ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη για 30ό κατά σειρά μήνα

Αύξηση πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη για 30ό κατά σειρά μήνα

Κατά 14% αυξήθηκαν τον Φεβρουάριο οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη σε σχέση με πέρυσι, αντανακλώντας τις υψηλότερες πωλήσεις που έχουν καταγραφεί από το 2008. Ευνοήθηκε ακόμα και η Volkswagen, παρά το σκάνδαλο εκπομπής ρύπων που έπληξε το κύρος και την αξιοπιστία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κατασκευαστικών Οχημάτων (ACEA), οι νέες ταξινομήσεις στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Ε.Ε.) και της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελευθέρων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ) ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο, φθάνοντας το 1.092.825 από τις 958.239 έναν χρόνο πριν. Τη μεγαλύτερη αύξηση των ταξινομήσεων εμφάνισαν οι Ford (19%), Peugeot (14,2%) και Opel/Vauxhall (18,7%) κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου.

Πρόκειται για τον 30ό μήνα όπου παρουσιάζεται άνοδος των πωλήσεων στον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών, μια αισιόδοξη είδηση στο γενικότερο κλίμα αβεβαιότητας που επικρατεί για την πορεία της ευρωπαϊκής αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας.

Στο διάστημα του τελευταίου διμήνου, οι νέες ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 10% στα 2,187 εκατ. οχήματα, σύμφωνα με την ACEA. Αναλυτικότερα, οι νέες ταξινομήσεις για τις μάρκες πολυτελείας BMW, Μercedez-Benz της Daimler και Audi της Volkswagen αυξήθηκαν κατά 14,7%, 22,4% και 17,1%, αντίστοιχα. Μόνον στην Ελλάδα και την Ολλανδία παρουσιάστηκε μείωση των πωλήσεων, ενώ για τη Μάλτα δεν υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία. Βέβαια, όπως παρατηρεί ο Ιαν Φλέτσερ, αναλυτής στην εταιρεία αναλύσεων IHS Automotive, «η Ευρώπη βρίσκεται ακόμη σε φάση ανάπτυξης», τονίζοντας την άνοδο της ζήτησης στον ευρωπαϊκό Νότο, που είχε βυθιστεί σε ύφεση κατά τη διάρκεια της κρίσης δημοσίου χρέους στην Ευρωζώνη.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η Volkswagen παραδέχτηκε πως εξαπατούσε τους καταναλωτές και τις αρμόδιες αρχές σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα μοντέλα, με την κεφαλαιοποίησή της να κατρακυλά κατά 38% μέσα σε μία μόνον ημέρα. Μάλιστα, η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε τότε πως το λογισμικό, το οποίο παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων για να είναι φαινομενικά οι κινητήρες πιο φιλικοί ως προς το περιβάλλον, ενδεχομένως να έχει εγκατασταθεί σε 11 εκατ. μοντέλα της σε όλον τον κόσμο. Αναλυτές της αγοράς είχαν αναφερθεί σε ένα σκάνδαλο με ανεπανόρθωτες επιπτώσεις στην ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας, αλλά από τα τελευταία στοιχεία της ACEA φαίνεται πως υπάρχει προοπτική να επουλωθεί το πλήγμα έως ένα σημείο. Οι περιπέτειες της Volkswagen, πάντως, από το σκάνδαλο δεν φαίνεται να τελειώνουν.