ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σύντομα (28/8/14)

2808s20creta1

Αυξήθηκαν οι πωλήσεις για την Creta Farm
Ενοποιημένα κέρδη μετά από φόρους 897.000 ευρώ εμφάνισε η Creta Farm το α΄ εξάμηνο του 2014 έναντι ζημιών 17,715 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Οι πωλήσεις της μητρικής εταιρείας για το α΄ εξάμηνο του 2014 σημείωσαν αύξηση της τάξης του 11% και ανήλθαν σε 47,8 εκατ. ευρώ έναντι 43,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Ειδικότερα, κατά το β΄ τρίμηνο του 2014 οι πωλήσεις της εταιρείας επιταχύνθηκαν σημειώνοντας αύξηση 33% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο, παρά το γεγονός ότι η κατηγορία των αλλαντικών συνεχίζει να βρίσκεται υπό πίεση, με μεγάλες προωθητικές ενέργειες από το σύνολο των ανταγωνιστών, καθώς και το γεγονός ότι η λειτουργία της εταιρείας επηρεάστηκε από τη μεγάλη πυρκαγιά στις αποθήκες της στα μέσα Μαρτίου. Τα κέρδη μετά φόρων παρουσίασαν αύξηση από την αντίστοιχη περσινή περίοδο κατά 16,1 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο ομίλου, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 48,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 11,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ το λειτουργικό EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) ανήλθε σε 7 εκατ. ευρώ έναντι 2,6 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο 2013, σημειώνοντας αύξηση 172%.

Ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού μέσω της Google
Εγκαινιάζεται στην Κρήτη η πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online» της εταιρείας Google. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία για την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού μέσω Διαδικτύου της εταιρείας Google, σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ, που έχει στόχο να παρέχει στις τουριστικές επιχειρήσεις τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες και τα διαδικτυακά εργαλεία που θα ενισχύσουν την ανάπτυξή τους κατά τη διάρκεια, αλλά και πέραν της καλοκαιρινής περιόδου.

Μέσω της πρωτοβουλίας, όπως ανακοινώθηκε από την Περιφέρεια Κρήτης, οι επιχειρήσεις θα λάβουν υποστήριξη από την Google για να χρησιμοποιήσουν βασικά εργαλεία όπως το Google My Business και το Google AdWords προκειμένου να βελτιώσουν την παρουσία τους στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και στους χάρτες της Google, αλλά και να προωθήσουν τις προσφορές τους εκτός της τουριστικής περιόδου.

Η πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online» εγκαινιάζεται στο Ηράκλειο στις 2 Σεπτεμβρίου και στα Χανιά στις 3 Σεπτεμβρίου.

Αύξηση 12,1% παρουσίασαν τα κέρδη μετά από φόρους του ομίλου Πλαστικά Θράκης το α΄ εξάμηνο του 2014 και διαμορφώθηκαν στα 3,16 εκατ. ευρώ από 2,82 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε 137,35 εκατ. έναντι 126,79 εκατ. στο εξάμηνο του 2013, παρουσιάζοντας αύξηση 8,3%. Η ενοποιημένη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) ανήλθε στα 10,81 εκατ. από 9,47 εκατ. το α΄ εξάμηνο 2013, παρουσιάζοντας βελτίωση κατά 14,1%. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ομίλου, οι βασικοί παράγοντες που συνέβαλαν στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων του εξαμήνου είναι οι εξής: α) Αύξηση του όγκου πωλήσεων στον κλάδο των τεχνικών υφασμάτων (+11,7%) και β) βελτίωση του παραγωγικού κόστους από τη συγκράτηση των σταθερών παραγωγικών δαπανών.

Αύξηση τζίρου για την Ιονική Ξενοδοχειακή
Στο ύψος των 127.000 ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους της Ιονικής Ξενοδοχειακής το α΄ εξάμηνο του 2014 έναντι κερδών 1,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Οπως ανακοίνωσε η διαχειρίστρια εταιρεία του ξενοδοχείου Hilton, η κερδοφορία του φετινού εξαμήνου αποδίδεται κατά κύριο λόγο στη θετική επίδραση της αλλαγής του συντελεστή φορολογίας. Υπενθυμίζεται ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του 2014, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων της Ιονικής διαμορφώθηκαν σε 666.000 ευρώ έναντι 194.000 ευρώ, ενώ ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 6 εκατ. ευρώ, έναντι 5,2 εκατ. ευρώ κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2013.

Μείωση ζημιών για την ΕΛΓΕΚΑ
Περιορισμό των ενοποιημένων ζημιών μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας στο επίπεδο του 1,6 εκατ. ευρώ εμφάνισε η ΕΛΓΕΚΑ το α΄ εξάμηνο το 2014 έναντι ζημιών 7,1 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2013. Η υποχώρηση των ζημιών, υποστηρίζει η εταιρεία, είναι απόρροια στοχευμένων δράσεων και ενεργειών, η χρονική αφετηρία των οποίων βρίσκεται στα τέλη του 2013. Βασικούς πυλώνες του εν λόγω εγχειρήματος αποτελούν η απεμπλοκή του ομίλου από μη κερδοφόρες δραστηριότητες, ο σημαντικός περιορισμός όλων των στοιχείων κόστους και η επικέντρωση των πόρων στους τομείς εκείνους όπου υπάρχει αυξημένη τεχνογνωσία, ευοίωνες προοπτικές και υψηλή προστιθέμενη αξία για τον όμιλο. Στο πλαίσιο αυτό η μητρική εταιρεία προέβη κατά το α΄ εξάμηνο του 2014 σε επαναπροσδιορισμό των συνεργασιών της και σε διακοπή εκείνων οι οποίες είτε ζημίωναν είτε απορροφούσαν δυσανάλογα μεγάλο μέρος πολύτιμων πόρων χωρίς την ανάλογη συνεισφορά στα οικονομικά μεγέθη.