ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε καθεστώς αξιολόγησης 1.300 εργαζόμενοι σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco

Να απαλλάξει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη Rosco από πιθανόν πλεονάζον προσωπικό επιχειρεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, σε μια προσπάθεια να καταστούν πιο ελκυστικές οι εταιρείες σε πιθανούς υποψήφιους επενδυτές.

Εν μέσω διαδικασίας ιδιωτικοποίησης της εταιρείας λειτουργίας των ελληνικών σιδηροδρόμων και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, κύκλοι του υπουργείου Υποδομών αποκάλυψαν χθες ότι βρίσκονται σε καθεστώς αξιολόγησης και οι περίπου 1.300 εργαζόμενοι σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco. Οσον αφορά μάλιστα τη Rosco (η οποία μετράει 545 εργαζομένους), παρέχεται η δυνατότητα μετακίνησης των εργαζομένων της στον ΟΣΕ μετά την ιδιωτικοποίηση.

Απομάκρυνση

Πρακτικά, μέσω της αξιολόγησης, ανοίγει η πόρτα για την απομάκρυνση προσωπικού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά το γεγονός ότι ο προκάτοχος του κ. Χρυσοχοΐδη, Κ. Χατζηδάκης, είχε υπερτονίσει ότι κατά την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας διασφαλίζονται οι εργαζόμενοι σε αυτήν. Η εταιρεία ήταν προγραμματισμένο να μεταβιβαστεί, μετά την ιδιωτικοποίησή της, μαζί με το προσωπικό της. Οι νέες εξελίξεις αφήνουν μια οσμή εμποδίων στη διαγωνιστική διαδικασία που αφορά πιθανούς προβληματισμούς, που εκφράζονται από υποψήφιους μνηστήρες, οι οποίοι φαίνεται ότι διεκδικούν τις δύο εταιρείες απαλλαγμένες, εκτός από χρέη, και από το βάρος του προσωπικού τους. Σε επίπεδο οικονομικών αποτελεσμάτων, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει γυρίσει σε οριακή μεν, υπαρκτή δε, κερδοφορία. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ όμως παρά τις μετατάξεις του παρελθόντος και τις πολλές συνταξιοδοτήσεις που παρουσίασε την τελευταία τριετία, μετράει σήμερα 820 άτομα στο ενεργητικό της.

Ο ΟΣΕ

Αδιευκρίνιστο παραμένει το πώς θα «υποδεχθεί» ο ΟΣΕ τους εργαζομένους που θα μετακινηθούν από τη Rosco, με δεδομένο ότι ο Οργανισμός βρίσκεται σε καθεστώς εξυγίανσης. Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών επισημαίνουν, σε μια προσπάθεια να καθησυχάσουν τα πνεύματα, ότι η κινητικότητα στους φορείς του υπουργείου θα γίνει «στο πλαίσιο του εξορθολογισμού των εταιρειών, με ευαισθησία, αντικειμενικότητα και κοινωνικά κριτήρια».

Η κυβέρνηση έχει ήδη προσφέρει ως δέλεαρ προίκα 50 εκατ. ευρώ ετησίως για πέντε έτη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη μορφή απευθείας ανάθεσης της εκτέλεσης των άγονων δρομολογίων. Η εταιρεία μπορεί να κατανείμει την επιδότηση στα δρομολόγια που είναι ζημιογόνα, ενώ διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει την κατανομή των επιδοτήσεων.