ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε κλείσιμο εργοστασίων στη Γαλλία προχωρεί η Renault

Σε κλείσιμο εργοστασίων στη Γαλλία προχωρεί η Renault

Την ίδια ώρα που η αυτοκινητοβιομηχανία της Renault, στην οποία το Δημόσιο διατηρεί μερίδιο, θα λάβει δάνειο με κρατικές εγγυήσεις, αρχίζει να διαφαίνεται στον ορίζοντα ο «θάνατος» ορισμένων εργοστασίων της.

Για να μπορέσει να ανασυγκροτηθεί και να ορθοποδήσει, θα περικόψει χιλιάδες θέσεις εργασίας και πιθανώς να βάλει λουκέτο και σε εγκαταστάσεις της στη Γαλλία. Το πώς θα διεκπεραιωθεί όλο αυτό το σχέδιο θα δείξει και πόσο σοβαρό κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο έχει ο όμιλος.

Αναφορικά με τα εργοστάσια της εταιρείας στη Μομπέζ και στην Ντουέ, πρόκειται για μονάδες που ξεκίνησαν να λειτουργούν πριν από πενήντα χρόνια στο πλαίσιο των προσπαθειών τής τότε κυβέρνησης να ανακόψει την προϊούσα παρακμή της βιομηχανικής ζώνης στη βόρεια Γαλλία – μια περιφέρεια που ζούσε από το κάρβουνο.

Σήμερα η παραγωγική ικανότητα των δύο εργοστασίων είναι ελάχιστη σε σύγκριση με τη δυνατότητά τους, ενώ ήδη ο κλάδος του αυτοκινήτου συνολικά έχει πληγεί από τη μειωμένη ζήτηση και τη διακοπή του οικονομικού μηχανισμού λόγω καραντίνας και πανδημίας. Το τριετές πρόγραμμα εξυγίανσης της Renault βασίζεται στην εξοικονόμηση 2 δισ. ευρώ και την περικοπή 14.600 θέσεων εργασίας σε όλο τον κόσμο, όπου έχει δραστηριότητες. Σημειωτέον πως το ένα τρίτο των περικοπών αυτών θα αφορά τις γαλλικές εγκαταστάσεις της. Κατά τον πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου της, Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, στην πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα των εργοστασίων εδράζεται το πρόβλημα.

Ενα από αυτά είναι και εκείνο της Μομπέζ, το οποίο, πάντως, όσο κι αν θέλει η εταιρεία, δεν πρόκειται να κλείσει γρήγορα. Τα συνδικάτα οργάνωσαν διαδηλώσεις κατά της προοπτικής αυτής, ενώ και ο ίδιος ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος ενέκρινε το δάνειο στη Renault, της είχε ζητήσει να επανεξετάσει τις οποιεσδήποτε κινήσεις για εξορθολογισμό της παραγωγής και να διαβουλευθεί με τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους.

Ο κ. Σενάρ τότε είχε κάνει λόγο για ένα τρίτο εργοστάσιο στο Σουαζί λε Ρουά κοντά στο Παρίσι, για να διασκεδάσει τις ανησυχίες, προσθέτοντας πως εκείνο στη Μομπέζ ούτε καν πέρασε από το μυαλό του. Ο Ζαν-Πιερ Κορνιού, συνεταίρος στην εταιρεία συμβούλων επιχειρήσεων SIA Partners, επισημαίνει ότι εάν η κυβέρνηση θέλει να διασώσει τη Renault, θα πρέπει να αποδεχθεί ότι το αποτύπωμά της στη Γαλλία θα περισταλεί. Την Τρίτη έγινε η πρώτη συνάντηση μεταξύ της διοίκησης και των συνδικάτων για την τύχη του εργοστασίου της Μομπέζ και έπονται πολλές ακόμα.

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρινό Λε Μερ απαίτησε από τη Renault μια προσέγγιση ανά εργοστάσιο και ανά θέση εργασίας, προειδοποιώντας ότι το κλείσιμο των μονάδων θα είναι απλά η ύστατη λύση. Για την Ιστορία, αξίζει να θυμίσουμε ότι ειδικά στο εργοστάσιο της Μομπέζ, με τους άνω των 1.700 εργαζομένους, είχε πάει το 2018 ο κ. Μακρόν, υποσχόμενος περισσότερες θέσεις εργασίας και επενδύσεις. Οπως έχει δηλώσει ο κ. Σενάρ, η Renault θα πωλήσει ένα εργοστάσιο στη Βρετάνη και θα μεταφέρει τις δραστηριότητες από τη μονάδα του Σουαζί λε Ρουά σε εκείνες του Φλινς. Τέλος, όπως σημειώνει το Bloomberg, αν και το εργοστάσιο της Μομπέζ έχει συμπυκνώσει όλες τις αντιδράσεις, η παραγωγή αυτοκινήτων της Renault θα μειωθεί και στα εργοστάσια του Φλινς (έξω από το Παρίσι) και του Ντιεπ (Νορμανδία).