ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

O ΔΗΚΤΗΣ

Ο απρόσεκτος τροϊκανός και ο μοτοσικλετιστής

Επεισοδιακή ήταν η είσοδος και η έξοδος των στελεχών της τρόικας από το υπουργείο Οικονομικών, για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Μόνο που χθες, ο τραυματίας ήταν ένας ανυποψίαστος μοτοσικλετιστής και όχι κάποιος εκπρόσωπος της τρόικας. Το αυτοκίνητο που μετέφερε τεχνικά κλιμάκια της τρόικας στο υπουργείο Οικονομικών σταμάτησε έξω από την είσοδο του υπουργείου. Ξαφνικά, άνοιξε η πίσω αριστερή πόρτα του οχήματος για να εξέλθει ο επιβαίνων. Την ίδια ώρα, όμως, περνούσε από τα αριστερά και μία μοτοσικλέτα μικρού κυβισμού («παπί»). Ευτυχώς με χαμηλή ταχύτητα, αφού πρόλαβε να αντιδράσει και να πέσει «χαλαρά» στο πεζοδρόμιο χωρίς να τραυματιστεί.

Πάντως, κατά την έξοδο υπήρξαν και πάλι αποδοκιμασίες του εκπροσώπου του ΔΝΤ, Π. Τόμσεν, με μία διαδηλώτρια (είχαν συγκέντρωση οι καθαρίστριες) να καταφέρνει να κλωτσήσει ελαφρώς το όχημα που τον μετέφερε.

Στις αρχές του ’14 θα ξεκινήσει η λειτουργία του εμπορικού πάρκου της Βιοχάλκο στην Κόρινθο. Το Mare West θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη εμπορική ανάπτυξη της Κορίνθου, με συνολική επιφάνεια μίσθωσης 13.500 τ.μ. Το συνολικό κόστος ανάπτυξης αναμένεται να είναι μεταξύ 8,5 και 9 εκατ. ευρώ, ενώ το εισόδημα από μισθώματα θα είναι περίπου 1,8 εκατ. ευρώ. Ο κύκλος εργασιών στον τομέα ανάπτυξης της ακίνητης περιουσίας του ομίλου Βιοχάλκο ήταν στα 2 εκατ. ευρώ το 2010, αυξήθηκε το 2011 στα 5,3 εκατ. ευρώ και μειώθηκε το 2012 στα 4,6 εκατ. ευρώ. Οπως ειπώθηκε στη χθεσινή συνέλευση, αναμένεται να επαναλειτουργήσει το ξενοδοχείο του ομίλου στην πλατεία Καραϊσκάκη όσο ενισχύεται ο τουρισμός στην Αθήνα.

«Ξέχασε» τις κόντρες…

Τις κόντρες του με τον Αρ. Μπελλέ του Νηρέα «ξέχασε» χθες ο Γ. Στεφανής της Σελόντα. Ετσι, λοιπόν, αποκάλεσε τον επικεφαλής του Νηρέα «φίλο και συναγωνιστή», υποστήριξε ότι οι δύο αυτές εταιρείες ανέδειξαν τη χώρα σε εθνική πρωταθλήτρια στις ιχθυοκαλλιέργειες και μετά χρησιμοποίησε άλλες μεταφορές, εμπνεόμενος από τη θάλασσα. «Οι καπετάνιοι αυτών των δύο ποντοπόρων πλοίων μπορούν μαζί να χαράξουν την ασφαλή επιστροφή στο απάνεμο λιμάνι», είπε ο κ. Στεφανής ζητώντας συνεργασία με τον κ. Μπελλέ. Βεβαίως, οι κακές –ή ίσως οι πιο ρεαλιστικές– γλώσσες ίσως πουν ότι αυτό που στην πραγματικότητα εννοούσε χθες ο κ. Στεφανής ήταν «ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε».

Στήριξη στους πληγέντες του τυφώνα Χαγιάν

Η τραγωδία που υπέστησαν οι Φιλιππίνες από τον τυφώνα Haiayan ευαισθητοποίησε την εταιρεία κρουαζιέρας Royal Carribbean Cruises, η οποία λαμβάνει μέρος στις προσπάθειες ανθρωπιστικής βοήθειας. Η εταιρεία, έχοντας 12.800 εργαζομένους από τις Φιλιππίνες, σε σύνολο 60.000 στα 41 πλοία της σε όλο τον κόσμο, δήλωσε ότι θα διαθέσει για βοήθεια 1 εκατ. δολάρια. Επίσης, συνεργάζεται με την τοπική αντιπροσωπεία επάνδρωσης πληρωμάτων των Φιλιππίνων για την εκτίμηση των επιπτώσεων του τυφώνα στα μέλη των πληρωμάτων και των οικογενειών τους.

Οταν η καθυστέρηση των αλλαγών βολεύει

Μπορεί η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών να είναι όρος του Μνημονίου, που έπρεπε να έχει υλοποιηθεί ήδη από τον Ιούνιο του 2012, αλλά η εν τω μεταξύ «βύθιση» των πραγματικών αξιών έχει οδηγήσει τόσο την κυβέρνηση, όσο και την τρόικα σε αναδίπλωση. Οπως, άλλωστε, δήλωσε και ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων, Ολι Ρεν, η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών δεν προβλέπεται να γίνει πριν από το 2016. Απ’ ό,τι φαίνεται, η τρόικα εξυπηρετείται από την αναντιστοιχία που υπάρχει σήμερα, καθώς ο νέος φόρος ακινήτων (ΕΝΦΑ) θα βεβαιώνεται επί των σημερινών πλασματικών αντικειμενικών τιμών ζώνης. Οπως φαίνεται, οι Ευρωπαίοι ευελπιστούν ότι μέχρι το 2016, με τη συνδρομή και του «τρένου» της ανάπτυξης, το κενό μεταξύ αντικειμενικών και εμπορικών θα έχει αρχίσει να καλύπτεται εκ νέου, επομένως οι όποιες μειώσεις των αντικειμενικών θα είναι και ηπιότερης μορφής.