ΔΗΚΤΗΣ

Κίνδυνος να επιστρέψει η ύφεση στο δ΄ τρίμηνο

Κίνδυνος να επιστρέψει η ύφεση στο δ΄ τρίμηνο

Tον κίνδυνο νέας συρρίκνωσης του ΑΕΠ της Ευρωζώνης στο δ΄ τρίμηνο του 2020 επισημαίνουν οι αναλυτές, μετά τα στοιχεία για το οικονομικό κλίμα. Κατά την Capital Economics, αν και κινήθηκαν καλύτερα από ό,τι ανέμενε, παραμένουν ωστόσο σε χαμηλά επίπεδα και δεν καταγράφουν πλήρως τις αρνητικές επιπτώσεις των νέων περιοριστικών μέτρων. Εάν δεν τεθεί υπό έλεγχο το δεύτερο κύμα της πανδημίας, προειδοποιεί, η οικονομία της Ευρωζώνης θα επιστρέψει σε ύφεση το δ΄ τρίμηνο. Σύμφωνα και με την ING, η βελτίωση του οικονομικού κλίματος τον Σεπτέμβριο ήταν πολύ πιο αργή από ό,τι τον Αύγουστο και με τα νέα μέτρα που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις για τον περιορισμό της COVID-19, οι κίνδυνοι για τις οικονομικές προοπτικές του δ΄ τριμήνου είναι μεγάλοι. Η ανάκαμψη έχει κατεβάσει ταχύτητα, σημειώνει από την πλευρά της η Oxford Economics. Το οικονομικό κλίμα αναμένεται να αποδυναμωθεί το επόμενο διάστημα «χτυπώντας» το ΑΕΠ της Ευρωζώνης στο τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Κατακόρυφα αυξάνονται οι πωλήσεις ηλεκτρικών Ι.Χ. 

Η Ευρώπη έχει γίνει η πιο «καυτή» αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο φέτος παρά την πτώση των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, δείχνοντας ότι οι κρατικές επιδοτήσεις συνεχίζουν να οδηγούν την παγκόσμια ζήτηση, σημειώνει ο οίκος αξιολόγησης Scope Ratings. Ο Scope προβλέπει αύξηση 33% στις παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με 2,8 εκατ. οχήματα το 2020, από 2,1 εκατ. το 2019, όταν η ανάπτυξη της αγοράς ήταν σχετικά αδύναμη (6%). Στην Ευρώπη αναμένει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθούν περισσότερο από 50%, έχοντας σημειώσει άνοδο κατά  57% το α΄ εξάμηνο.

Σε δύσκολη θέση παραμένει η ΑΕΓΕΚ

Στενεύουν τα περιθώρια για την ΑΕΓΕΚ. Οι μέτοχοι στη γενική συνέλευση δεν έλαβαν καμία απόφαση. Αιτία ήταν το γεγονός ότι η διοίκηση δεν έχει ακόμα κατορθώσει να δημοσιεύσει τις οικονομικές καταστάσεις για το 2019. Εν τω μεταξύ, στις 2 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε καταγγελία της σύμβασης πίστωσης με ανοικτό λογαριασμό από μία εκ των πιστωτριών τραπεζών της «ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική». Η έλλειψη ρευστότητας είναι πολύ πιθανό να ωθήσει την εισηγμένη στο κατώφλι της πτώχευσης ελλείψει νέων έργων ή κάποιου στρατηγικού επενδυτή.

Εντός του ηλεκτρικού συστήματος η Νάξος

Στα διασυνδεδεμένα νησιά με το ηλεκτρικό σύστημα της χώρας ανήκει πλέον και η Νάξος. Ο ΑΔΜΗΕ ανακοίνωσε την επιτυχή διασύνδεση του νησιού μέσω της Πάρου και της Μυκόνου, γεγονός που σηματοδοτεί και την ολοκλήρωση της Β΄ φάσης διασύνδεσης των Κυκλάδων. Την Τρίτη 13 Οκτωβρίου ο υπουργός Περιβάλλοντος Κ. Χατζηδάκης θα εγκαινιάσει στη Νάξο τον υποσταθμό που κατασκεύασε ο ΑΔΜΗΕ για τη διασύνδεση του νησιού. Οπως, εξάλλου, δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης, σύντομα θα ολοκληρωθεί η ηλέκτριση και της δεύτερης υποβρύχιας γραμμής της Σύρου, ενώ έως το τέλος του έτους μπαίνει σε «γραμμή εκκίνησης» και η Δ΄ φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων με την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη Σαντορίνη. 

Οι προτεραιότητες στον τομέα των ΑΠΕ 

Για να επιτευχθούν οι ευρωπαϊκοί στόχοι στον τομέα των ΑΠΕ θα πρέπει να προτεραιοποιηθεί η χρηματοδότηση έργων για υποδομές ηλεκτρισμού, όπως είναι η ψηφιοποίηση των δικτύων και η ανάπτυξη τεχνολογιών αποθήκευσης. Τη θέση αυτή υποστήριξε στην ομιλία του στο συνέδριο του Συνδέσμου Φωτοβολταϊκών Ευρώπης (Solar Power Europe) ο πρόεδρος του συνδέσμου και επικεφαλής Ευρώπης της Enel Green Power, Αριστοτέλης Χαντάβας (φωτ.). Το συνέδριο, το οποίο λόγω πανδημίας πραγματοποιείται για πρώτη φορά ψηφιακά, συγκεντρώνει πάνω από 1.500 εκπροσώπους του κλάδου, ενώ συμμετέχει και η επίτροπος για την Ενέργεια Κάντρι Σίμσον. Για τον κλάδο των φωτοβολταϊκών, στον οποίο η ζήτηση για νέα έργα το 2019 υπερδιπλασιάστηκε, ο κ. Χαντάβας εκτίμησε ότι θα συνεχιστεί, παρότι θα υπάρξει το 2020 μια μείωση της τάξης του 10% λόγω πανδημίας. Ο ίδιος υποστήριξε ότι το ανανεώσιμο υδρογόνο μπορεί να αποτελέσει πυλώνα του μελλοντικού ενεργειακού συστήματος.