ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το γιαούρτι Δωδώνη ετοιμάζεται για το ευρωπαϊκό του ταξίδι

Το γιαούρτι Δωδώνη ετοιμάζεται  για το ευρωπαϊκό του ταξίδι

Εκτός ελληνικών συνόρων θα βγει για πρώτη φορά φέτος το γιαούρτι της γαλακτοβιομηχανίας Δωδώνη, με την εταιρεία από την Ηπειρο να επιχειρεί να αξιοποιήσει αφενός τη δυναμική που έχει το προϊόν στις διεθνείς αγορές και αφετέρου τη σημαντική παρουσία που έχει ήδη το σήμα Δωδώνη στο εξωτερικό, λόγω της διάσημης πλέον φέτας της. Μιλώντας στην «Κ» ο κ. Μιχάλης Παναγιωτάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Δωδώνης, αποκαλύπτει τα σχέδια της εταιρείας για το 2016 –και όχι μόνο– και σχολιάζει όσα συμβαίνουν τελευταία στη βιομηχανία και στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Η αγορά των ΗΠΑ

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη, εντός του 2016 θα ξεκινήσει η πώληση επώνυμου γιαουρτιού Δωδώνη σε Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και Γερμανία. «Θα γίνει “επανίδρυση” του προϊόντος με νέες συσκευασίες, οι οποίες πιστεύουμε ότι θα είναι ελκυστικές στους καταναλωτές», τονίζει. Το «ταξίδι» του γιαουρτιού θα περιορισθεί στην Ευρώπη, με τις ΗΠΑ σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο προϊόν να βρίσκονται εκτός πλάνου. «Για να πούμε ότι μια εταιρεία ασχολείται σοβαρά, πρέπει να φτιάξει μονάδα εκεί. Υπάρχει επίσης ένα ερώτημα: Κατά πόσον μια εταιρεία που δεν έχει μπει ακόμα στην αγορά αυτή πρέπει να μπει. Κάθε προϊόν έχει έναν κύκλο ζωής. Οταν τον βρίσκεις στα σπάργανα, ναι, είναι μια ευκαιρία. Το να τον βρίσκεις στην ωριμότητά του μπορεί να μη σου προσφέρει πολλά», εξηγεί ο κ. Παναγιωτάκης και προσθέτει: «Στις ΗΠΑ κάνουμε πολύ καλή δουλειά με τα άλλα προϊόντα μας. Σε μερικούς μήνες μπαίνουμε στα Walmart. Ηδη είμαστε στα Costco. The sky is the limit (μτφρ. δεν υπάρχει όριο για το τι μπορείς να πετύχεις) στην αγορά της Αμερικής. Διότι είναι μια αγορά οργανωμένη και δομημένη».

Σήμερα η αξία των εξαγωγών που πραγματοποιεί η Δωδώνη αντιπροσωπεύει το 35% του συνολικού τζίρου της και στόχος σε ορίζοντα πενταετίας, όπως αναφέρει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, είναι να αντιπροσωπεύει το 50% του τζίρου. Σήμα κατατεθέν των εξαγωγών της Δωδώνης είναι το τυρί φέτα, που βρίσκεται σε όλες τις μεγάλες αγορές του πλανήτη. «Το μερίδιο της φέτας Δωδώνη στην Αυστραλία είναι 80% στην εν λόγω κατηγορία. Υπάρχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης εκεί και στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας», επισημαίνει ο κ. Παναγιωτάκης.

Οι διεθνείς δραστηριότητες της Δωδώνης δεν είναι μόνον εμπορικές, αλλά και παραγωγικές. Μέσα στην άνοιξη θα ξεκινήσει η λειτουργία του εργοστασίου παραγωγής χαλουμιού και αναρής στη Λεμεσό της Κύπρου, επένδυση ύψους άνω των 4 εκατ. ευρώ. «Πιστεύω ότι θα αναπτύξουμε την μπράντα Δωδώνη με το χαλούμι, έτσι ώστε να είναι εφάμιλλη με την μπράντα Δωδώνη που συνοδεύει τη φέτα», τονίζει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Εγχώρια αγορά

Τα σχέδια της Δωδώνης για την εγχώρια αγορά την τρέχουσα χρονιά περιλαμβάνουν επενδύσεις στο εργοστάσιό της αλλά και παραγωγή νέων προϊόντων. «Με ίδια κεφάλαια προγραμματίζουμε τη βελτίωση και ανάπτυξη των τεχνολογιών που χρησιμοποιούμε για την αύξηση της παραγωγικότητας του εργοστασίου μας. Δεν αποκλείεται να προσθέσουμε και νέα γραμμή παραγωγής, και οι επενδύσεις αυτές υπολογίζονται σε περίπου 4 εκατ. ευρώ», αναφέρει ο κ. Παναγιωτάκης.

Η διοίκηση της Δωδώνης εμφανίζεται ικανοποιημένη για τη χρονιά που πέρασε. «Τηρουμένων των αναλογιών και με βάση όσα συνέβησαν πέρυσι, εμείς εξακολουθούμε να βρισκόμαστε σε τροχιά ανάπτυξης. Οι πωλήσεις μας αυξήθηκαν κατά 8%-10% το 2015 σε σύγκριση με το 2014, ενώ το 2014 ο ρυθμός ανάπτυξης σε σύγκριση με το 2013 ήταν 15%. Η επιβράδυνση της ανάπτυξης προέκυψε από τη μείωση της κατανάλωσης το 2015. Σε μια κατηγορία, πάντως, που σημειώσαμε σημαντική αύξηση ήταν το γιαούρτι, και πλέον είμαστε ο τρίτος μεγαλύτερος παίκτης στο στραγγιστό γιαούρτι, που αποτελεί το 75% της ελληνικής αγοράς γιαουρτιού», δηλώνει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Δωδώνης.

Εξαγορές και συγχωνεύσεις

Κινήσεις εξαγορών στη βιομηχανία γάλακτος «βλέπει» ο κ. Μ. Παναγιωτάκης. «Γίνονται συζητήσεις και οι τράπεζες έχουν αρκετά επιχειρηματικά πλάνα. Η Δωδώνη σίγουρα έχει τα αυτιά και τα μάτια της ανοιχτά. Κάποια επιχειρηματικά μοντέλα που θα μπορούσαν να συνδεθούν με το όραμα της εταιρείας θα τα εξετάζαμε. Στο απώτερο παρελθόν οι τράπεζες είχαν προσεγγίσει την εταιρεία μας», αποκαλύπτει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Δωδώνης.

Σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου, ο κ. Παναγιωτάκης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Θα πρέπει να τις δω πρώτα ολοκληρωμένες για να τις σχολιάσω. Υπάρχουν αρκετά ερωτήματα ακόμη, και τα ζητήματα είναι σύνθετα. Αναμφίβολα, πάντως, το οικονομικό περιβάλλον καθιστά πρόσφορες τις εξαγορές και συγχωνεύσεις».