ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις 7 εκατ. προγραμματίζει για το 2016 ο Κωτσόβολος

Επενδύσεις 7 εκατ.  προγραμματίζει  για το 2016 ο Κωτσόβολος

Με αύξηση του τζίρου κατά 5% σε μια χρονιά ομολογουμένως δύσκολη και με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ αναμένεται να κλείσει η οικονομική χρήση 2015-2016 (1/5/2015 – 30/4/2016) για τον Κωτσόβολο. Για την καινούργια χρήση που ξεκινά τον προσεχή Μάιο η διοίκηση της εταιρείας προσδοκά περαιτέρω αύξηση του τζίρου, ενώ προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 7 εκατ. έναντι 4,5 εκατ. κατά τη χρήση 2015-2016. «Ηταν μια θετική χρονιά για τον Κωτσόβολο. Αυτό σημαίνει ότι η επόμενη θα είναι πιο απαιτητική», δήλωσε χαρακτηριστικά χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας, κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, στο πλαίσιο ενημέρωσης Τύπου με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος στο Περιστέρι (στο σταθμό μετρό Ανθούπολη).

Ετσι, ενώ η χρήση 2015-2016 αναμένεται να κλείσει με τζίρο περίπου 380 εκατ. ευρώ, ο στόχος για την επόμενη χρήση είναι να «σπάσει» το φράγμα των 400 εκατ. Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, αυτές θα αφορούν ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων, μεταστεγάσεις, αλλά και ίδρυση καινούργιων, καθώς και βελτίωση του πληροφορικού συστήματος. Σημειώνεται ότι κατά το τελευταίο έτος ο Κωτσόβολος προχώρησε σε 25 ανακαινίσεις καταστημάτων, ενώ άνοιξε και τρία νέα καταστήματα (στην Αρτα, στην Κω και τον Αγιο Νικόλαο, με τα δύο τελευταία μέσω συστήματος δικαιόχρησης – franchising). Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν 3 μετεγκαταστάσεις καταστημάτων (Θεσσαλονίκη, Ελευσίνα και Περιστέρι) σε αναβαθμισμένους χώρους και κομβικά σημεία. Σήμερα το δίκτυο του Κωτσόβολου αριθμεί 95 καταστήματα, ενώ το μερίδιο αγοράς του διαμορφώνεται σε περίπου 25%.

Το νέο κατάστημα (στο οποίο μεταστεγάστηκε το Mega Κωτσόβολος του Περιστερίου) έχει οργανωθεί με τρόπο τέτοιο που να δημιουργεί μια πιο οικιακή ατμόσφαιρα. Κίνητρο για την οργάνωση του καταστήματος κατά αυτό τον τρόπο αποτέλεσε η αλλαγή των συνηθειών –και ως απόρροια της κρίσης–, το γεγονός δηλαδή ότι οι Ελληνες καταναλωτές περνούν ολοένα και περισσότερο χρόνο στο σπίτι.

Αναφερόμενος συνολικά στην πορεία της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, ο κ. Αθανασόπουλος επισήμανε ότι αυτή έχει σταθεροποιηθεί τα δύο τελευταία χρόνια, όμως η υποχώρηση από το 2007 είναι της τάξης του 45%. Ο τζίρος του εν λόγω κλάδου υπολογίζεται σήμερα σε 1,4 δισ. ευρώ (1,9 δισ. ευρώ εάν συμπεριληφθεί η κατηγορία της κινητής τηλεφωνίας) έναντι 3,2 δισ. ευρώ εννέα χρόνια πριν. «Υπάρχει θετικό πρόσημο σε κάποιες κατηγορίες, χωρίς αυτό, βεβαίως, να σημαίνει ότι έχει γίνει κάποια έκρηξη. Πρόκειται κυρίως για αγορές αντικατάστασης, αλλά και αγορές μικροσυσκευών», ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας Κωτσόβολος. Το 2016 πάντως αναμένεται αύξηση των πωλήσεων στις τηλεοράσεις λόγω των σημαντικών αθλητικών γεγονότων (Ολυμπιακοί Αγώνες και Euro 2016), ενώ έδαφος κερδίζουν και οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές με οθόνες αφής.

Η σταθερά χαμηλή ζήτηση στον κλάδο, χωρίς να έχει μεταβληθεί παράλληλα η προσφορά σε συνδυασμό με τις αλλαγές στη διαχείριση των «κόκκινων» δανείων, αναμένεται, σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο, να επιφέρει μεγάλες αλλαγές στον κλάδο. Αλλαγές που θα μεταφράζονται σε «λουκέτα» και όχι σε εξαγορές και συγχωνεύσεις. «Δεν βλέπω αξία στην έννοια των συγχωνεύσεων. Οσο για εμάς, έχουμε το δικό μας οργανικό μοντέλο ανάπτυξης. Εάν βεβαίως προκύψουν ευκαιρίες, δεν είμαστε ούτε τυφλοί ούτε κουφοί», συμπλήρωσε.

Στάση αναμονής

Την υλοποίηση της κοινής εταιρείας των ομίλων Μαρινόπουλου-Σκλαβενίτη, στην οποία θα περάσει ο έλεγχος των 33 υπερμάρκετ του Μαρινόπουλου αναμένει η διοίκηση του Κωτσόβολου, για να προσδιορίσει το μέλλον της συνεργασίας που έχει ήδη με τον Μαρινόπουλο. Υπενθυμίζεται ότι εντός των υπερμάρκετ του Μαρινόπουλου στον Γέρακα, τον Αλιμο και το Μαρούσι λειτουργούν καταστήματα (shop in shop) του Κωτσόβολου. Ο κ. Αθανασόπουλος, πάντως, δεν απέκλεισε χθες το ενδεχόμενο διεύρυνσης της συνεργασίας και σε άλλα καταστήματα.