ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε στάση πληρωμών προχώρησε η ναυτιλιακή DryShips

Σε στάση πληρωμών προχώρησε η ναυτιλιακή DryShips

H ναυτιλιακή DryShips προχώρησε σε στάση πληρωμών δανειακών υποχρεώσεων. Προστίθεται έτσι στον ολοένα αυξανόμενο αριθμό ομίλων που δραστηριοποιούνται στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου και αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα. Οπως ανακοίνωσε η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή, δεν κατέβαλε τις δόσεις εξόφλησης τριών εκ των δανειακών της διευκολύνσεων και αποφάσισε να αναστείλει τις πληρωμές και των υπολοίπων δανειακών της υποχρεώσεων, με σκοπό να διατηρήσει ρευστότητα. Η υπό το μάνατζμεντ του Ελληνα εφοπλιστή Γ. Οικονόμου ναυτιλιακή ελέγχει στόλο 23 φορτηγών πλοίων και 6 υποστηρικτών τής off shore βιομηχανίας σκαφών.

Στη σχετική ενημέρωση προς το επενδυτικό κοινό, που έγινε στο πλαίσιο της ανακοίνωσης αποτελεσμάτων του 4ου τριμήνου, αναφέρει πως «με δεδομένη την παρατεταμένη ύφεση της ναυλαγοράς στο ξηρό χύδην φορτίο και τις συνεχιζόμενες υφεσιακές προοπτικές για τους ναύλους, η εταιρεία στην παρούσα φάση βρίσκεται σε συζητήσεις με τους δανειστές της για την αναδιάρθρωση των δανειακών της υποχρεώσεων».
Η ναυτιλιακή, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, βαρύνεται με τραπεζικές υποχρεώσεις της τάξης των 236 εκατ. δολαρίων.

Οι λειτουργικές ζημίες σε συνδυασμό με την απομείωση της αξίας του στόλου της και την απομείωση της αξίας της συμμετοχής της στην επίσης εισηγμένη ναυτιλιακή Ocean Rig, που δραστηριοποιείται στην έρευνα και ανάπτυξη υπεράκτιων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων, οδήγησαν σε ζημίες ύψους 527,6 εκατ. δολαρίων στο 4ο τρίμηνο. Χωρίς τις απομειώσεις η ζημία ανέρχεται στα 98 εκατ.

Η DryShips εισήχθη στην Wall Street το 2005. Το τελευταίο έτος, ο επικεφαλής και ιδρυτής της Γ. Οικονόμου έχει εξαγοράσει, μέσω ιδιωτικών ναυτιλιακών συμφερόντων του, σημαντικό μέρος του στόλου της, αναλαμβάνοντας και τις σχετικές δανειακές υποχρεώσεις.

Οι προβλέψεις για τα θεμελιώδη μεγέθη της ποντοπόρου ναυτιλίας μεταφοράς ξηρού φορτίου δεν επιτρέπουν καμία αισιοδοξία: οι περισσότεροι οικονομολόγοι μιλούν για τουλάχιστον ένα ακόμα έτος κρίσης, και μεγάλο μέρος των συμμετεχόντων στην αγορά περιμένει να είναι δύσκολο και το 2017. Και αυτό διότι ο παγκόσμιος στόλος –ακόμα και μετά τις ζητούμενες καθυστερήσεις στις παραδόσεις νεότευκτων πλοίων ή τις ακυρώσεις παραγγελιών και τις διαλύσεις και παροπλισμούς– προβλέπεται πως θα εξακολουθήσει να αυξάνεται με ταχύτερους ρυθμούς απ’ ό,τι η ζήτηση για μεταφορές πρώτων υλών. Σε αυτό το περιβάλλον έχουν καταρρεύσει και οι αξίες των φορτηγών πλοίων. Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson Research Services Limited, η τελευταία φορά που τα ποντοπόρα φορτηγά ήταν τόσο φτηνά ήταν το 1999.