ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στην ελληνική αγορά οι ξενοδοχειακοί όμιλοι Banyan Tree και Fairmont

Στην ελληνική αγορά οι ξενοδοχειακοί όμιλοι Banyan Tree και Fairmont

Με την εκτόξευση σε ασυνήθιστα υψηλά για την εποχή επίπεδα του αριθμού των αφίξεων ξένων επισκεπτών σε δημοφιλείς προορισμούς, την εντυπωσιακή αύξηση των εσόδων στα ξενοδοχεία και τη γνωστοποίηση νέων συμφωνιών για την έλευση τα επόμενα χρόνια διεθνών ξενοδοχειακών ομίλων στην ελληνική αγορά ξεκίνησε η φετινή τουριστική σεζόν για τη χώρα μας. Ειδικότερα, η Gbr Consulting στη τελευταία της έκθεση για τον ελληνικό τουρισμό και τα ξενοδοχεία που παρουσιάζει σήμερα η «Κ» αποκαλύπτει την επικείμενη έλευση στη χώρα μας άλλων δύο μεγάλων σε παγκόσμιο επίπεδο ξενοδοχειακών ομίλων. Πρόκειται για τους ομίλους Banyan Tree Group και Fairmont. Kαι οι δύο είχαν ενδιαφερθεί παλαιότερα για την Ελλάδα χωρίς ωστόσο να λάβουν σάρκα και οστά τα επιχειρησιακά τους σχέδια.

Τώρα, η Gbr Consulting αναφέρει ότι αναμένεται η είσοδος στην ξενοδοχειακή αγορά της Κέρκυρας της Banyan Tree μέσω της αλυσίδας της Angsana Hotel and Resorts για το έτος 2017 και της Fairmont για το 2018. Ο όμιλος της Banyan Tree με έδρα τη Σιγκαπούρη διαθέτει 29 ξενοδοχεία σε Κίνα, Ινδονησία, Κορέα, Μαλδίβες, Μεξικό, Σεϋχέλλες κ.α. H Fairmont -μαζί με τη Raffles και τη Swissotelανήκει στον όμιλο ξενοδοχείων FRHI Hotels and Resorts ο οποίος ελέγχει περί τα 110 ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο. Εξάλλου, η Gbr Consulting υπενθυμίζει την είσοδο και της αμερικανικής NCH Capital στην αγορά της Κέρκυρας με τη δημιουργία, μελλοντικά, ξενοδοχείου, και συμπληρωματικών τουριστικών εγκαταστάσεων σε έκταση που αγόρασε από το ελληνικό Δημόσιο στη Κασσιόπη. Επίσης, σημειώνει την υπογραφή συμφωνίας του αμερικανικού Ομίλου Qaktree Capital Group και της Σάνη Α.Ε. για την ανάπτυξη μιας νέας αλυσίδας πολυτελών ξενοδοχείων – resorts στην Ελλάδα. Το πρώτο ξενοδοχείο που εντάχθηκε στην αλυσίδα είναι το Oceania Club στη Χαλκιδική.

Τουρίστες-έσοδα

Η χρονιά ξεκίνησε εντυπωσιακά τόσο για την Αθήνα όσο και για δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς. Σύμφωνα με την Gbr Consulting το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο στα ξενοδοχεία της Αθήνας αυξήθηκε κατά 20,6% για το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2013. Επιπλέον, στα ξενοδοχείαresort της χώρας η αύξηση έφθασε σε ποσοστό 35,4%.

Μικρότερη ήταν σε ποσοστό 5,4% η αύξηση στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης. Γενικότερα, τα αποτελέσματα του Βαρόμετρου της Gbr Consulting, το πρώτο τρίμηνο του 2014 δείχνουν ότι οι ξενοδόχοι συνεχίζουν να είναι πολύ αισιόδοξοι για τη φετινή σεζόν. Εντυπωσιακά είναι και τα πρώτα αποτελέσματα των αφίξεων ξένων τουριστών σε δημοφιλείς προορισμούς για τον Απρίλιο. Ετσι, οι αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό στη Ρόδο αυξήθηκαν κατά 23,7% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, φθάνοντας σε 59.386 σύμφωνα με στοιχεία του αερολιμένα του νησιού. Παράλληλα, αύξηση κατά 12,6% σημείωσαν και οι αφίξεις εσωτερικού φθάνοντας σε 27.937.

Πρώτη αγορά με 8.502 αφίξεις -έναντι 602 πέρυσι- αναδείχθηκε η ισραηλινή (αύξηση άνω του 1.300%), δεύτερη με 7.950 αφίξεις η αγγλική (πτώση 16,2%) και τρίτη με 7.606 αφίξεις η γαλλική (αύξηση 36,2%).