ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Κίνα οδηγεί ψηλά τις πωλήσεις της BMW

Η Κίνα οδηγεί ψηλά τις πωλήσεις της BMW

Η αυξημένη ζήτηση για τα πολυτελή οχήματά της BMW, ειδικότερα για τα μοντέλα πολλαπλών χρήσεων και δραστηριοτήτων (SUV), από τους οδηγούς στην Κίνα ενίσχυσαν σημαντικά τις συνολικές πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, οι οποίες παρουσίασαν αύξηση 7,5% το πρώτο τετράμηνο του 2014. Η αύξηση αυτή, η οποία σημειώθηκε σε όλες τις μεγάλες αγορές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με κυρίαρχη εκείνην της Κίνας, μεταφράζεται σε 649.118 οχήματα, ενώ ειδικά τον Απρίλιο διατέθηκαν στη διεθνή αγορά 162.093 οχήματα. «Ειδικά τον προηγούμενο μήνα ο όμιλος της BMW κατόρθωσε να παρουσιάσει πωλήσεις ρεκόρ, διευκολύνοντας την επίτευξη του στόχου μας να γίνει το 2014 η καλύτερη χρονιά στην ιστορία μας με πωλήσεις άνω των 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων» τόνισε, μιλώντας στους δημοσιογράφους ο Ιαν Ρόμπερτσον, επικεφαλής του τμήματος πωλήσεων της BMW.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η τόνωση των πωλήσεων συμβαδίζει με εκείνην των ανταγωνιστριών της στη Γερμανία, όπως οι Mercedes-Benz, Audi και Porsche. Ολα τα εμπορικά σήματα έχουν ιδιαίτερα ωφεληθεί από την αυξημένη ζήτηση, η οποία προέρχεται από τους καταναλωτές στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες οικονομίες, μεταξύ των οποίων και η Κίνα. Η ραγδαία οικονομική τους ανάπτυξη έχει δημιουργήσει και αναδείξει μία νέα τάξη πλουσίων, η οποία θεωρεί πως ένα πολυτελές αυτοκίνητο δυτικής προέλευσης αποτελεί απαραίτητο στοιχείο της εικόνας τους, αναφέρουν δημοσιεύματα στον αμερικανικό Τύπο. Συν τοις άλλοις, οι δυτικές βιομηχανίες, οι οποίες επενδύουν μαζικά στις εν λόγω αγορές και συμπράττουν με εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες, προχωρούν και στην παραγωγή μοντέλων προσαρμοσμένων στην κατά τόπους αισθητική. Ειδικότερα, στην Κίνα οι πωλήσεις της BMW τους πρώτους τέσσερις μήνες της χρονιάς αυξήθηκαν 25% εν συγκρίσει με το ίδιο διάστημα πριν από ένα χρόνο, ενώ συνολικά στις αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας οι πωλήσεις ενισχύθηκαν 21%. Αντιθέτως, στην ευρωπαϊκή αγορά οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων είναι πολύ βραδύτεροι, αλλά η ανάκαμψη συνεχίζεται. Το πρώτο τετράμηνο οι πωλήσεις της BMW ενισχύθηκαν 2,4%, ενώ στις ΗΠΑ κατά 2,2%. Το πρώτο τρίμηνο, τέλος, τα κέρδη της αυξήθηκαν 11% στα 1,46 δισ. ευρώ.