ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Sony εισβάλλει στην αγορά βιντεοπαιχνιδιών της Κίνας

Η Sony εισβάλλει στην αγορά βιντεοπαιχνιδιών της Κίνας

Μια σημαντική συμφωνία έκλεισε ο ιαπωνικός κολοσσός της Sony, αποσκοπώντας να κατασκευάζει και να προωθεί τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών της PlayStation, όπως η τελευταία PS4, στην αχανή αγορά της Κίνας, η οποία με τα υπάρχοντα στοιχεία διαθέτει τουλάχιστον 500 εκατομμύρια παίκτες. Mόλις πριν από ένα μήνα είχε πράξει το ίδιο και η Microsoft. Συγκεκριμένα, η συμφωνία της Sony έρχεται ως επακόλουθο του ότι έχει ήδη δημιουργήσει δύο κοινοπραξίες στην Κίνα με τη Shanghai Oriental Pearl, που της δίνουν πρόσβαση σε 500 εκατομμύρια παίκτες.

Από το 2000 και μετά, η Κίνα έχει απαγορεύσει τις κονσόλες, επικαλούμενη τις δυσμενείς επιπτώσεις τους στην πνευματική ισορροπία των νέων. Ωστόσο, τον Ιανουάριο η κυβέρνηση αποφάσισε να επιτρέψει σε ξένες εταιρείες να κατασκευάζουν και να πωλούν κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών στο έδαφός της. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της PriceWaterhouseCoopers, η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών της Κίνας θα εμφανίσει πωλήσεις 10 δισ. δολαρίων το 2015.

Υπό το πρίσμα αυτό, αξίζει να αναφερθεί πως αυτή τη στιγμή στην Κίνα η αγορά ηλεκτρονικών παιχνιδιών εξυπηρετείται κατά βάση από τους προσωπικούς υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, οπότε έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης. Οι δύο κοινοπραξίες, τις οποίες η Sony έχει συγκροτήσει με τη Shanghai Oriental Pearl, της δίνουν η μία μερίδιο 70% και η άλλη 49%. Αμφότερες θα λειτουργήσουν στη Ζώνη Ελεύθερου Εμπορίου της Σαγκάης. Σύμφωνα με δηλώσεις στελέχους της Shanghai Oriental Pearl στο BBC, «η κοινοπραξία θα εισάγει υγιή βιντεοπαιχνίδια, τα οποία θα συμβαδίζουν με τους ισχύοντες κανόνες στη χώρα και τις προτιμήσεις των χρηστών». Οπως κατέστη σαφές, επιπλέον η Sony θα συνεργαστεί με κινεζικές ομάδες ανάπτυξης λογισμικού για βιντεοπαιχνίδια, ώστε να δημιουργηθούν πρωτότυπα παιχνίδια για την πλατφόρμα της PlayStation, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλει σε βελτίωση αυτής της κινεζικής βιομηχανίας.

Αντίπαλος

Αξίζει να επισημανθεί πως την προηγούμενη εβδομάδα ο ιαπωνικός κολοσσός είχε δηλώσει πως επιδιώκει έναν σχεδόν τριπλασιασμό των λειτουργικών του κερδών έως τo 2015. Eν τω μεταξύ, μόλις πριν από έναν μήνα η Microsoft, η αμερικανική ανταγωνίστρια της Sony, ανακοίνωσε ότι η δική της κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών Xbox One θα διατίθεται προς πώληση στην αγορά της Κίνας από τον Σεπτέμβριο. Η Microsoft πρόκειται να προωθήσει το εν λόγω προϊόν της σε συνεργασία με την BesTV New Media, μια θυγατρική του κολοσσού Shanghai Media Group. Πάντως, ακόμα δεν έχουν δοθεί λεπτομέρειες σχετικά με το πότε οι κονσόλες της Sony θα αρχίσουν επισήμως να πωλούνται στην Κίνα. Οπως επισημαίνουν αναλυτές, ίσως τελικά η Sony να προηγηθεί της Microsoft, κι αυτό, γιατί ούτως ή άλλως προηγείται στην προώθηση των τελευταίων μοντέλων της PS4 σε όσο το δυνατόν περισσότερες αγορές σε όλον τον κόσμο. Τέλος, σημειώνεται ότι ειδικά στην αγορά των ΗΠΑ η κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών PS4 υπερτερεί σε πωλήσεις του Xbox One.