ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εξαγορά της Europcar εξετάζει η Volkswagen

Εξαγορά της Europcar εξετάζει η Volkswagen

Το ενδεχόμενο εξαγοράς της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων Europcar εξετάζει η Volkswagen, προκειμένου να ενισχύσει τις υπηρεσίες ενοικίασης και των προγραμμάτων leasing.

Η γαλλική Εuropcar είχε ξεκινήσει τη διαδικασία αναζήτησης αγοραστή από πέρυσι, όταν ο μεγαλύτερος μέτοχός της, με μερίδιο 30%, η εταιρεία Eurazeo, προειδοποίησε πως θα εκποιήσει το μερίδιό της. Η Europcar έχει προσελκύσει έκτοτε έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, το οποίο όμως υποχώρησε με την επέλαση του κορωνοϊού. Τα πλήγματα της πανδημίας στον κλάδο του τουρισμού «γονάτισαν» τις δραστηριότητες του τομέα ενοικίασης αυτοκινήτων. Ενδεικτικά, η ανταγωνιστική της Europcar, η αμερικανική Hertz, κήρυξε πτώχευση τον προηγούμενο μήνα.

Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Volkswagen και της Europcar βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και ενδέχεται να καταρρεύσουν, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg, οι οποίες μίλησαν υπό την προϋπόθεση της ανωνυμίας. Κατά τις ίδιες πηγές, μολονότι έχει προσελκύσει πολλούς ενδιαφερόμενους αγοραστές, η εταιρεία θα δυσκολευθεί να ολοκληρώσει μια επιχειρηματική συμφωνία, όσο οι μεταφορές και γενικότερα ο κλάδος του τουρισμού πλήττονται από την πανδημία. Παρ’ όλα αυτά, οι μετοχές της Europcar εκτοξεύθηκαν με άνοδο έως και 17% χθες, αφότου το ζήτημα διέρρευσε στον Τύπο.

Η Volkwagen εξετάζει τη συνεργασία με την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων καθώς προσπαθεί να αυξήσει τα σημεία προώθησης του νέου στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αναπτύσσει. Εξάλλου, η εταιρεία δεν είναι ακόμα σίγουρη για το πώς θα διαμορφωθεί η αξία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων όταν έχουν χρησιμοποιηθεί για λίγα χρόνια. Στην περίπτωση που ολοκληρωθεί η εξαγορά, η Volkswagen θα μπορεί να εκμεταλλευθεί τα περίπου 1.150 καταστήματα της Europcar σε ευρωπαϊκά αεροδρόμια και στα κέντρα των πόλεων. Μέσω αυτών θα μπορεί να προσφέρει μια σειρά υπηρεσιών, όπως βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις για επιχειρήσεις ταξί ή τον διαμοιρασμό διαδρομών (ride-sharing). Ετσι, η Volkswagen θα μπορεί να ανταγωνιστεί ευθέως την εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Sixt, η οποία προσφέρει μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών. Επίσης, μέσω της πιθανής συνεργασίας με τη Europcar, η Volkswagen θα μπορεί να διαφημίσει περισσότερο το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της, το ID.3, προωθώντας το σε περισσότερους οδηγούς. Οσον αφορά τα ντιζελοκίνητα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε στο παρελθόν να τα προωθήσει στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Αντιθέτως, οι πελάτες της στη Δυτική Ευρώπη απέφευγαν να συνεργαστούν μαζί της την περίοδο της κορύφωσης του σκανδάλου Dieselgate.

«Στην περίπτωση που η Volkswagen εξαγοράσει τη Europcar Mobility, η οποία προμηθεύεται τον στόλο της από την πρώτη, θα πρόκειται περισσότερο για έναν αντιπερισπασμό σε αυτή την περίοδο των πρωτοφανών δυσκολιών και λιγότερο για μια αξιοσημείωτη ανάληψη ρίσκου, δεδομένου του μεγέθους της αυτοκινητοβιομηχανίας», σχολίασε στο Bloomberg ο Τζόελ Λέβινγκτον του Bloomberg Intelligence.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Volkswagen κατείχε παλαιότερα τη Europcar, την οποία και πούλησε το 2006 στην Eurazeo έναντι 1,26 δισ. ευρώ. Πλέον όμως, η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας ενοικίασης αυτοκινήτων ανέρχεται στα περίπου 390 εκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, το χρέος της ανέρχεται στα περίπου 1,4 δισ. ευρώ. Τον Μάιο η εταιρεία ανακοίνωσε πως διασφάλισε πακέτο στήριξης αξίας 307 εκατ. ευρώ, ώστε να αντεπεξέλθει στην πανδημική κρίση. Από το συνολικό ποσό, τα 220 εκατομμύρια ευρώ ήταν δάνεια εγγυημένα από το γαλλικό δημόσιο σε ποσοστό 90%.