ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το «κόλπο της μπανάνας» και η αντιμετώπισή του

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή η ερχόμενη Δευτέρα και είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία, οι έχοντες τα ηνία να σκεφθούν καλά και να αναζητήσουν τις καλύτερες δυνατές λύσεις που πραγματικά θα διασφαλίζουν τα συμφέροντά του. Ειδικά δε, σε επίπεδο τιμών όπου τα τελευταία χρόνια ο καταναλωτής δεν πληρώνει μόνο τις κακοκεφιές του καιρού σε ό,τι αφορά τα οπωρολαχανικά, αλλά και τις κερδοσκοπικές διαθέσεις των επιτηδείων που με διάφορους τρόπους ενισχύουν παρανόμως την κερδοφορία τους. Δεν είναι μόνον οι τεχνητές ελλείψεις ή το «βάπτισμα» εισαγόμενων προϊόντων σε ελληνικά. Είναι και το «κόλπο της μπανάνας» που την τελευταία διετία κυρίως με τις μεγάλες διακυμάνσεις στα οπωροκηπευτικά έχει βρει ευρεία εφαρμογή. Ποιο είναι αυτό;

Πας στη λαχαναγορά και αγοράζεις, ας πούμε, 4 κιβώτια μπανάνες μέτριας ποιότητας προς 30 λεπτά το κιλό (τυχαία τιμή), αγοράζεις και ένα κιβώτιο -ίσα για να έχεις το τιμολόγιο- από τις πολύ καλές και ακριβές προς 50 λεπτά το κιλό (τυχαία και αυτή η τιμή). Στο μαγαζί σου τις διαθέτεις όλες σιγά σιγά με βάση την ακριβότερη τιμή. Αλλωστε, είπαμε, έχεις το τιμολόγιο διά παν ενδεχόμενο… Την πρακτική αυτή επεκτείνεις με προσοχή και σε άλλα προϊόντα, αξιοποιώντας φυσικά και τις φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά. Π.χ., «την επόμενη εβδομάδα μάλλον θα έχουμε πρόβλημα με τα λεμόνια» για τον τάδε ή το δείνα λόγο. Ως καλός επενδυτής «στοκάρεις» στα χαμηλά και μόλις η τιμή στα λεμόνια «τσιμπήσει», πας στην αγορά αγοράζεις μια μικρή ποσότητα, είπαμε ίσα ίσα για να έχεις το τιμολόγιο και τα πουλάς όλα ακριβότερα με βάση την τρέχουσα τιμή. Ωστόσο, υπάρχει ο κίνδυνος η τιμή τελικώς στα λεμόνια να μην ανέβει αλλά για κάποιο λόγο να πέσει. E, εντάξει όπως τόσα άλλα έτσι και και αυτή η δουλειά έχει το ρίσκο της… O συνταξιούχος μανάβης πάντως που μας περιέγραφε το «κόλπο της μπανάνας», πιστεύει ακράδαντα πως αν υπάρχει βούληση τα φαινόμενα αυτά μπορούν να περιορισθούν σημαντικά.