ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις βιτρίνες από χθες το νέο iPad της Apple

«Πρεμιέρα» στα ράφια των ΗΠΑ έκανε χθες το απόγευμα το νέο iPad της Apple, η οποία φιλοδοξεί ότι το νέο της gadget θα ενισχύσει την κυριαρχία της στην ανερχόμενη αγορά των υπολογιστών ταμπλέτα, την ώρα που κορυφαίες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας όπως οι Samsung, LG, Toshiba και RIM ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν δικά τους αντίστοιχα προϊόντα.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά τη σαρωτική επιτυχία του πρώτου iPad -με 300.000 πωλήσεις μόνο την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του στις ΗΠΑ και περισσότερα από 15 εκατομμύρια το πρώτο εννεάμηνο της διάθεσής του- το νέο προϊόν θεωρείται πως θα αποδειχθεί βαρόμετρο των τάσεων στην αγορά ταμπλετών. Το iPad 2 έχει χαρακτηρισθεί «μάλλον εξέλιξη και όχι επανάσταση» σε σχέση με το αρχικό μοντέλο, όντας πιο λεπτό, με χιλιάδες εφαρμογές και δυνατότητα σύνδεσης στο Internet. Ωστόσο, εφόσον θα διατίθεται εξαρχής σε περισσότερα καταστήματα απ’ όσα εκείνο, εκτιμάται ως δεδομένο ότι οι επιδόσεις του θα είναι αν μη τι άλλο εφάμιλλες. Σημειωτέον ότι, εκτός από τα 200 καταστήματα Apple στις ΗΠΑ, το iPad 2 διατίθεται από χθες και σε καταστήματα των παρόχων κινητής τηλεφωνίας AT&T, Verizon Wireless, Best Buy, Target και Wal-Μart.

Οι πωλήσεις ταμπλετών αναμένεται να ξεπεράσουν φέτος τις 50 εκατομμύρια μονάδες, με την Apple να δρέπει το 70%. Η εταιρεία κυκλοφορεί τη βελτιωμένη έκδοση του iPad προτού πολλοί ανταγωνιστές της προλάβουν να διαθέσουν την πρώτη. Οπως επισημαίνουν οι αναλυτές, «οι βελτιώσεις στο iPad 2 δυσχεραίνουν τις προσπάθειες των ανταγωνιστών». Σε μια κίνηση εντυπωσιασμού, δε, και σε αντίθεση με πέρυσι, η Apple δεν δέχθηκε παραγγελίες πριν από την κυκλοφορία του προϊόντος, με αποτέλεσμα οι επίδοξοι αγοραστές να είναι υποχρεωμένοι να μεταβούν σε κατάστημα για να το προμηθευθούν. Οι ουρές που αναμενόταν να σχηματισθούν είναι άλλωστε η καλύτερη διαφήμιση για την εταιρεία και το προϊόν, δημιουργώντας τον απαραίτητο θόρυβο για την Apple ενόψει της επικείμενης αντεπίθεσης των ανταγωνιστών της.