ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εμπλουτίζει το προφίλ των εταιρικών στελεχών η επιστήμη της επιρροής

«Σαν τον μουσουργό, ο καθένας από εμάς είναι αυτός που συνθέτει τη «συμφωνία» της προσωπικής και της επαγγελματικής ζωής του. Το θέμα είναι αν διαθέτει γι’ αυτό τα σωστά «εργαλεία». Οσο για την πρώτη εντύπωση που δημιουργεί στο περιβάλλον του, είναι τόσο σημαντική όσο και οι πρώτες νότες που θα ακουστούν από τη σύνθεσή του». Η κ. Nicola Murray, σύμβουλος με διεθνή εμπειρία στα θέματα Interpersonal Impact -διαπροσωπική επιτυχής επιρροή των στελεχών στον επαγγελματικό χώρο τους- είναι η κεντρική ομιλήτρια στο προσεχές Σεμινάριο/Workshop της Επιτροπής Women in Business (W.I.B. Committee) του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου (www.amcham.gr 210-6993559, εσωτ. 21), με θέμα «The Brand Called You!» που θα γίνει στις 15 Μαρτίου 2011 σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Αξία και πρακτικές

Πρόκειται για το δεύτερο από τα συνολικά τέσσερα -ώς τα μέσα του 2011- σεμινάρια/workshops που απευθύνονται σε ανώτερα και ανώτατα στελέχη επιχειρήσεων και μέσα από τα οποία αναπτύσσονται η έννοια, η αξία και οι πρακτικές του personal branding, με στόχο την αύξηση της επιρροής για την επιτυχία της επαγγελματικής και της προσωπικής ζωής. Θέμα του σεμιναρίου είναι η «λεκτική και η μη λεκτική επικοινωνία» και το πώς μπορεί να αναπτυχθεί αποτελεσματικά η «επικοινωνιακή ευφυΐα» (communication intelligence). Και ζητούμενο, η ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, ανθεκτικότητας, προσαρμοστικότητας και αλλαγών στις συμπεριφορές. Γιατί, «πολλές φορές, σημασία δεν έχει μόνο το τι λέμε, αλλά το πώς το λέμε και πώς το μήνυμα προσλαμβάνεται από το περιβάλλον».

Με δεδομένο ότι «ο κόσμος γύρω μας αλλάζει. Ο,τι ήταν γνωστό χθες αποτελεί παρελθόν. Ο,τι ζούμε σήμερα, πιθανόν να μην υπάρχει αύριο, ενώ το αύριο, κάθε άλλο παρά προβλέψιμο είναι» το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσο τα στελέχη είναι προετοιμασμένα για να τα αντιμετωπίσουν. Αλλωστε, η ρήση του Marshall Goldsmith «ό,τι σε έφερε ώς εδώ, δεν πρόκειται να σε πάει παραπέρα» (what got you here, won’t get you there» είναι πάντα επίκαιρη. Επιπλέον, το προσωπικό branding στον εργασιακό χώρο απαιτεί δεξιότητες που αναδεικνύουν την αυθεντικότητα και την ειλικρίνεια. Γιατί, «το προσωπικό branding είναι αποτελεσματικό μόνο όταν είναι αυθεντικό και πηγάζει από το προσωπικό σύστημα των αξιών μας. Τότε μόνο ενισχύει την επιρροή μας προς τους συνεργάτες, τους εργοδότες, τους συνάδελφους. Τότε μόνο επιτυγχάνουμε τους στόχους -προσωπικούς, ομαδικούς, εταιρικούς- ενώ, παράλληλα, απολαμβάνουμε και τη μέγιστη αναγνώριση».

Επικοινωνία

Η κ. Nicola Murray που με τη συμβουλευτική της (www.tonicltd.com) έχει συμβάλει στην επαγγελματική αναβάθμιση πολλών στελεχών, μας επισημαίνει ότι κάθε φορά που ερχόμαστε σε επικοινωνία με τους άλλους, φορτίζουμε τις λέξεις με αμέτρητες χειρονομίες, νοήματα και κινήσεις οι οποίες, ωστόσο, μεταδίδουν τα αληθινά αισθήματα όπως και τα συναισθήματα και τα «πιστεύω» μας. Με την ίδια λογική χρησιμοποιούμε τη «δύναμη» της φωνής μας και εμπλουτίζουμε και δίνουμε ψυχή και νόημα στον λόγο μας. «Αν διερωτάται κάποιος, ποιο είναι το κλειδί, ώστε η επιρροή του να ξεπερνά ακόμη και τα στενά όρια του γραφείου, το μυστικό βρίσκεται όχι μόνο στις τεχνικές δεξιότητες -που, άλλωστε, είναι δεδομένες- αλλά στη λεκτική και στη μη λεκτική επικοινωνία με τους άλλους».

Συνεργασία

Στο γνωστό πλαίσιο των δραστηριοτήτων της, η Επιτροπή W.I.B. και αυτή τη φορά προσκαλεί και συνεργάζεται με καταξιωμένα ανώτατα στελέχη που καταθέτουν τη γνώση, την εμπειρία και τα βιώματά τους. Υπηρετεί έτσι τον στόχο της κάλυψης των αναγκών για αλλαγή και αυτοβελτίωση και για μελλοντική επαγγελματική και προσωπική επιτυχία.

Συγκεκριμένα, στο ένα από τα δύο εναλλακτικά Σεμινάρια που θα ακολουθήσουν, το θέμα είναι η δημόσια ομιλία -το «Public Speaking»- «που πολύ συχνά γίνεται ο μεγάλος φόβος που καλούμαστε να ξεπεράσουμε». Ωστόσο, πρόκειται για μια δεξιότητα που είναι συνυφασμένη με την ηγεσία και με την αποτελεσματική επικοινωνία προς όλα τα επίπεδα: εργοδότες, προσωπικό, πελάτες, επενδυτές, προμηθευτές, ΜΜΕ και άλλους φορείς. Στην τέχνη του public speaking θα καθοδηγήσει τους συμμετέχοντες σε αυτό το Εργαστήριο η κ. Μαρία Δήμου, master coach της Sargia Partners, η οποία, μεταξύ άλλων, θα υπογραμμίσει και τη διαφορά ανάμεσα στο να διαβάσει κάποιος προς το ακροατήριό του έναν λόγο -«by the book»- και το πώς να μιλήσει με την ψυχή του, να γοητεύσει το κοινό του και «να μάθει να μη φοβάται να εκτίθεται σε άλλες, πολλές μικρές λεπτομέρειες μιας επιτυχημένης ομιλίας».

Στο άλλο σεμινάριο ο κ. Γιάννης Κώτης, αντιπρόεδρος του CEO Clubs Greece, θα αναπτύξει το πώς η «Επιστήμη της Επιρροής» συνδέεται με τη συναισθηματική νοημοσύνη και με την ηγεσία και θα παραθέσει παραδείγματα από ηγέτες που διακρίθηκαν γι’ αυτήν την αρετή τους. Αλλωστε, «επιρροή είναι μια ικανότητα που μπορεί να αναπτύσσεται και που εμπλουτίζει το προσωπικό προφίλ του ηγέτη». Επιπλέον, οι συμμετέχοντες του Σεμιναρίου, μέσα από τη συμπλήρωση σχετικού ερωτηματολογίου, θα μπορέσουν να ανακαλύψουν ποιος είναι ο δικός τους τύπος άσκησης επιρροής.