ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Plan B για τη Wind Hellas η εξαγορά της εταιρείας Forthnet

Plan B για τη Wind Hellas η εξαγορά της εταιρείας Forthnet

Σχέδιο Β και όχι σχέδιο Α αποτελεί πλέον για τη Wind Hellas η εξαγορά της Forthnet. Το σχέδιο Α της επιχείρησης τηλεπικοινωνιών είναι να εισέλθει η εταιρεία με μια δική της πλατφόρμα/τεχνολογία στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Νάσο Ζαρκαλή, το σχέδιο αυτό για την είσοδο της Wind Hellas στη συνδρομητική τηλεόραση τώρα καταρτίζεται με τη βοήθεια ξένων εμπειρογνωμόνων και θα αποφασιστεί σύντομα.

«Με την εξαγορά (της Forthnet) δεν υπάρχει καμία εξέλιξη», είπε χθες ο κ. Ζαρκαλής. «Συνεχίζουμε να ενδιαφερόμαστε, αλλά ενδιαφερόμαστε στη σωστή τιμή και στον σωστό χρόνο». Σύμφωνα με το υψηλόβαθμο στέλεχος της Wind, οι συνθήκες από την εποχή που η εταιρεία είχε υποβάλει (μη δεσμευτική) προσφορά για την εξαγορά της Forthnet, έχουν μεταβληθεί ουσιαστικά. Το ίδιο ισχύει και για το αρχικό ενδιαφέρον που είχε επιδείξει η εταιρεία για τη θυγατρική της Cyta στην Ελλάδα, Cyta Hellas.

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, η διοίκηση της Wind Hellas εμφανίσθηκε αισιόδοξη για το μέλλον. Σύμφωνα με τα στελέχη της, την περασμένη χρονιά η αγορά εμφάνισε κάμψη 3%, φτάνοντας τα 4,2 δισ. ευρώ και ήταν το 7ο συνεχές έτος υποχώρησης. «Αναμέναμε (για το 2015) σταθεροποίηση ή ακόμη και αύξηση», είπε ο κ. Ζαρκαλής. Σημείωσε ωστόσο ότι παρά τη διάψευση των προσδοκιών, η αγορά αντέδρασε ικανοποιητικά με δεδομένο ότι είχαμε δύο εκλογικές αναμετρήσεις, ένα δημοψήφισμα και μια επιβολή ελέγχου κίνησης τραπεζικών κεφαλαίων. Η ίδιος παραδέχτηκε ότι η τηλεπικοινωνιακή αγορά στη χώρα μας έχει αγγίξει πλέον τον «πάτο» και ότι από εδώ και στο εξής, λογικά θα πρέπει να κοιτά προς τα επάνω. Ο ίδιος ανέφερε ότι στην επόμενη πενταετία, η αγορά θα ανακτήσει μέρος των εσόδων (περίπου 0,8 δισ. ευρώ) από τα έσοδα που έχασε την τελευταία επταετία (3 δισ. ευρώ), και θα ανέλθει σε περίπου 5 δισ. ευρώ μέχρι το 2020. Στην αγορά αυτή, η Wind στοχεύει σε μερίδιο 20%.

Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο περαιτέρω φορολόγησης της κινητής τηλεφωνίας, ο πρόεδρος της Wind Hellas χαρακτήρισε αδιανόητο να αυξηθεί η φορολογία σε έναν ήδη υπερφορολογημένο κλάδο. «Δεν πιστεύουμε καν ότι θα επιβληθεί η νέα φορολογία… Εμείς αναμένουμε η φορολογία να μειωθεί έτσι ώστε να αυξηθεί η χρήση και τα (φορολογικά) έσοδα», είπε ο κ. Ζαρκαλής. Ετσι, για τη φετινή χρονιά, ο πρόεδρος της Wind αναμένει σταθεροποίηση της αγοράς ή ακόμη και μικρή αύξηση.

Τέλος, η διοίκηση της Wind Hellas παρουσίασε χθες το νέο πενταετές επιχειρησιακό σχέδιό της που καλύπτει την περίοδο του 2016-2020. Σύμφωνα με τα στελέχη της, το νέο σχέδιο προβλέπει επενδύσεις ύψους 500 εκατ. ευρώ, τα οποία εν αντιθέσει με ό,τι συνέβη την περίοδο 2011-2015, θα κατευθυνθούν τόσο στην ανάπτυξη δικτύων κινητής όσο και σταθερής τηλεφωνίας. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Wind, τα τελευταία πέντε χρόνια οι επενδύσεις ύψους 570 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν στην κινητή τηλεφωνία, αλλά την επόμενη πενταετία, οι οπτικές ίνες θεωρούνται κρίσιμες για την ανάπτυξη της αγοράς περιεχομένου (τηλεόραση κ.λπ.). Προς την κατεύθυνση αυτή, ο κ. Ζαρκαλής κάλεσε την πολιτεία, τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, αλλά και τους έμμεσα εμπλεκομένους φορείς, να συμφωνήσουν σε μια μίνιμουμ στρατηγική ανάπτυξης των δικτύων νέας γενιάς στη χώρα μας. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι η Ελλάδα υστερεί στα δίκτυα νέας γενιάς και ότι δεν «χωράει» περισσότερα από ένα ξεχωριστά δίκτυα νέα γενιάς.

Για τις νέες επενδύσεις, σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαλή, η εταιρεία έχει την αμέριστη υποστήριξη των μετόχων της, οι οποίοι πρόσφατα ενέκριναν το νέο επιχειρησιακό σχέδιο 2016-2020. Ο ίδιος σημείωσε ότι πλέον βασικός μέτοχος της Wind Hellas με 25% είναι η επενδυτική εταιρεία Golden Tree, η οποία σήμερα διαχειρίζεται κεφάλαια 27 δισ. δολ. ΗΠΑ. Ακολουθεί η Anchorage Capital με 17% και μια σειρά από μικρότερους μετόχους. Σύμφωνα με τον κ. Ζαρκαλή, η Capital Tree, η οποία αύξησε τη συμμετοχή της στη Wind Hellas το περασμένο καλοκαίρι, ενδιαφέρεται και για άλλες επενδύσεις στην Ελλάδα, θεωρώντας ότι η ελληνική αγορά κρύβει ευκαιρίες.