ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα μέτρα του Πεκίνου δεν βοήθησαν την οικονομία

15s5worker

Η κινεζική οικονομία συνεχίζει να επιβραδύνεται παρά τα μέτρα στήριξης που εφάρμοσε το Πεκίνο για την τόνωση της δραστηριότητας. Ενισχύονται, κατά συνέπεια, οι φόβοι για μια επιδείνωση των συνθηκών στην υπ’ αριθμόν 2 οικονομία του κόσμου και την πρόκληση αλυσιδωτών αντιδράσεων στον υπόλοιπο κόσμο. Χθες ανακοινώθηκε η χαμηλότερη αύξηση των λιανικών πωλήσεων εδώ και μία 15ετία, φθάνοντας μόνο το 8,1% ένα μήνα πριν αντί του 8,6% που είχε καταγραφεί τον Οκτώβριο και του 8,8% που προβλεπόταν από τις αγορές. Απογοητευτικά ήταν, επίσης, τα στοιχεία για τη βιομηχανική παραγωγή στην Κίνα καθώς ενισχύθηκε κατά 5,9%, αντανακλώντας το χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί εδώ και 33 μήνες.

Οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν πως το Πεκίνο θα δρομολογήσει νέα μέτρα για την τόνωση της οικονομίας ύστερα από την ένεση ρευστότητας που διοχετεύθηκε προ μηνών από την κεντρική τράπεζα και τα σχέδια της κυβέρνησης για την υλοποίηση έργων υποδομής. «Αναμένουμε πως η κυβέρνηση θα παρέμβει για την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα όσο θα συσσωρεύονται οι πιέσεις», σχολίασε ο Λουί Κουίτζ, επικεφαλής για τις ασιατικές οικονομίες στα γραφεία της Oxford Economics στο Χονγκ Κονγκ. Σε αυτήν τη φάση, η κινεζική οικονομία δεν έχει απορροφήσει τους κραδασμούς από τον εμπορικό πόλεμο που έχει κηρύξει η Ουάσιγκτον στο Πεκίνο, αν και έχουν επηρεαστεί αρνητικά το οικονομικό κλίμα και η επενδυτική εμπιστοσύνη. «Οπότε, η κατάσταση θα επιδεινωθεί και οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι θα πρέπει να προβληματίζονται για το εάν η κατανάλωση θα εξασθενήσει ακόμη περισσότερο», σχολίασε η Σου Τρινθ, υπεύθυνη για τις αγορές νομισμάτων της Ασίας στην RBC Capital Markets. Ο Μάο Σενγιόνγκ, επικεφαλής οικονομολόγος της Zhomgyuan Bank, είπε πως «η χώρα θα έρθει αντιμέτωπη με περισσότερους εξωτερικούς κινδύνους μέσα στο 2019».

Ενδεικτικό της επιφυλακτικότητας των Κινέζων καταναλωτών είναι το γεγονός ότι οι πωλήσεις των αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά 14% τον Νοέμβριο σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, αντικατοπτρίζοντας τη μεγαλύτερη πτώση μέσα στην τελευταία επταετία. Μάλιστα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα υποχωρούν επί πέμπτο συναπτό μήνα, προβληματίζοντας τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Εξάλλου, η Κίνα είναι σήμερα η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο.
O ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας διαμορφώθηκε στο 6,5% το γ΄ τρίμηνο του έτους. Hταν το χαμηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί από το α΄ τρίμηνο του 2009, όταν είχε ξεσπάσει η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση. Μετά τη χθεσινή συνεδρίαση κυβερνητικών στελεχών στο Πεκίνο ανακοινώθηκε πως θα ληφθούν μέτρα για την περαιτέρω σταθεροποίηση της απασχόλησης, των επενδύσεων και του εξωτερικού εμπορίου.