ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στις 7 και 8 Μαρτίου τα «Βραβεία Ερμής» 2016

Στις 7 και 8 Μαρτίου τα «Βραβεία Ερμής»  2016

Λίγες μέρες πριν τα Ermis Awards, τα σημαντικότερα ελληνικά δημιουργικά και διαφημιστικά βραβεία που λαμβάνουν χώρα στις 7 & 8 Μαρτίου στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», μιλήσαμε με τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής, Γιώργο Σαλιάρη-Φασσέα, Πρόεδρο South Europe, IPG Mediabrands.

Σε μια τόσο δύσκολη περίοδο, πως ανταποκρίνεται η διαφήμιση;

Η διαφήμιση είναι ακόμα ένας τομέας που έχει καταποντιστεί (-68%) σε νούμερα στην Ελλάδα της κρίσης, ενώ σε όλον τον κόσμο παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια άνοδο (3-4% ετησίως). Η διαφήμιση είναι επένδυση και εργαλείο ανάπτυξης- δεν είναι κόστος- με αποτέλεσμα  οι εταιρείες που επενδύουν σωστά στην διαφήμιση να έχουν μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία από τις υπόλοιπες. Σύμφωνα με έρευνα που έχει κάνει η ΕΔΕΕ (Ένωση Διαφημιστικών Εταιρειών Ελλάδος) για κάθε 1 ευρώ που επενδύεται σε όλες τις μορφές διαφήμισης και επικοινωνίας, παράγονται 4 ευρώ οικονομικής και δημοσιονομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα. Φανταστείτε ότι η διαφήμιση χορηγεί όλο το περιεχόμενο που βλέπετε στη τηλεόραση, διαβάζετε σε έντυπη μορφή και βλέπετε στο ίντερνετ. Η μεγάλη αλλαγή στον κλάδο μας τα τελευταία χρόνια είναι το  digitalization των μέσων και όχι η κρίση, δεδομένου ότι ανοίγονται νέες δυνατότητες αμφίδρομης επικοινωνίας και αλλάζει ο τρόπος που καταναλώνεται το περιεχόμενο, με αποτέλεσμα να αλλάζει η δουλειά μας. Βέβαια, η ΜΕΓΑΛΗ ΙΔΕΑ και η τέχνη στην εφαρμογή της παραμένουν τα βασικά συστατικά μιας καλής διαφήμισης.

Ποιός είναι ο ρόλος των βραβείων Ermis Awards για το χώρο της επικοινωνίας;

Τα Ermis Awards αποτελούν πλέον θεσμό για το χώρο της επικοινωνίας, συμπληρώνοντας φέτος 26 χρόνια.
Για όλους εμάς που δουλεύουμε σε αυτόν τον κλάδο (Διαφήμιση, Media, Digital, Δημόσιες Σχέσεις, Direct Marketing, Design, Παραγωγές) η βράβευση με το πιο σημαντικό δημιουργικό βραβείο του κλάδου, το Ermis Award είναι στιγμή ανάδειξης και χαράς. Η αλήθεια είναι ότι το παίζουμε λίγο άνετοι, αλλά όταν το έργο μας αναγνωριστεί, είναι αυτονόητο ότι χαιρόμαστε! Φέτος 184 εταιρείες υπέβαλαν συνολικά 1.789 έργα. Τα νούμερα μιλάνε μόνα τους- ο ανταγωνισμός είναι τρομερός! Ο ρόλος των Ermis Awards  είναι όμως τετραπλός. Πέραν την αναγνώρισης του δημιουργού, όπως προανέφερα, είναι και μια ευκαιρία να βρεθούμε όλοι οι άνθρωποι του κλάδουμαζί και να εμπνευστούμε. Τα φετινά βραβεία έχουν δώσει βάση σε αυτό και γι’ αυτό, η φετινή διοργάνωση θα έχει διάρκεια 2 ημέρες (αντί απλώς μιας τελετής βράβευσης), ενώ ΟΛΑ τα έργα που μπήκαν στο shortlist (συνολικά 786) θα εκτεθούν στο χώρο.    Tο shortlist φέτος σημαίνει ‘εν δυνάμει βραβείο’ και σαφώς πρόκειται δουλειές άρτιες από κάθε άποψη. Επιπλέον, έχουμε 8 ξένους ομιλητές, 6 από τους οποίους προέρχονται από το φεστιβάλ των Καννών- των πιο σημαντικών βραβείων παγκοσμίως- με σκοπό να μας μιλήσουν για το πως βλέπουν τη δημιουργικότητα και πως μπορούμε να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο τη δουλειά μας. Τρίτον, στόχος των φετινών βραβείων είναι να δώσουμε σε νέους και φοιτητές ευκαιρίες: Έχουμε διάφορες δράσεις σε συνεργασία με το  Marketing Greece (για σχεδιασμό), την Google (για την ηλεκτρονική προώθηση του Τουρισμού μας), την Heineken (για σχεδιασμό συσκευασίας της), τον Κωσταντίνο Μαρκουλάκη (για ηθοποιία και διαφήμιση) κ.α. Τέλος, τα βραβεία Ermis είναι μια γιορτή,  μια ευκαιρία να περάσουμε καλά, παρόλο που δεν πρέπει να το λέμε στις μέρες μας. Δουλεύουμε υπερβολικές ώρες και το αξίζουμε. Έχουμε συμπεριλάβει λοιπόν ωραίες μουσικές, party αλλά και τουρνουά ποδοσφαίρου για τους πιο αθλητικούς από εμάς.

Πως είδατε τις δουλειές φέτος σε σχέση με άλλες χρονιές;

Η αλήθεια είναι δεν τις είδα όλες. Έχουμε φτιάξει 9 επιτροπές (ανά κατηγορία) και 90 στελέχη της αγοράς μας έκριναν τα έργα. Υπολογίσαμε ότι η όλη διαδικασία για την ανάδειξη των φετινών βραβείων διήρκεσε συνολικά  130 ώρες.. Η δουλειά που παίρνει Χρυσό Ermis συνήθως είναι μια κατηγορία από μόνη της. Το βλέπεις ότι οι επιτροπές δεν δυσκολεύονται (συνήθως). Υπάρχει μία κεντρική ιδέα που εμπεριέχει μια αλήθεια για το κοινό-στόχος και έχει μία εκτέλεση που αγγίζει όποιον την βλέπει. Τελευταία, το χιούμορ και η ‘ανθρωπιά’ έχουν λάβει μεγάλο μέρος στην ιδέα, δεδομένου ότι οι μάρκες θέλουν να διασκεδάσουν τον κόσμο και να τον κάνουν να αισθανθεί καλύτερα και να νοιώσει αξιοπρέπεια μέσα σε αυτήν την κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο, οι μάρκες τον ‘φέρνουν πιο κοντά τους’ και κάνουν τη διαφήμιση πιο επιτυχημένη και αποτελεσματική. Επίσης, θέλω να αναφέρω ότι μια κατηγορία που τα τελευταία χρόνια δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το εξωτερικό είναι εκείνη του Design. Το ταλέντο στην χώρα μας είναι πολύ ανεβασμένο και η ανάγκη για εξαγωγές έχουν ανεβάσει την επένδυση σε αυτόν τον κλάδο, κάνοντας το αποτέλεσμα πιο προσεγμένο και βελτιώνοντας τις συσκευασίες και τα προϊόντα που βρίσκουμε στο ράφι.

Έχετε εφαρμόσει καμία άλλη καινοτομία φέτος;

Έχουμε δημιουργήσει το Ermis Awards mobile application μέσω του οποίου θα μπορεί κάποιος να δει έργα, να πλοηγηθεί στον χώρο αλλά και να μιλήσει με άλλους συναδέλφους. Μέχρι φέτος δεν είχαμε κάτι αντίστοιχο και δεδομένου ότι υπάρχει στα καλύτερα ξένα φεστιβάλ, αποφασίσαμε να το κάνουμε και στην χώρα μας.

Πότε και που θα γίνουν τα φετινά Ermis Awards;

Την Δευτέρα που μας έρχεται (7 & 8 Μαρτίου) στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού. Η είσοδος είναι αποκλειστικά και μόνο με εισιτήριο που μπορεί κάποιος να προμηθευτεί στο www.ermisawards.gr.