ΔΗΚΤΗΣ

Αποθήκευση… εκ των υστέρων

ola

Εναλλακτικές για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από πιθανή διαταραχή της ροής του ρωσικού αερίου από το δίκτυο της Ουκρανίας αναζητούν οι χώρες της Ε.Ε. όπως και η Ελλάδα. Οι περισσότερες χώρες άρχισαν με την έναρξη της ρωσο-ουκρανικής κρίσης να «στοκάρουν» τις αποθήκες με αέριο, άλλες όπως η Βρετανία «στοκάρουν» λιθάνθρακα και η Ελλάδα επανέφερε σε ψυχρή εφεδρεία τρεις πετρελαϊκές μονάδες της ΔΕΗ που είχαν βγει εκτός λειτουργίας εδώ και χρόνια λόγω υψηλού κόστους και χαμηλής απόδοσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, το εκτιμώμενο συνολικό κόστος για τις τρεις μονάδες κυμαίνεται στα 7,5 με 8,5 εκατ. ευρώ και κρίθηκε αναγκαίο ως η μόνη προσωρινή εναλλακτική λύση για τη διασφάλιση επάρκειας ισχύος του συστήματος σε περίπτωση κρίσης φυσικού αερίου. Οικονομικότερες λύσεις θα υπήρχαν και για τη χώρα μας εάν είχαν προχωρήσει τα σχέδια για αποθήκευση αερίου που παραμένουν στα χαρτιά από το 2010.

Ιδιαίτερα

Ανετος και ευδιάθετος εμφανίστηκε ο νέος πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλης, στην πρώτη του επαφή με τους Ελληνες βουλευτές. «Δεν είχα ξαναβρεθεί σε τέτοιο περιβάλλον και μ’ αρέσει πολύ», είπε σε κάποια αποστροφή του. Ο ίδιος αναφερόταν στον παρακαθήμενο δίπλα του υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη με το μικρό του όνομα «Γκίκας», δείχνοντας έτσι την οικειότητα μαζί του. Τέλος, επιχειρώντας να σπάσει τον τεχνοκρατικό χαρακτήρα της ακρόασης, επανέλαβε ότι πρέπει η χώρα ν’ αποκτήσει ξανά «το γέλιο που έχασε» στη διάρκεια της πολυετούς ύφεσης. Ούτως ή άλλως, όπως είπε και ο «Γκίκας», το πολύ ξύλο το έχουμε φάει, και ότι είναι πλέον καιρός να επανέλθει η αισιοδοξία στη χώρα.

Αυξήθηκαν οι επιβάτες

Αύξηση κατά 11% παρουσίασε η επιβατική κίνηση εξωτερικού της Aegean Airlines μέσω του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης στο δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου του 2014, κυρίως ως αποτέλεσμα της επέκτασης του δικτύου της εταιρείας, με την προσθήκη νέων προορισμών. Διακινήθηκαν από και προς προορισμούς εκτός Ελλάδας 159.945 άτομα, έναντι 144.288 το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2013, ενώ την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου, η συνολική επιβατική κίνηση εξωτερικού της εταιρείας στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης παρουσίασε αύξηση 6%, φτάνοντας τους 426.046 επιβάτες, 24.330 περισσότερους σε σχέση με το περσινό επτάμηνο. Για το 2014, η Aegean συνδέει τη Θεσσαλονίκη με 16 προορισμούς εξωτερικού.

Μπλόκο στη μεταρρύθμιση Ολάντ για τις εισφορές

Μια σοβαρή μεταρρύθμιση έχει προσπαθήσει να εφαρμόσει ο Γάλλος πρόεδρος κ. Φρανσουά Ολάντ στα δύο χρόνια της θητείας του και αυτή κρίθηκε χθες (εν μέρει) αντισυνταγματική. Πρόκειται για τη σταδιακή μείωση των κοινωνικών εισφορών για 5,2 εκατ. μισθωτούς και 2,2 εκατ. δημοσίους υπαλλήλους και τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών σε ορισμένους τομείς, με στόχο να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα και οι επιχειρήσεις να κάνουν περισσότερες προσλήψεις. Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες ότι το μέτρο θα αντικατασταθεί με άλλα ισοδύναμα, που θα περιληφθούν στον προϋπολογισμό του 2015.

Μελέτη για το κόστος των Αγώνων του 2004

Τελικά η Ελλάδα βγήκε κερδισμένη ή χαμένη από τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004; Σε αυτό το ερώτημα θα απαντήσει μελέτη του ΙΟΒΕ, η οποία προγραμματίζεται να δημοσιευθεί πριν από το τέλος του έτους, έχει συνολική διάρκεια πέντε μηνών, ενώ το κόστος της καλύπτεται από την κυρία Γιάννα Αγγελοπούλου. Η επιστροφή των Αγώνων στην Ελλάδα θεωρήθηκε γενικά γεγονός υψηλής σημασίας. Ωστόσο, ο θετικός απολογισμός επισκιάζεται από την αντίληψη ότι το κόστος των Αγώνων μπορεί να υπερβαίνει τα οικονομικά οφέλη. Επιπλέον, αρκετές από τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις δεν αξιοποιούνται επαρκώς, γεγονός το οποίο αποτελεί ένδειξη ότι ευκαιρίες που αναμφισβήτητα δημιουργήθηκαν με τη διοργάνωση των Αγώνων έμειναν ανεκμετάλλευτες. Τέλος, συνδέθηκε στη δημόσια συζήτηση η δαπάνη για τις υποδομές των Αγώνων με τα δημοσιονομικά προβλήματα των τελευταίων χρόνων.