ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πρώτο παγκοσμίως σε επιβάτες το αεροδρόμιο του Ντουμπάι

Πρώτο παγκοσμίως σε επιβάτες το αεροδρόμιο του Ντουμπάι

Το εντυπωσιακό αεροδρόμιο του Ντουμπάι έχει τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση από όλα τα αεροδρόμια του κόσμου και εκτοπίζει από την πρώτη θέση το Χίθροου της Βρετανίας. Σύμφωνα με στοιχεία των Αρχών του αεροδρομίου, το πρώτο τρίμηνο του έτους το αεροδρόμιο του Ντουμπάι, έδρα του εθνικού αερομεταφορέα Emirates, χειρίστηκε την κίνηση 18,36 εκατ. επιβατών καταγράφοντας αύξηση επιβατικής κίνησης 11,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013. Το ίδιο χρονικό διάστημα στο Χίθροου κινήθηκαν 16 εκατ. άτομα, αλλά το βρετανικό αεροδρόμιο παραμένει το πιο πολυσύχναστο της Ευρώπης. Το περασμένο έτος η εικόνα ήταν αντίστροφη καθώς στο σύνολο του έτους το Χίθροου, που παρέμενε πρώτο αεροδρόμιο στον κόσμο επί δεκαετίες, προσείλκυσε 66,7 εκατ. επιβάτες, υπερβαίνοντας κατά 813.000 το Ντουμπάι.

Στην τρίτη θέση ήρθε πέρυσι το αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ, τέταρτο το «Σαρλ ντε Γκωλ» στο Παρίσι και πέμπτο το αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης. Στο Ντουμπάι, πάντως, περίπου το 50% της επιβατικής κίνησης αφορά επιβάτες που έχουν ανταπόκριση στο εμιράτο (transit) καθώς στρατηγική της Emirates είναι η χρήση μεγάλων αεροσκαφών, στα οποία συνδυάζει επιβάτες με κοινό προορισμό την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.

Το ίδιο το Ντουμπάι αποτελεί προορισμό σχετικά λίγων επιβατών. Η υπεροχή του αεροδρομίου του εμιράτου δεν εξαντλείται, όμως, στους αριθμούς. Ο υπερπολυτελής τερματικός σταθμός που έχει αφιερώσει αποκλειστικά και μόνον στον εθνικό αερομεταφορέα, την Emirates, έχει έκταση 1.713.000 τ.μ. και είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κτίριο στον πλανήτη.

Το περασμένο οικονομικό έτος η Emirates μετέφερε σχεδόν 40 εκατ. επιβάτες, ενώ μαζί με τη μικρότερη εταιρεία Flydubai, επίσης με έδρα το αεροδρόμιο του εμιράτου, προσέθεσαν 28 νέους προορισμούς στο Dubai International. Η Emirates, που άρχισε να λειτουργεί το 1985, εξυπηρετεί σήμερα 142 προορισμούς σε 80 χώρες και είναι ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του κόσμου με σχέδια για περαιτέρω ανάπτυξη. Διαθέτει 374 τζετ, που έχει προμηθευτεί τόσο από την αμερικανική Boeing όσο και από την ευρωπαϊκή Airbus Group. Αθροιστικά η αξία τους φθάνει τα 162 δισ. δολάρια. Ο στόλος αυτός υπερβαίνει κατά πολύ τα 218 αεροσκάφη που χρησιμοποιεί καθώς η εταιρεία σκοπεύει να αντικαταστήσει ορισμένα εξ αυτών με άλλα νεότερα.

Σε ό,τι αφορά τη Flydubai, η μικρή αυτή αλλά ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία αύξησε την επιβατική της κίνηση πέρυσι κατά 38%, στα 6,8 εκατ. άτομα.

Είναι, πάντως, δυνατόν το Χίθροου να ανακτήσει την πρώτη θέση για το σύνολο του τρέχοντος έτους, καθώς το αεροδρόμιο του Ντουμπάι σχεδιάζει ένα πρόγραμμα βελτίωσης που θα διαρκέσει 80 ημέρες και θα μειώσει προσωρινά τον αριθμό των πτήσεων στο αεροδρόμιο κατά 24% ενώ θα πλήξει τα κέρδη της Emirates, πάντα για το σύνολο του έτους, κατά 272 εκατ. δολάρια. Η τάση, πάντως, των αεροδρομίων των εμιράτων και των χωρών του Κόλπου να επισκιάσουν τα αεροδρόμια της βρετανικής κυβέρνησης είχε διαφανεί από το 2012, όταν στελέχη της αεροπορικής Etihad, εθνικού αερομεταφορέα του Αμπου Ντάμπι, δήλωναν ότι κατά την κατανομή των στόλων και των δρομολογίων για τα επόμενα χρόνια οι αεροπορικές έδειχναν αμφιβολίες ως προς το πού θα τοποθετούσαν τη Βρετανία μέσα στα σχέδιά τους.