ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αύξησε κέρδη και μερίδιο, ενώ η αγορά μπίρας υποχωρεί

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αύξησε κέρδη και μερίδιο, ενώ η αγορά μπίρας υποχωρεί

Με αύξηση τζίρου, κερδοφορίας και μεριδίου έκλεισε το 2015 για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, πρώτη χρονιά λειτουργίας της μετά τη συγχώνευσή της με τη Μύθος Ζυθοποιία και ενώ συνολικά η αγορά μπίρας υποχώρησε κατά περίπου 6%. Τούτο επιτρέπει στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία να συνεχίσει το επενδυτικό της πρόγραμμα, που για το 2016 προβλέπει επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ. Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για την περίοδο 2015-2019 προβλέπει επενδύσεις ύψους 50 εκατ. ευρώ και το 2015 πραγματοποιήθηκαν επενδύσεις 7 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα ανέφερε χθες στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Καραφυλλίδης, το 2015 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε σε 142 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4% σε συγκρίσιμη βάση (με τα αποτελέσματα των δύο εταιρειών που συγχωνεύθηκαν). Η κερδοφορία αυξήθηκε κατά 50% με τα λειτουργικά κέρδη να διαμορφώνονται για το 2015 σε 10,5 εκατ. ευρώ. Μετά τη συγχώνευση το μερίδιο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας διαμορφώνεται σε 29%, κάτι που την καθιστά δεύτερο μεγαλύτερο παίκτη στην αγορά μπίρας, μετά την Αθηναϊκή Ζυθοποιία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μερίδιο της Μύθος Ζυθοποιία (της εταιρείας που αποτελούσε τη θυγατρική της Carlsberg και συγχωνεύθηκε με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία, γνωστή κυρίως από την μπίρα ΦΙΞ) ήταν το 2010 10,5% – 11%, ενώ πριν από τη συγχώνευση είχε διαμορφωθεί σε 18%.

Τα θετικά αποτελέσματα της εταιρείας αποκτούν ίσως ακόμη μεγαλύτερη σημασία δεδομένου ότι η αγορά μπίρας υποχώρησε συνολικά το 2015 κατά 6%, ενώ την περίοδο 2010-2014 η αγορά υποχώρησε σωρευτικά κατά 18% – 20%. «Η αγορά φρέναρε εντελώς όταν προκηρύχθηκε το δημοψήφισμα, σε μια εποχή που η κατανάλωση μπίρας βρίσκεται στην αιχμή της», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραφυλλίδης, αποκαλύπτοντας ότι η εταιρεία έχει έτοιμα σενάρια τόσο για την περίπτωση capital controls όσο και για «Grexit». Ο ίδιος λίγο αργότερα πρόσθεσε ότι «η απόφαση της συγχώνευσης ήταν πολύ σωστή».

Τα σχέδια για το 2016 περιλαμβάνουν εντονότερη δραστηριοποίηση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην κατηγορία των αναψυκτικών για ενήλικες (adult soft drink). Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία λάνσαρε πρόσφατα στην αγορά (την επόμενη εβδομάδα θα «τρέξει» και η σχετική διαφήμιση) την Tuborg Lemon Soda, προϊόν που δεν αποκλείεται να κυκλοφορήσει και σε άλλες γεύσεις. Πρόκειται για προϊόν καινούργιο για τον όμιλο της Carlsberg και παράγεται στην Ελλάδα για λογαριασμό της ελληνικής και της κυπριακής αγοράς.

Μες στο 2016 η εταιρεία θα εστιάσει επίσης στην ελληνικότητα και την ιστορικότητα του σήματος ΦΙΞ, επιχειρώντας μια μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά των ΗΠΑ, ενώ σε ό,τι αφορά το σήμα «Μύθος», η εταιρεία θα εστιάσει κυρίως στο νεανικό κοινό. Ηδη στο πλαίσιο αυτό η φιάλη της μπίρας φέρει πλέον εύκολο καπάκι (easy open μπουκάλι).

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εξάγει προϊόντα της ήδη σε 40 αγορές, με την αξία των εξαγωγών να αντιστοιχεί στο 10% του τζίρου της. Σύμφωνα με τον κ. Καραφυλλίδη οι εξαγωγές αναπτύχθηκαν το 2015 σε σύγκριση με το 2014 κατά 20%, ενώ για το 2016 η εταιρεία προσδοκά ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη, κυρίως μέσα από την αξιοποίηση συνεργασιών που θα κάνει με μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Αυστραλία.