ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Συμφωνία για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας

eleusina-3

Ανοίγει ο δρόμος για την υλοποίηση του σχεδίου εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας μέσω του άρθρου 106 του πτωχευτικού δικαίου, που προτείνει η ONEX, καθώς χθες ενέκριναν τη συμφωνία οι μέτοχοι που κατέχουν  άνω του 51% της εταιρείας.

«Συγκεντρώθηκε ποσοστό 53,22%, υπερκαλύπτοντας το απαιτούμενο ποσοστό του 51%. Από σήμερα η ΟΝΕΧ αναλαμβάνει το σχέδιο εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, το due diligence (οικονομοτεχνικό έλεγχο) και τις υπόλοιπες νομικές διαδικασίες», ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης.

Η συμφωνία εξυγίανσης (εξαγορά και ανακαίνιση) με στρατηγικό επενδυτή την ONEX (που λειτουργεί ήδη εδώ και περίπου δύο έτη και τα Ναυπηγεία της Σύρου) θα υποβληθεί προς επικύρωση στο αρμόδιο δικαστήριο, στο πλαίσιο του άρθρου 106 ΒΔ του πτωχευτικού δικαίου και θα χρηματοδοτηθεί από την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC. Αξίζει να σημειωθεί πως οι πιστώτριες τράπεζες έχουν ήδη συναινέσει στη διαδικασία.

Πληρωμή εργαζομένων

Πιο αναλυτικά στο σχέδιο εξυγίανσης προβλέπεται η πληρωμή όλων των δεδουλευμένων των εργαζομένων. Αμεσα, επίσης, θα κατατεθεί στη Βουλή η νέα τροπολογία παράτασης της σύμβασης με το Πολεμικό Ναυτικό, έτσι ώστε να συνεχιστεί κανονικά η μισθοδοσία των εργαζομένων, όπως γίνεται μέχρι τώρα μέσω του Πολεμικού Ναυτικού για το υπόλοιπο κομμάτι του προγράμματος των τορπιλακάτων.

«Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα είναι ο θεματοφύλακας αυτής της συμφωνίας με στόχο τους επόμενους μήνες να ολοκληρωθεί η διαδικασία εξυγίανσης σύμφωνα με το άρθρο 106 ΒΔ ώστε να τελειώσει η οδύσσεια των εργαζομένων και να υπάρξει αναγέννηση της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα. Αμεσα καταθέτουμε στη Βουλή, από κοινού με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο, νομοθετική διάταξη για την παράταση του ισχύοντος καθεστώτος ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού και να μην έχουν καμιά ανησυχία οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων», δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Γεωργιάδης.

Σημειώνεται πως η πρόταση της ΟΝΕΧ για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας είχε υποβληθεί τον Ιούνιο του 2019 και στη δομή της προσομοιάζει με αυτή που εφαρμόστηκε στα Ναυπηγεία Σύρου, δηλαδή ρύθμιση των χρεών που θα συμφωνηθεί να αναλάβει ο επενδυτής με αφαίρεση προσαυξήσεων και δοσολόγιο με μακροχρόνιο ορίζοντα αποπληρωμής.

Καθυστέρηση

Ωστόσο, η διαδικασία καθυστέρησε λόγω διαφωνιών του βασικού μετόχου κ. Ταβουλάρη. Οι οφειλές των Ναυπηγείων Ελευσίνας ανέρχονται σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης στα 231 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού που ανεβάζουν, ενδεχομένως, τα χρέη και άνω των 300 εκατ.

Στις υποχρεώσεις που θα αναλάβει ο επενδυτής, για τα ναυπηγεία που ίδρυσε το 1968 ο Στρατής Ανδρεάδης, θα πρέπει να προστεθούν και τα κεφάλαια που θα χρειαστούν για τις επισκευές των υποδομών όπως οι πλωτές δεξαμενές αλλά και άλλες επενδύσεις σε πρόσθετο εξοπλισμό και εκσυγχρονισμό. Με αυτά τα δεδομένα  η συνολική επένδυση εκτιμάται πως μπορεί να ανέλθει ακόμα και στα 400 εκατ. ευρώ σε βάθος χρόνου. Σήμερα τα ναυπηγεία μπορούν και λειτουργούν εν μέρει γιατί το Πολεμικό Ναυτικό πληρώνει το 70% της μισθοδοσίας των εργαζομένων προκειμένου να παραλάβει τις δύο τορπιλακάτους οι οποίες έπρεπε να έχουν παραδοθεί εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.