ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Aνεπαρκής η νέα προσφορά για συγχώνευση Siemens – Alstom

Aνεπαρκής η νέα προσφορά για συγχώνευση Siemens – Alstom

Δεν έχει πολλές ελπίδες να εγκριθεί η σχεδιαζόμενη συγχώνευση των σιδηροδρομικών βραχιόνων των Siemens – Alstom από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με το Bloomberg. To ειδησεογραφικό πρακτορείο επικαλείται καλά πληροφορημένες πηγές και αναφέρει πως η τελευταία βελτιωμένη προσφορά της γερμανικής Siemens και της γαλλικής Alstom δεν επαρκεί. Οι παραχωρήσεις των δύο εταιρειών έρχονται αργά, δεν είναι ικανοποιητικές και δεν κατευνάζουν τις ανησυχίες για τον ανταγωνισμό της Μαργκρέτε Βεστάγκερ, της αρμόδιας επιτρόπου. Πάντως, της ασκείται πολύ έντονη πίεση από το Παρίσι και τη Φρανκφούρτη, ώστε να δώσει το πράσινο φως – το φαινόμενο δεν είναι σπάνιο, απλώς είναι ασυνήθιστη η ένταση των δημοσίων δηλώσεων, όπως αναφέρει το Bloomberg.

Πολιτικοί παράγοντες και εταιρικά στελέχη έχουν οργανώσει μια άνευ προηγουμένου εκστρατεία να την πείσουν. Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ ζήτησε χθες να τροποποιηθεί η νομοθεσία περί ανταγωνισμού στην Ε.Ε. «Επί δεκαετίες ολόκληρες, το επίκεντρο της νομοθεσίας αυτής ήταν ο ανταγωνισμός και τα δικαιώματα των καταναλωτών. Ηρθε ο καιρός να δοθεί έμφαση στο στοίχημα της παγκόσμιας αγοράς και της προστασίας της απασχόλησης», είπε. Ο δε διευθύνων σύμβουλος της Siemens Τζο Κέζερ υπέπεσε πιθανώς σε «γλωσσικό ολίσθημα». Σε σχόλιό του στο κοινωνικό δίκτυο Twitter τόνισε: «Οσοι αγαπούν την Ευρώπη καλούνται να διαμορφώσουν το μέλλον της και να μη χρησιμοποιούν ξεπερασμένες μεθόδους. Μάλλον είναι πικρό να είναι κανείς σωστός από τεχνικής απόψεως, αλλά να κάνει τα πάντα λάθος για την Ευρώπη». Με τον τρόπο αυτόν, ο επικεφαλής της Siemens προεξόφλησε την απόρριψη της νέας πρότασης της εταιρείας του και της εταίρου Alstom.

Πρωταθλητής

Είναι σημαντικό να αναδειχθεί ένας όμιλος ευρωπαϊκός πρωταθλητής στην κατασκευή τρένων και συναφούς εξοπλισμού, ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει στον ανελέητο ανταγωνισμό της Κίνας. «Χρειαζόμαστε ευρωπαϊκές εταιρείες πρωταθλήτριες και θα ήταν καλύτερο να εγκριθεί η συγχώνευση», δήλωσε προσφάτως από το Νταβός ο Ευρωπαίος επίτροπος Νομισματικών Υποθέσεων Πιερ Μοσκοβισί. «Πρέπει να συνεκτιμήσουμε τον νέο τρόπο λειτουργίας της παγκόσμιας οικονομίας και ειδικά τον ρόλο που η Κίνα διαδραματίζει».

Τυπικά, η Μαργκρέτε Βεστάγκερ, ως θεματοφύλακας του υγιούς ανταγωνισμού στην Ε.Ε., θα πρέπει να απορρίψει τη νέα πρόταση, εφόσον οι παραχωρήσεις των Siemens – Alstom δεν αφορούν πώληση ολόκληρων μονάδων. Είναι, θα έλεγε κανείς, αποσπασματικές, προβλέποντας πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, καθώς και αδειοδοτήσεις για χρήση τεχνολογίας από τρίτους πιο μακράς διάρκειας από ό,τι συνήθως. Ωστόσο, παρά τις προσαρμογές τους, αυτές οι πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων εξακολουθούν να αντιστοιχούν μόλις στο 4% των εσόδων των δύο ομίλων. Η όλη ιστορία είχε ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο και η πρόταση συγχώνευσης υπέστη τροποποιήσεις τον Δεκέμβριο για να ανταποκριθεί στους προβληματισμούς της Κομισιόν. Στη συνέχεια μεσολάβησαν και συζητήσεις των εκπροσώπων των δύο ομίλων με την Επιτροπή, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές που επικαλείται το Bloomberg, και έγιναν προσθήκες στις παραχωρήσεις τους, αλλά η Κομισιόν δεν επείσθη.