ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξήθηκε κατά 13,2% η διακίνηση κοντέινερ στον Πειραιά το α΄ δίμηνο

Αυξήθηκε κατά 13,2% η διακίνηση κοντέινερ στον Πειραιά το α΄ δίμηνο

Παρά την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, τη δυσμενή διεθνή εμπορική συγκυρία και τις επιπλοκές στις μεταφορές από το προσφυγικό, η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά, ΣΕΠ Α.Ε., αύξησε τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά 13,2% το πρώτο δίμηνο του 2016. Παράλληλα αύξησε σε εννέα την εβδομάδα, από πέντε μέχρι πριν από μερικούς μήνες, και τα εξερχόμενα προς την Κεντρική Ευρώπη εμπορευματικά σιδηροδρομικά δρομολόγια, ενώ ξεκίνησε και το εισερχόμενο προς τον Πειραιά σιδηροδρομικό έργο, με ένα τρένο κάθε εβδομάδα.

Επιπλέον έχει ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσης στο δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος αναμένεται έτσι να ξεκινήσει τη λειτουργία του το καλοκαίρι, πολύ πριν από τις συμβατικές προθεσμίες που είχε συμφωνήσει με το ελληνικό Δημόσιο και μόλις 18 μήνες από την έναρξη των εργασιών τον Φεβρουάριο του 2015. Για τον σκοπό αυτό αναμένεται να φτάσουν στα τέλη της άνοιξης οι πρώτες από τις 15 γερανογέφυρες που έχει παραγγείλει, έναντι 20 εκατ. ευρώ, για τον εξοπλισμό του νέου προβλήτα. Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου, η δυναμικότητα των δύο προβλητών αναμένεται να φτάσει τα 6,2 εκατ. TEU από 3,7 εκατ. σήμερα, ενώ, συμπεριλαμβανομένων των 800 χιλιάδων του προβλήτα Ι, αναμένεται να αγγίξει τα 7 εκατομμύρια. Στόχος, σύμφωνα με τη ΣΕΠ Α.Ε., είναι να γίνει το μεγαλύτερο μεσογειακό λιμάνι σε διακίνηση μέχρι το 2020. Τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο από τη ΣΕΠ Α.Ε. διακινήθηκαν 531.746 εμπορευματοκιβώτια (TEU) έναντι 469.810 το αντίστοιχο δίμηνο του 2015. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της τάξεως του 13,2%.

Εν τω μεταξύ, ο ΙΟΒΕ υπολογίζει πως η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα αποφέρει στο ελληνικό Δημόσιο περίπου 900 εκατ. έως και το 2025. Πολλαπλάσια όμως, έως και 4 δισ. ετησίως, μπορεί να είναι η συμβολή στο ΑΕΠ, σύμφωνα με την ίδια έρευνα. Συγκεκριμένα, το συνολικό προϊόν από τον ΟΛΠ αναμένεται να καταγράψει ετήσια αύξηση, η οποία θα κυμαίνεται από 17 εκατ. το 2016 έως και 2,6 δισ. το 2025. Σε αυτή την εκτίμηση δεν συμπεριλαμβάνονται οι επιδράσεις σε κλάδους που ενδέχεται να ενισχυθούν από τη βελτίωση των υποδομών μεταφοράς και της ναυπηγοεπισκευής. Στην περίπτωση που ληφθούν υπ’ όψιν και οι πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους υπόλοιπους κλάδους της ελληνικής οικονομίας, τότε η συνολική επίδραση σε όρους παραγόμενου προϊόντος αναμένεται, σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ, να πλησιάσει τα 4,0 δισ. το 2025 ή τα 20,7 δισ. στο σύνολο της περιόδου 2016-2025.