ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς ένα δίκτυο αγροτουριστικών καταλυμάτων νίκησε… την κρίση

Πώς ένα δίκτυο αγροτουριστικών καταλυμάτων νίκησε… την κρίση

Tα τελευταία τρία χρόνια της κρίσης δημιουργήθηκε στην Ελλάδα ένα εξειδικευμένο δίκτυο καταλυμάτων που ήλθε να επιβεβαιώσει τη δυναμική του τουρισμού σε δύσκολες περιόδους για τη χώρα. Πρόκειται για το δίκτυο παραδοσιακών και αγροτουριστικών ποιοτικών καταλυμάτων Guest Inn, το οποίο αριθμεί, πλέον, 200 μέλη. Ενδεικτικό της ανάπτυξής του τα τελευταία χρόνια είναι το γεγονός ότι έως το 2010 αριθμούσε περίπου 80 μέλη. Το Guest Inn, που ξεκίνησε τη δραστηριότητά του πριν από περίπου 10 χρόνια, είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Αγροτουρισμού EuroGites, μαζί με άλλα 24 αντίστοιχα ευρωπαϊκά θεματικά δίκτυα, όπως τα Gites de France στη Γαλλία, το Farm Stay UK στην Αγγλία και το Gites de Wallonie στο Βέλγιο.

Η συνιδρύτρια του δικτύου κ. Πέγκυ Μπαλιτσάρη αναφέρει στην «Κ» ότι υπάρχει περαιτέρω τάση αύξησης των μελών του, με στόχο για τα επόμενα χρόνια να φθάσει στα 300 καταλύματα. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα, μέσω των νέων μελών που προστέθηκαν, το δίκτυο απέκτησε παρουσία και σε νέους προορισμούς, όπως η Ανδρος, η Σαντορίνη, το Καστελλόριζο, η Σύμη, η Κάλυμνος, η Θάσος, η Σκύρος, η Αλόννησος και η Εύβοια. Επίσης, διεύρυνε τον αριθμό των μελών του σε περιοχές όπως η Kρήτη, η Μήλος, η Νάξος, η Ζάκυνθος, η Δράμα, τα Ζαγοροχώρια και οι Πρέσπες.

Η κ. Μπαλιτσάρη επισημαίνει ότι «στα χρόνια της κρίσης αυξήθηκε σημαντικά η τάση εξωστρέφειας και συνεργασίας από τα μικρά καταλύματα». Επιπλέον, αυξήθηκε το ενδιαφέρον τους για πιο στοχευμένες κινήσεις προβολής μέσα από θεματικούς διαδικτυακούς τόπους και κανάλια πωλήσεων που απευθύνονται σε πιο ποιοτική πελατεία.

Στο δίκτυο, όπως τονίζει, εντάχθηκαν τα τελευταία χρόνια και ιδιοκτήτες καταλυμάτων που είναι παράλληλα μικροί παραγωγοί με οπωροκηπευτικά, φρούτα, πατάτες, κρασιά κ.ά. Στόχος είναι οι επισκέπτες όχι μόνο να δοκιμάζουν τα προϊόντα αλλά, αν το επιθυμούν, να συμμετέχουν στη διαδικασία συλλογής της παραγωγής ως μέρος της εμπειρίας των διακοπών τους. Παράλληλα, σημειώνει το ενδιαφέρον πολλών ιδιοκτητών με αναπαλαιωμένα κτίρια τα οποία λειτουργούν ως καταλύματα να ενταχθούν στο δίκτυο.

Για τη φετινή σεζόν η συνιδρύτρια του δικτύου σημειώνει ότι καταγράφεται διψήφιο ποσοστό αύξησης των κρατήσεων καθώς το ενδιαφέρον των ξένων ξεκίνησε από πολύ νωρίς. «Οι επισκέπτες που αναζητούν κάτι διαφορετικό επανέρχονται και αυτό ανεβάζει σταθερά τις κρατήσεις στα μικρά ποιοτικά καταλύματα αλλά και τον ποιοτικό τουρισμό της χώρας μας», επισημαίνει χαρακτηριστικά η κ. Μπαλιτσάρη. Στην εξέλιξη αυτή θεωρεί ότι έχει βοηθήσει η προβολή της εναλλακτικής Ελλάδας (φύση, γαστρονομία, δραστηριότητες, παράδοση) από τον ΕΟΤ προς το εξωτερικό.

Στο πλαίσιο αυτό υπογραμμίζει ότι «οι πρώτες ερωτήσεις και κρατήσεις από μεμονωμένους πελάτες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2013 και συνεχίστηκαν με αυξανόμενο ρυθμό τους επόμενους μήνες». Η πληρότητα των καταλυμάτων, συνεχίζει, για Απρίλιο και Μάιο ήταν ικανοποιητική, γεγονός που οφείλεται και στη σύμπτωση των ημερομηνιών του καθολικού και του ορθόδοξου Πάσχα. Πρώτος σε προτίμηση προορισμός για φέτος είναι η Κρήτη και ακολουθεί η Πελοπόννησος.