ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ

Αλ-Ουαλιντ μπιν Ταλαλ

Το Twitter να κεφαλαιοποιήσει την επιτυχία του

Την πίστη του στις δυνατότητες του Twitter διακηρύσσει ο μεγαλομέτοχος του μέσου κοινωνικής δικτύωσης, πρίγκιπας Αλ-Ουαλίντ μπιν Ταλάλ. Εξαρχής ο μεγιστάνας είχε δηλώσει πως δεν προτίθεται να πωλήσει μετοχές από το μερίδιό του κατά την αρχική δημόσια εγγραφή για δημόσια διάθεση μετοχών της εταιρείας (IPO) στις αρχές Νοεμβρίου. «Μετά την εξασφάλιση 1,82 δισ. δολαρίων από τη δημόσια εγγραφή, η εταιρεία που διαχειρίζεται το κοινωνικό δίκτυο ανταλλαγής σύντομων μηνυμάτων Twitter δεν πρέπει να επαναπαυθεί», συμπλήρωσε. «Αυτό που χρειάζεται να κάνει, είναι να κεφαλαιοποιήσει την επιτυχία της και να επικεντρωθεί στους τρόπους δημιουργίας κερδών». Κατά τον Σαουδάραβα επενδυτή, η εταιρεία βρίσκεται στην αρχή του ταξιδιού της, διαθέτει κεφάλαια, αλλά η διείσδυσή της στην αγορά των ΗΠΑ και τη διεθνή γενικότερα είναι ελάχιστη. Ο Αλ- Ουαλίντ μπιν Ταλάλ αποφάσισε να τοποθετήσει 300 εκατ. δολ. στο Twitter πριν από δύο χρόνια. Η τιμή της μετοχής του εκτινάχθηκε 73% στο ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο. Η διακράτηση των μετοχών του Twitter, αν και ακόμη δεν είναι επικερδής, δηλώνει πόσο διαφορετικά την αντιμετωπίζουν οι επενδυτές, για παράδειγμα σε σχέση με την περίπτωση της Facebook. Reuters

Ακιο Τογιοντα

Ετοιμάζει νέο οικολογικό αυτοκίνητο

Μέχρι το 2015 είναι πολύ πιθανό η Toyota να προωθήσει στην αγορά τα νέα της πλήρως οικολογικά μοντέλα, τα οποία θα κινούνται με κυψέλες καυσίμων, οι οποίες θα φορτίζονται με υδρογόνο και θα εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους. Στη φετινή Εκθεση Αυτοκινήτων του Τόκιο, ο Ακίο Τογιόντα θα παρουσιάσει ένα αρχετυπικό αυτοκίνητο κυψελών, του οποίου η τροφοδότηση απαιτεί ελάχιστα λεπτά. Επαρκεί δε για να καλύψει απόσταση 500 χιλιομέτρων και η τιμή του εκτιμάται μεταξύ 50.000 και 100.000 δολ.

Πάντως, και η ανταγωνίστρια της Toyota, η νοτιοκορεατική Hyundai, δήλωσε ότι το 2014 ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή αντίστοιχων αυτοκινήτων, των οποίων η φόρτιση απαιτεί σταθμούς υδρογόνου. Πάντως, το μείζον θέμα έχει να κάνει με την υποδομή, η οποία είναι απαραίτητη στις πόλεις ώστε να «γεμίζουν» καύσιμα τα οχήματα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι δελεαστική, σε σύγκριση δε με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα αυτά είναι αυτόνομα για μεγαλύτερο διάστημα και «γεμίζουν» γρηγορότερα. Πάντως, το ζήτημα της υποδομής είναι σημαντικό για την Toyota και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ και η ζήτηση σε μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί από αυτήν ακριβώς την παράμετρο.

Μπρεϊντι Νταγκαν

Η Credit Suisse ιδρύει θυγατρική για ώρα ανάγκης

Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, απλώς… σπάτε το τζάμι! Αυτήν ακριβώς την προσέγγιση είχε κατά νου η Credit Suisse.

Η δεύτερη μεγαλύτερη τράπεζα της Ελβετίας ετοιμάζεται έως τα μέσα του 2015 να ιδρύσει θυγατρική στην έδρα της την Ελβετία, ώστε να προφυλαχθεί σε περίπτωση επικείμενης δεινής χρηματοπιστωτικής κρίσης. Τα σχετικά ανακοίνωσε ο Μπρέιντι Ντάγκαν, διευθύνων σύμβουλος της Credit Suisse. Με την ύπαρξη μιας θυγατρικής θα είναι ευκολότερο, εάν οι συνθήκες το καλέσουν, να διασπαστεί η τράπεζα.

Σε πρώτη φάση, όπως διευκρίνισε ο κ. Ντάγκαν, η νέα μονάδα θα καλύπτει τις δραστηριότητες στη διαχείριση πλούτου, τη λιανική και εταιρική τραπεζική, τα χαρτοφυλάκια θεσμικών επενδυτών και τον κόμβο προϊόντων και πωλήσεων στην Ελβετία.

Σε μία ανάλογη κίνηση προχώρησε πριν από λίγο καιρό και η μεγαλύτερη τράπεζα της Ελβετίας, η UBS. Κι εκείνη έως τα μέσα του 2015 θα συστήσει θυγατρική στη χώρα, σαν ένα είδος «σωσίβιας λέμβου», ώστε να μπορέσει να κατατμηθεί ευκολότερα εάν η ανάγκη παραστεί.

Πάντως, ειδικά για την Credit Suisse, o Μπρέιντι Ντάγκαν διευκρίνισε πως το κέντρο για τις επενδυτικές δραστηριότητές της παραμένει η Βρετανία.