ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα χαρτιά η απελευθέρωση των Ι.Χ. βυτιοφόρων

Διαψεύδονται οι προσδοκίες της αγοράς για απελευθέρωση των Ι.Χ. βυτιοφόρων, με τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών να εκφράζουν έντονη δυσαρέσκεια αλλά και την απορία γιατί δεν προχωρά η σχετική ρύθμιση. Το ζήτημα έπρεπε να έχει λυθεί προ πολλού, σύμφωνα τουλάχιστον με τις διαβεβαιώσεις που λάμβανε από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), καθώς στον νόμο για την οδική ασφάλεια προβλεπόταν ότι με κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Ανάπτυξης και Υποδομών θα ρυθμιστεί το ζήτημα της χορήγησης αδειών κυκλοφορίας ΦΙΧ βυτιοφόρων που μπορούν να έχουν στην κατοχή τους οι εταιρείες πετρελαιοειδών. Ο νόμος ψηφίστηκε στο τέλος του 2010 και, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποι του κλάδου, στελέχη του υπουργείου Υποδομών διαβεβαίωναν ότι το ζήτημα θα έχει ρυθμιστεί σε διάστημα δύο μηνών. Στελέχη του υπουργείου Υποδομών δηλώνουν ότι το ζήτημα έχει προχωρήσει και βρίσκεται στη φάση συλλογής υπογραφών συναρμόδιων υπουργών για την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης. Στο μεταξύ, παραμένει το πάγωμα έκδοσης νέων αδειών Ι.Χ. βυτιοφόρων, με τις εταιρείες πετρελαιοειδών να μην έχουν τη δυνατότητα ενίσχυσης του στόλου τους και να καταφεύγουν στα Δ.Χ. βυτιοφόρα, όπως σημειώνουν εκπρόσωποί τους.

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΣΕΕΠΕ Α. Πετριανίδη, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ε.Ε. που θέτει απαγορεύσεις και περιορισμούς στην απόκτηση αδειών κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης βυτιοφόρων από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών. Εντύπωση βέβαια προκαλεί το γεγονός ότι οι πληροφορίες αναφέρουν πως η απελευθέρωση της εν λόγω αγοράς θα γίνει και αυτή σταδιακά -όπως και στην περίπτωση των Δ.Χ. φορτηγών- σε τρία χρόνια. Κατά συνέπεια, η πλήρης απελευθέρωση θα ισχύσει μετά την παρέλευση τριετίας, όπως ακριβώς και στην περίπτωση των Δ.Χ. φορτηγών, που ήδη ισχύει ο νόμος αλλά ουδείς πρόκειται να καταβάλει αυτή τη στιγμή τίμημα για την απόκτηση άδειας, η οποία σε τρία χρόνια θα χορηγείται δωρεάν.

Στο μεταξύ, ο ΣΕΕΠΕ θεωρεί ιδιαίτερα σημαντικό να ορισθεί ότι η άδεια κυκλοφορίας θα αναγράφει «μεταφορά καυσίμων» και δεν θα υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση των βυτιοφόρων ανάλογα με τις άδειες εμπορίας. Δηλαδή, να μπορεί κάθε εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών, με τα ίδια βυτιοφόρα, να διακινεί διαφορετικού τύπου πετρελαιοειδή.