ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ΜΑΝ μεταφέρει όλη την παραγωγή της στην… Τουρκία

Η ΜΑΝ μεταφέρει όλη την παραγωγή της στην… Τουρκία

Τo μοναδικό εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας κατασκευής φορτηγών ΜΑΝ SE, το οποίο βρίσκεται στην εγχώρια αγορά της, αναμένεται να κλείσει έως τον Μάρτιο του 2015. Η μεταφορά της παραγωγής της εταιρίας από τη Γερμανία στην Τουρκία, όπου το εργατικό κόστος είναι σαφώς χαμηλότερο, μπορεί να αντισταθμίσει τη χαμηλή ζήτηση για φορτηγά και λεωοφορεία από τις ευρωπαϊκές αγορές. Η διακοπή λειτουργίας της μονάδας στο Πλάουεν θα σηματοδοτήσει την μετακίνηση και ενσωμάτωση των δραστηριοτήτων της συγκεκριμένης μονάδας της ΜΑΝ στην ήδη υφιστάμενη, στην Αγκυρα. Στους 420 – Γερμανούς κατά βάση – εργαζόμενους, οι οποίοι θα πληγούν, θα προσφερθούν νέες θέσεις εργασίας στην Volswagen, την μητρική εταιρεία της ΜΑΝ. Λύνεται όμως έτσι το πρόβλημα της απασχόλησης, που σιγά – σιγά αρχίζει να παίρνει διαστάσεις και στη Γερμανία;

Θέμα αποδοτικότητας

Στην Τουρκία, όπως έγινε γνωστό, θα μεταφερθούν δραστηριότητες συναρμολόγησης λεωφορείων και μεγάλων οχημάτων – φορτηγών δημοσίας χρήσης. «Δεν είχαμε καμία άλλη εναλλακτική λύση», επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος του κλάδου φορτηγών και λεωφορείων της ΜΑΝ, Αντερς Νίλσεν. «Η μετακίνηση της παραγωγικής βάσης βελτιώνει την αποδοτικότητά μας» τονίζει χαρακτηριστικά.

Αξίζει να αναφερθεί πως η ΜΑΝ στην μονάδα συναρμολόγησης, την οποία ήδη διατηρεί στην Αγκυρα, απασχολεί σχεδόν 1.700 άτομα προσωπικό. Η συγχώνευση των δραστηριοτήτων θα της εξασφαλίσει μείωση στο κόστος παραγωγής. Σύμφωνα με έρευνα του οικονομικού ινστιτούτου IW στην Γερμανία, το εργατικό κόστος στον κλάδο της μεταποίησης στην Τουρκία ανέρχεται στα 5,17 ευρώ σε ωριαία βάση, με στοιχεία του 2012, όταν το αντίστοιχο στην Γερμανία ανέρχεται στα 36,98 ευρώ.

Αναφορικά δε με την εικόνα των αγορών στις χώρες της Ευρωπαικής Ενωσης, αυτή δεν παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές. Σύμφωνα με την Ενωση Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών, το πρώτο τετράμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις των νέων λεωφορείων δημοσίας χρήσεως και των τουριστικών λεωφορείων (πούλμαν) με βάρος 3,5 μετρικούς τόνους ή και περισσότερο δεν είχαν αλλαγή έναντι του προηγούμενου τετραμήνου και διαμορφώθηκαν στα 7.250 οχήματα. Αρα, η ύφεση παραμένει.

Ενδεικτική της κατάστασης ήταν και η ανακοίνωση εκ μέρους της σουηδικής SCAN, της ανταγωνίστριας της ΜΑΝ, ότι αποσκοπεί στο να περικόψει 250 θέσεις εργασίας στον δικό της βραχίονα κατασκευής λεωφορείων. Τόσο η ΜΑΝ όσο και η SCAN αποτελούν εταιρείες του ομίλου της Volkswagen. Ειδικότερα, η ΜΑΝ κατασκευάζει, πέραν των βαρέων οχημάτων, ντιζελομηχανές και εργαλειομηχανικό εξοπλισμό.