ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πιέσεις Γερμανίας – Γαλλίας σε Ε.Ε. για συγχώνευση Alstom – Siemens

Πιέσεις Γερμανίας – Γαλλίας σε Ε.Ε. για συγχώνευση Alstom – Siemens

Πιέσεις δέχεται η επίτροπος Ανταγωνισμού της Ε.Ε., Μαργκρέτε Βεστάγκερ, από το Βερολίνο και το Παρίσι για να δώσει το πράσινο φως στη συγχώνευση Alstom-Siemens, καθώς διαφωνεί με την υλοποίησή της. Οι αρχές ανταγωνισμού της Ε.Ε. φοβούνται πως η δημιουργία ενός σιδηροδρομικού γίγαντα στην Ε.Ε. θα λειτουργήσει εις βάρος των συμφερόντων των καταναλωτών στις μεμονωμένες αγορές των κρατών-μελών. Από την άλλη πλευρά, οι κυβερνήσεις του Παρισιού και του Βερολίνου θεωρούν πως με τη συγχώνευση των δύο ομίλων θα καταφέρει η Ευρώπη να αναχαιτίσει την επέκταση της ισχυρής CRRC (China Railway Rolling Stock Corp.), που ελέγχεται από το κινεζικό κράτος.

Χθες πραγματοποιήθηκε συζήτηση μεταξύ της κ. Βεστάγκερ και των υπολοίπων επιτρόπων για τη συγχώνευση στο πλαίσιο της εβδομαδιαίας σύσκεψης της Κομισιόν, επισήμανε το Reuters. Ο επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων της Ε.Ε., Πιερ Μοσκοβισί, δήλωσε μετά το πέρας των συζητήσεων πως «θέλουμε να λάβουμε υπόψη την πρόοδο στην οικονομία. Δεν είμαστε αφελείς». Προσέθεσε, δε, πως, αν και λαμβάνει υπόψη του τα επιχειρήματα της γαλλικής κυβέρνησης, οι αποφάσεις πρέπει να είναι αντικειμενικές και να γίνονται βάσει στρατηγικής. Από την άλλη πλευρά, ο πρωθυπουργός της Γαλλίας, Μπρινό Λε Μερ, είχε πει πως θα είναι «πολιτικό σφάλμα» η ματαίωση της συγχώνευσης Alstom-Siemens, η οποία υπεγράφη τον Μάρτιο του 2018. Η Κομισιόν αναμένεται να αποφασίσει οριστικά επί του θέματος στις 18 Φεβρουαρίου, είπε ο κ. Μοσκοβισί.

Η παγκόσμια αγορά σιδηροδρόμων κυριαρχείται από την CRRC, η οποία διατηρεί την έδρα της στο Πεκίνο και η μητρική της CRRC Group είναι κρατική. Εχει αναπτύξει δραστηριότητα σε διάφορες χώρες του κόσμου από τις ΗΠΑ μέχρι την Αίγυπτο. Η Κίνα δεν έχει κρύψει τις φιλοδοξίες της να κυριαρχήσει στην παγκόσμια αγορά αμαξοστοιχιών στο πλαίσιο του προγράμματος «Made in China 2025».