ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέο εμπόδιο στη διάσωση της Lufthansa

Νέο εμπόδιο στη διάσωση της Lufthansa

Αμφίβολη είναι για τη Lufthansa η εξασφάλιση του πακέτου στήριξης 9 δισ. ευρώ από το γερμανικό κράτος. Ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας και ένας από τους πλουσιότερους Γερμανούς, ο Χάινζ Χέρμαν Θίλε, εξέφρασε τις αμφιβολίες του σχετικά με το σχέδιο διάσωσης του αερομεταφορέα. Χωρίς να διευκρινίσει εάν θα καταψηφίσει το σχέδιο στη σχετική συνεδρίαση των μετόχων στο τέλος του μήνα, ο Θίλε τόνισε χθες στη γερμανική εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Zeitung πως θα προτιμούσε να εξετάσει προηγουμένως περισσότερες εναλλακτικές.

Σύμφωνα με το σχέδιο, ο γερμανικός αερομεταφορέας θα λάβει 9 δισ. ευρώ από την κυβέρνηση με αντάλλαγμα μερίδιο ύψους 20%. Στην περίπτωση εξαγοράς, το μερίδιο αυτό ενδέχεται να φτάσει το 25% συν μία μετοχή. Παράλληλα, όμως, η Lufthansa θα πρέπει να εγκαταλείψει τα δικαιώματα προσγείωσης και απογείωσης (slots) σε βασικούς αεροπορικούς κόμβους της χώρας, δηλαδή στη Φρανκφούρτη και στο Μόναχο. Η εναλλακτική που πρότεινε ως παράδειγμα ο Θίλε είναι η έμμεση συμμετοχή της γερμανικής κυβέρνησης στη Lufthansa μέσω της αναπτυξιακής τράπεζας της χώρας KfW.

Με μερίδιο ύψους 15% στη γερμανική αεροπορική εταιρεία, ο Θίλε θα μπορούσε να μπλοκάρει την ολοκλήρωση της συμφωνίας με το γερμανικό κράτος. Δεδομένου ότι στη συνεδρίαση θα συγκεντρωθεί λιγότερο από το 50% των μετόχων της Lufthansa, απαιτείται ενισχυμένη πλειοψηφία των δύο τρίτων για την έγκριση του σχεδίου διάσωσης. «Βάσει των τελευταίων δηλώσεων από τον μεγαλύτερο μέτοχο, το διοικητικό συμβούλιο θεωρεί πιθανό ότι το πακέτο στήριξης δεν θα διασφαλίσει τα δύο τρίτα των ψήφων, που απαιτούνται σε αυτή την περίπτωση», σχολίασε χθες η Lufthansa. Βέβαια, η εταιρεία σημείωσε πως στη λιγότερο πιθανή περίπτωση που συμμετάσχουν στη συνεδρίαση περισσότεροι από τους μισούς μετόχους, τότε αρκεί η απλή πλειοψηφία και το σχέδιο ενδέχεται να υπερψηφιστεί.

Διαφορετικά και εφόσον δεν καταφέρει να βρει εναλλακτική λύση, η Lufthansa θα πρέπει να ζητήσει προστασία έναντι των πιστωτών της και να κηρύξει χρεοκοπία. Βάσει του γερμανικού πτωχευτικού κώδικα, η διαχείριση της εταιρείας θα παραμείνει ίδια και θα πρέπει να παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο διάσωσης μέσα σε τρεις μήνες. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών, Ολαφ Σολτς, δήλωσε χθες αισιόδοξος για την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Μετά τις δηλώσεις του Θίλε, ο Σόλτς σχολίασε πως δεν ανησυχεί για την κατάρρευση της συμφωνίας και ότι είναι «πολύ ευχαριστημένος» με τους όρους που θέτει.

Η πανδημία έχει καταφέρει καίριο πλήγμα στον κλάδο της αεροπλοΐας. H Lufthansa υποχρεώθηκε να καθηλώσει τη συντριπτική πλειονότητα των αεροσκαφών της για ένα μεγάλο διάστημα και έχει δηλώσει πως για κάθε ώρα αδράνειας χάνει ένα εκατομμύριο ευρώ από τα αποθεματικά της.

Η Βανέσα Γκολτς, η οποία εκπροσωπεί τη Lufthansa στο επενδυτικό ταμείο Deka, σχολίασε στο Reuters ότι η εταιρεία έχει άμεση ανάγκη από στήριξη και τόνισε πως υπάρχει μεγάλη πίεση χρόνου. «Εάν μπορεί να βελτιωθεί η θέση των μετόχων, τότε ευχαρίστως, αλλά με κάποιο όριο στην αναλογία. Ο στόχος αυτή τη στιγμή είναι να σχεδιάσου”ε το μελλοντικό προφίλ της “νέας Lufthansa“ όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Διαφορετικά θα υπάρχουν μόνο ηττημένοι: οι εργαζόμενοι της Lufthansa, οι φορολογούμενοι και οι μέτοχοι», υπογράμμισε η ίδια.