ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι νέοι ψωνίζουν φθηνά με τα «έξυπνα» κινητά

Πριν από μερικά χρόνια οι νεαροί καταναλωτές στις ΗΠΑ αδημονούσαν για το πότε θα αποκτήσουν μπλούζες και παντελόνια, τα οποία θα έφεραν σε διακριτό σημείο ένα διάσημο λογότυπο, όπως εκείνον του Abercrombie & Fitch ή του American Eagle Outfitters. Σήμερα, η νέα γενιά διαθέτει λιγότερα χρήματα, αδιαφορεί για τις επώνυμες μάρκες και κοινωνικοποιείται περισσότερο στο Διαδίκτυο από ό,τι στα εμπορικά κέντρα. Επιπλέον, επιλέγει και συνδυάζει διαφορετικά κομμάτια από όλον τον κόσμο, τα οποία είναι προσιτά μέσω «έξυπνων» κινητών.

Κατά την εταιρεία επιχειρηματικών συμβούλων Piper Jaffray Cos., η αγορά, την οποία συναπαρτίζουν οι νεαροί καταναλωτές και νεαρές καταναλώτριες, αποτιμάται σε 30 δισ. δολάρια.

Προσφέρει δε εύφορο έδαφος σε νεοφυείς εταιρείες τύπου Brandy Melville USA, η οποία στηρίζει τη διαφημιστική της καμπάνια στην εφαρμογή Instagram. Εχει μόνο 16 καταστήματα, ποικιλία ενδυμάτων διαφορετικών στυλ σε προσιτές τιμές και την «ακολουθούν» στο Instagram πολύ περισσότεροι από τους καταναλωτές όλων των σημάτων της Abercrombie συνολικά. Το καταναλωτικό κοινό αποστρέφεται πλέον το ομοιογενές αμερικανικό στυλ εταιρειών, όπως οι Abercrombie, American Eagle και Αeopostale.

Από τις αρχές του χρόνου έως τις αρχές Νοεμβρίου οι τρεις εταιρείες είχαν μείωση πωλήσεων 20% και πλέον, όταν ο κλαδικός δείκτης του S&P 500 Retailing Index ενισχύθηκε 36%.

Οι νέοι έχουν λιγότερα χρήματα λόγω ανεργίας ή περιορισμένου γονεϊκού εισοδήματος. Τον Οκτώβριο η ανεργία για τις ηλικίες 16-19 ετών στις ΗΠΑ έφθασε το 22,2%. «Εάν το εισόδημά σου είναι περιορισμένο, δεν αγοράζεις τζιν Abercrombie με 40 δολ.», παρατηρεί η αναλύτρια ένδυσης Τζ. Σάνφορντ της Kantar retail. Σχεδόν το 60% των καταναλωτών, που γεννήθηκαν το 2000 στις ΗΠΑ, χρησιμοποιούν «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με έρευνες. Συγκρίνουν τιμές και επιλέγουν χρώμα, μέγεθος και σχέδιο για τα ρούχα τους. Αναρτούν φωτογραφίες με την ενδυμασία της ημέρας ή δείχνουν τι θα ήθελαν να αγοράσουν και περιμένουν γνώμες και απόψεις των «ηλεκτρονικών φίλων» τους.