώ επτά  στους 10 εργαζομένους προέρχεται από γειτονικές περιοχές. Μέσω του νέου καταστήματος, η Leroy Merlin απευθύνεται και σε επαγγελματίες τεχνίτες προσφέροντας στη συγκεκριμένη μερίδα καταναλωτών εξειδικευμένες υπηρεσίες αλλά και ειδικές προσφορές.

Η πολυεθνική εταιρεία, η οποία κατέχει την τρίτη θέση παγκοσμίως στην αγορά του DIY (Do it yourself – φτιάξ’ το μόνος σου), συνεχίζει να επενδύει –παρά τις αντιξοότητες– στη χώρα μας, μετρώντας μέχρι στιγμής συνολικά επτά καταστήματα στην Ελλάδα και άλλο ένα στην Κύπρο. Στην Ελλάδα, η εταιρεία αποτελεί μια σύμπραξη μεταξύ του γαλλικού ομίλου Adeo και του Ελληνα επιχειρηματία Παύλου Φουρλή. Αναφερόμενος στον τζίρο της εταιρείας το 2019, ο γενικός διευθυντής της Leroy Merlin Ελλάδας και Κύπρου Ολιβιέ Αρντουάν, στο πλαίσιο διαδικτυακής παρουσίασης του νέου καταστήματος, επεσήμανε ότι αυτός διαμορφώθηκε στα 158 εκατ. ευρώ (από 144,9 το 2018). Εχοντας επηρεαστεί και από το δίμηνο κλείσιμο των καταστημάτων λόγω του lockdown, ο ίδιος εκτιμά ότι ο τζίρος θα κινηθεί το 2020 στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, επισημαίνοντας ότι μετά το άνοιγμα των καταστημάτων τον Μάιο, παρατηρείται μια ανάκαμψη των πωλήσεων (τρέχουν με ρυθμό 40%) σε όλα τα καταστήματα στην Ελλάδα. Η εταιρεία, όπως ανέφερε, καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην εγχώρια αγορά του DIY, με μερίδιο που φτάνει το 10%. Παράλληλα, διευκρίνισε ότι η Leroy Merlin επικεντρώνεται στον τελικό καταναλωτή επισημαίνοντας όμως ότι σταδιακά προχωρεί σε ένα μεγαλύτερο άνοιγμα προς τους επαγγελματίες τεχνίτες. Με τη σειρά του, ο κ. Φουρλής τόνισε ότι η ελληνική πλευρά παραμένει δεσμευμένη στη στήριξη τέτοιων επενδύσεων, υπενθυμίζοντας πως αυτό αποτυπώθηκε και μέσα από τη συμμετοχή της στην ΑΜΚ ύψους 30 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκε φέτος.

Η Leroy Merlin φιλοδοξεί, στο πλαίσιο ενός τριετούς επενδυτικού πλάνου ύψους 20 εκατ. ευρώ, να επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων της προς τα νότια προάστια της Αθήνας, τη Θεσσαλονίκη (μέσα στα επόμενα δύο χρονιά), την Κρήτη (είτε στα Χανιά είτε στο Ηράκλειο) και στη Λεμεσό της Κύπρου. Παράλληλα, για την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πελατών, σχεδιάζεται η ανάπτυξη μέσα στον επόμενο ενάμιση χρόνο ενός νέου logistics center 25.000 τ.μ. στην περιοχή της Αττικής. Τέλος, όσον αφορά την ανάπτυξη της ψηφιακού καναλιού, η εταιρεία θέλει να δημιουργήσει ένα marketplace προϊόντων για επαγγελματίες και ιδιώτες ενώ στοχεύει να αναπτύξει συνέργειες με άλλους παράγοντες του λιανεμπορίου. Η εταιρεία έχει ήδη υπογράψει μια τέτοια συμφωνία (όχι με παράγοντα από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ).