ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΡΓΑΣΙΑ & ΖΩΗ

Δέκα αποτελεσματικούς τρόπους συνιστά ο «Οδηγός για τη διαχείριση του άγχους» και προτείνεται από το Harvard Business Review (http://hbr.org) προκειμένου να αντιστρέψουμε τις αρνητικές επιπτώσεις του άγχους -το οποίο σε διαφορετικό βαθμό πλήττει όλους- και να το κάνουμε να γίνει το «καύσιμο» για την επαύξηση της παραγωγικότητάς μας. Γιατί τα μόνα που δυστυχώς του αποδίδουμε είναι ο πονοκέφαλος, η ευερεθιστότητα, η έλλειψη υπομονής απέναντι στους συνάδελφους και την οικογένεια, το ότι μας εκτρέπει από τους στόχους μας και ότι μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, εντύπωση δημιουργεί η δεκάτη οδηγία για τη διαχείριση του άγχους, που απευθύνεται στους εργοδότες. Τους συνιστά «αν θέλετε οι εργαζόμενοί σας να αυξήσουν την παραγωγικότητα τους, φροντίστε να τους δώσετε ένα κατάλληλο μέρος για να μπορούν να πάρουν έναν μεσημεριανό ύπνο– τη σιέστα τους». Τα αποτελέσματα έρευνας δείχνουν ότι όσο περισσότερες ώρες εργάζεται κάποιος χωρίς διακοπή τόσο μεγαλύτερο είναι το κόστος εις βάρος της παραγωγικότητάς του.

Οι τρόποι

«Αν εσείς νομίζετε ότι αυτό είναι κάτι το πολύ δύσκολο, ακούστε λοιπόν και τους εξής τρεις τρόπους με τους οποίους μπορείτε να το πραγματοποιήσετε», λέει η ανακοίνωση. Κατ’ αρχάς προτείνεται να προγραμματισθεί ο χρόνος για τη σιέστα μεταξύ 1 μ.μ. – 3 μ.μ. ως η καλύτερη ώρα και να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα του εργαζομένου, για να μην το ξεχνάει. Κατόπιν έρχεται ο χώρος, στον οποίο πρέπει να επικρατεί ησυχία. Κλείστε την πόρτα και κρεμάστε απέξω «Παρακαλώ μην ενοχλείτε». Εάν εργάζεστε μαζί με άλλους, διαλέξτε την αίθουσα των συσκέψεων είτε κάποιο ήσυχο μέρος στη βιβλιοθήκη είτε στο καφενείο του εργασιακού χώρου σας. Και ο τρίτος τρόπος ορίζει «κλείστε όλες τις τεχνολογίες επικοινωνίας και βάλτε τον συναγερμό να χτυπήσει σε 30 λεπτά». Οσο για τους άλλους εννέα τρόπους που προηγούνται της σιέστας, η πρώτη ορίζει το πώς να χαλιναγωγείτε το άγχος και να το μετουσιώνετε σε παραγωγικότητα. Ο δεύτερος είναι μέσα από τη σωματική, συναισθηματική, πνευματική και διανοητική ανανέωση. Και ακολουθούν η διαχείριση του χρόνου που παραμένουμε online και η απομάκρυνσή μας από τις συσκευές αυτές. Και, τέλος, ο πιο σημαντικός ίσως τρόπος είναι η οδηγία προς τους διευθύνοντες ότι «μπορείτε να βοηθήσετε τους ανθρώπους σας να διαχειρισθούν το άγχος τους όταν στους δίνετε θέσεις εργασίας που έχουν σκοπό, όταν τους απαλλάξετε από τα ανούσια και άσκοπα καθήκοντά τους και όταν δημιουργήσετε ένα ευχάριστο κλίμα στον εργασιακό χώρο τους».