ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η αλυσίδα ρούχων GAP επεκτείνεται στην Ινδία

gap

Στο Μουμπάι και το Δελχί, την πρωτεύουσα της Ινδίας, θα βρίσκονται τα δύο πρώτα από τα 40 υποκαταστήματα που σχεδιάζει να ανοίξει η αμερικανική αλυσίδα ρούχων Gap σε συνεργασία με την Arvind Limited που δραστηριοποιείται στη χώρα. Η Gap διαθέτει ήδη 231 υποκαταστήματα στην Ασία και σκοπεύει να ανοίξει ακόμη 110 στο Χονγκ Κονγκ, την Κίνα και την Ταϊβάν μέχρι τα τέλη του έτους. Οι αναδυόμενες αγορές δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για τους μεγαλύτερους ομίλους ειδών κατανάλωσης στον κόσμο, καθώς δημιουργείται μια μεσαία τάξη που προσμετρά δεκάδες εκατομμύρια στα μεγάλα αστικά κέντρα των ισχυρότερων ασιατικών χωρών. Η Gap εκτιμά ότι οι πωλήσεις στην Κίνα θα τριπλασιαστούν μέσα στην επόμενη τριετία, φτάνοντας το ένα δισ. δολάρια.

H κίνηση αυτή αναμένεται να ενισχύσει την κερδοφορία της Gap, η οποία επιθυμεί να περιορίσει την εξάρτησή της στις αγορές της Βορείου Αμερικής. Τα δύο τρίτα των πωλήσεων της Gap προέρχονται από εκεί. Το δεύτερο τρίμηνο που έληξε αρχές Αυγούστου, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 3%, αλλά αυτές των εμπορικών ονομάτων Gap και Banana Republic ήταν απογοητευτικές. Οι πωλήσεις της αλυσίδας πιο οικονομικών ρούχων Old Navy αυξήθηκαν κατά 4%. Τα καθαρά κέρδη της Gap διαμορφώθηκαν στα 332 εκατ. δολάρια από τα 303 εκατ. δολάρια έναν χρόνο πριν.

Μεγαλύτερες προκλήσεις αντιμετωπίζουν ανταγωνιστές, όπως η Aeropostale και η Αmerican Apparel που δημοσιοποίησαν πτώση πωλήσεων της τάξεως 13% και 6% αντίστοιχα, το δεύτερο τρίμηνο.

«Η Ινδία είναι μια αναδυόμενη, ζωηρή αγορά και κατ’ επέκταση ένα σημαντικό βήμα στην παγκόσμια στρατηγική μας», δήλωσε ο πρόεδρος παγκόσμιων δραστηριοτήτων της Gap Στιβ Σάνακς. Δεν είναι τυχαίο που η εταιρεία αύξησε τις προβλέψεις για την κερδοφορία του οικονομικού έτους που λήγει τον Φεβρουάριο του 2015 στα 2,95 με 3 δολάρια ανά μετοχή από τα 2,90 με 2,95 δολάρια ανά μετοχή.